متاورس

 

متاورس اخیراً به یکی از بحث های داغ و شگفت انگیز تبدیل شده وعلاقه مندان این حوزه مایل به دنبال کردن اخبارو رویدادهای جدید و به روز در زمینه متاورس هستند.

 

متاورس

جه در واقعیت مجازی( VR)، چه در واقعیت (AR) ،یا صرفاً روی یک صفحه، وعده متاورس این است که که امکان همپوشانی بیشتر زندگی دیجیتال و فیزیکی ما در مقوله های کسب درآمد، مشارکت های اجتماعی ،بهره‌وری، خرید و سرگرمی را فراهم می کند. این دو جهان درحاضر در هم تنیده شده اند  و حتی نیازی به استفاده از هدست نیست.

ایده ی دنیای مجازی متمرکز، مکانی موازی با دنیای فیزیکی، چندی پیش مفهومی خاص و محبوب در میان علاقه مندان به دنیای تکنولوژی و فناوری بود، اکنون به چشم اندازی واقعی تبدیل شده است. امروزه میلیون ها نفر در روز ساعت ها در فضای اجتماعی مجازی همچون روبلاکس و فورتینیت وقت خود را سپری می کنند.

متاورس

متاورس چیست؟

متاورس جهانی شبیه سازی شده و سه بعدی و پایداراست که در لحظه پردازش می شود و در این جهان مجازی موازی اشخاص هویت مجازی پیدا می کنند. در حقیقت متاورس تصویری از یک دنیای مجازی است که در دنیای حقیقی وجود دارد. متاورس مجموعه ای از پلت فرم ها، تکنولورژی ها و گجت های هوشمