رمز ارز برتر متاورسی

یکی از داغ ترین ترندهای فضای رمزارز در سال گذشته متاورس بود. تعداد زیادی پروژه ظهور کرد که همگی بر متاورس تمرکز داشتند و توانستند توجه سرمایه‌داران را از رقبا بربایند. با این وجود، به لطف توسعه هایی که در عرصه‌ی متاورس و رمزارز و مکانیسم فروش در آن ها رخ داده،  در سال 2022 پروژه‌های متاورسی بیشتری نقل زبان‌‌ها خواهد بود. در این مقاله به بررسی پنج کوین متاورسی زیر یک دلار می‌پردازیم تا در این سال هم روند آنها را دنبال کنیم. ما به این خواهیم پرداخت که این پروژه‌ها چگونه در حال توسعه‌اند و چرا بهتر است که ما آن ها را زیر نظر بگیریم تا نفعی ببریم.

متاورس چیست؟

متاورس

بهترین توصیف از متاورس یک جهان سه بعدی آنلاین دائمی و یک پارچه است که از فضاهای بصری چند گانه تشکیل شده است. به باور بسیاری متاورس آینده ی دنیای اینترنت خواهد بود، مکانی دیگر که در آن کاربران می توانند ملاقات کنند، کار خود را پیش ببرند و یا حتی در محیط کاری مجازی حاضر شوند، بازی کنند و با هم دیگر معاشرت کنند. تمام این ها در فضاهایی سه بعدی روی می دهد. متاورس با واقعیت افزوده (یا تقویت شده) ممکن شده است، با این قابلیت که کاربر بتواند شخصیت خودش را بشناسد و آواتاری را که از خود ساخته کنترل کند. در متاورس شما می توانید هر جلسه ای را مجازی برگزار کنید، اما ادراکات حسی به نحوی بازسازی شده اند که انگار همگی در کنار هم حاضر هستید. متاورس فرصتی است برای ساخت جهان های بی نهایت، تجربه هایی جدید و هیجان آور، با افقی نامعلوم و حتی گاهی ترسناک. اما به هر حال باید پذیرفت که این جهان جدید حقیقتی در حال توسعه و قدرتمند است و بهتر است راه استفاده از آن و زندگی کردن درش را آموخت.

در چنین جهانی، شما کارهای متنوعی می توانید بکنید. بازی هایی بر بستر بلاک چین توسعه یافته اند که در دسترس شما هستند ، اشیای آن ها و حتی زمین ها و املاکشان در قالب NFT قابل خریداری هستند و مقاصد پول سازی برای سرمایه گذاری. همچنین انواع ارتباطات و تعاملات در متاورس قابل بازسازی و حتی توسعه به سطحی است که در جهان واقع ممکن نبود. متاورس می تواند به معنای واقعی کلمه ما را به هم وصل کند.  رمز ارز در جهان متاورس بسیار مهم شده است. رمز ارزها به عنوان توکن های مطلوبیت در متاورس عرضه می شوند، در حالی که NFTها اشیایی مجازی هستند که جمع آوری آن ها ارزش بسیاری دارد. این دو مفهوم برای هم نیازاند و به رشد هم کمک می کنند.

سکه های متاورس یا Metaverse Coin چیست؟

اینها سکه‌های مرتبط با رمزارز هستند که یا در آینده برنامه‌ریزی شده‌اند یا در حال حاضر در پروژههای متاورس کاربرد دارند. این سکه‌ها معمولاً به‌عنوان ابزار مبادله در اقتصادمتاورس استفاده می‌شوند و انگیزه‌های حاکمیتی و اقتصادی را از پروژه‌ای که بخشی از آن هستند ارائه می‌دهند. اکثر  پروژه  های ذکر شده در زیر بسیار بزرگ هستند و دارای نقدینگی عمیق هستند، این بدان معنی است که آنها برای خرید و فروش آسان در صرافی های معتبر بسیار در دسترس هستند. این برای شما به‌عنوان کاربران بسیار مفید است زیرا می‌توانید این سکه‌های کریپتو را با کارآمدی بیشتر و معمولاً با هزینه کمتر خریداری کنید.

بهترین رمز ارز متاورسی زیر یک دلار

متاورس هنوز روزهای اولیه اش را می گذارند. اما پروژه های رمز ارز بسیاری روی این فضای نوپا و قدرتمند تمرکز کرده اند. Decentraland ، the Sand Box و Axie Infinity نام های سردمداران جهان متاورس است. با این وجود، ما با پروژه های متاورسی ای رو به رو هستیم که در مقایسه با این غول ها وضعیت به نسبت نامشخصی دارند، اما به صورت بالقوه می توانند ارزش زیادی تولید کنند. در ادامه بهترین رمز ارز متاورسی را که با قیمت زیر یک دلار معامله می شود معرفی می کنیم.

 

Bloktopia (BLOK) بلاک توپیا

Bloktopia یک متاورس مرکززدایی شده است که توسط Polygone ساخته شده و پشتیبانی می شود؛ یکی از نام های پیشتاز فناوری بلاک چین در جهان. Bloktopia هدف گذاری کرده است که یک تجربه ی واقعیت افزوده (VR) بی نظیر برای کاربران بلاک چین فراهم کند، و بتواند آن ها را در محیط های وسیع و درگیرکننده دور هم جمع کند.

این پروژه را به خاطر پشتیبانی قوی ای که دارد بهتر است در سال 2022 هم زیر نظر داشته باشیم.  Bloktopia سرمایه گذارانی مثل برندهای Amioca جذب کرده است. کمپانی های پیشتاز رمز ارز در حال حاضر دفتر مجازی خود را در محیط Bloktopia دایر کرده اند، از جمله ی آن ها می توان به KuCoin، CoinMarketCap و Coingekco اشاره کرد.

مشابه دیگر پروژه های سردمدار متاورس، Bloktopia یک مارکت پلیس (نوعی بازار  مجازی – market place) ارائه می کند که در آن می توان املاک BLOK را از طریق یک مکانیسم مبتنی بر NFT خریداری کرد.

BLOK اخیراً 0.04265299$  معامله می شد، که نسبت به قیمتش در 31 اکتبر 2021 که 0.178381$ بود و بیشترین قیمت این رمز ارز از ابتدا محسوب می شود، حدود 74% افت داشته است. با این وجود این سقوطی که این رمز ارز اخیراً تجربه کرده، نسبت به کمترین قیمتش از ابتدا که 0.00757922$  بوده حدود 450% رشد داشته است. حجم بازار این رمز ارز 353 میلیون دلار است.

Meta Hero (MR) متاهیرو

Meta Hero خودش را به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیای متاورس توصیف می کند. این پروژه قصد دارد از فناوری اسکن Ultra HD به روش Photogrammetric استفاده کند تا بتواند در آینده ده میلیون کاربر جدید را به جهان رمز ارز اضافه کند. Meta Hero با همکاری Wolf Studio، از شرکت های پیشتاز اسکن سه بعدی جهان، روی این پروژه کار می کنند. مطلبی که تیم پروژه برای معرفی آن بیان می کنند این است که متا اسکنرهای محصول این پروژه موارد استفاده ای چون پرینت سه بعدی، شبکه ی اسکن و خلق لحظه ای کاراکتر در دنیای بازی خواهد داشت.

Meta Hero  تا کنون اسکنرهای 4K HD را وارد بازار کرده و به دنبال ارتقای آن به 16K Ultra HD است. Hero در حال حاضر 0.111673%  معامله می شود که در مقایسه با بیشترین مقدارش که در 2 دسامبر 2021 به دست آمده و 0.252021$  بوده، حدود 55% کمتر است. به رغم این افت عملکرد اخیر، قیمت Meta Hero نسبت به کمترین مقدارش که 0.00537031$ بوده 1900% رشد داشته است. حجم بازار این پروژه 572 میلیون دلار است.

Epick Prime (EPIK) اپیک پرایم

Epic Prime یک پلت فرم مبتنی بر NFT است که با همکاری کمپانی های بازی سازی AAA و غول های صنعت IP و سرگرمی برای خلق محصولات داخل بازی و ارائه ی مارکت پلیسی از این محصولات مشغول به کار است. Epik نسبت به بقیه ی پروژه های این لیست متفاوت است، چرا که به کسب و کارها کمک می کند NFT ها را تولید کنند و گواهی اش را دریافت کنند و تجربه های وسیع درون بازی را به مدد فناوری بلاک چین خلق می کند.

تیم EPIK از پیشتازان در این حوزه ی صنعتی است، که به دلیل توانمندسازی بازی ها در مراحل اولیه شان، کمک به رشد آن ها و تطبیقشان با جریان های غالب معروف شده است.

EPIK در حال حاضر 0.282311$  معامله می شود، 68% کمتر از بیشترین مقدارش که  0.865706$ است و در 17 نوامبر 2021 به دست آمده. با این وجود، این پروژه 230% از کمترین قیمتش که 0.085736$ بوده رشد داشته است. حجم بازار این پروژه 66 میلیون دلار است.

Star Atlas (Atlas) استار اتلس

Star Atlas یکی از الماس های جهان متاورس محسوب می شود. این بازی متاورسی حمایت شده توسط Solana است و  مکانیسم اقتصادی اش مبتنی بر توکن های دوگانه است.

تیم این پروژه به دنبال تلفیق بلاک چین، گرافیک زمان – واقعی (real-time)، بازی‌های چندنفره‌ی ویدیویی و فناوری های مالی مرکززدایی شده است تا تضمین کند که بازی اش یکی از بهترین ها در جهان رمز ارز خواهد بود.

Star Atlas هنوز در مراحل اولیه است، اما جامعه ی علاقه مندان به فناوری نسبت به این پروژه بسیار هیجان زده است. نقشه ی راه آن ها نشان می دهد که این تیم به دنبال چیزی یکتا است، و تریلری که از پروژه روی سایتشان گذاشته اند ماده ی لازم برای هیجان زده شدن را به ما می دهد.

Atlas در حال حاضر 0..87497$ معامله می شود، 60% کمتر از بیشترین قیمتش که 0.267549$  بوده و در 4 سپتامبر 2021 رخ داده است. ولی نباید شتاب زده قضاوت کرد، چرا که هنوز هم این رمز ارز نسبت به کمترین قیمتش که 0.063366$ بود، 38% رشد را تجربه کرده. حجم بازار این رمز ارز 190 میلیون دلار است.

RedFox (RFOX) ردفاکس

RFOX توسط آزمایشگاه های RedFox توسعه یافته، و یک کمپانی تکنولوژی است که در حال حاضر مشغول ساخت فضاهای مجازی با مقاصد خرده فروشی است. این تیم می خواد که RFOX درمیان تجربه های وسیعی که در متاورس برای خرده فروشی، مدیا، بازی و جوایز وجود دارند، نقش رهبری داشته باشد.

پروژه روی یک سیستم توکن دوگانه کار می کند، جایی که در آن توکن های RFOX برای خرید زمین و تسهیلات مجازی استفاده می شود، در حالی که VFOX توکن جایزه ی این اکوسیستم است. RFOX یک پروژه ی متاورسی است که باید در سال 2022 رصد شود، چرا که کار این تیم هنوز تمام نشده.

تیم در حال حاضر مشغول توسعه ی بسیاری محصولات، شامل اقتصاد RFOX و بازی های RFOX است. این محصولات طراحی شده اند تا صورت آرمانی متاورس را تکمیل کنند.

RFOX 0.080576$ معامله می شود، 78% کمتر از بالاترین قیمتش که 0.377778$ بوده است. با این حال، این رمز ارز هم نسبت به کمتری قیمتش، 0.01152142$ ، 600% رشد داشته است. حجم بازار RFOX 115 میلیون دلار است.

نتیجه گیری

متاورس یک دنیای به سرعت رو به رشد در بخش رمز ارز و بلاک چین است. پروژه های بسیار زیادی درون فضای متاورس در جریان است، اما کوین هایی که بالاتر از آن ها سخت گفته ایم، بیش از دیگر پروژه ها ارزش این را دارند که در سال 2022 به آن ها توجه کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

five × five =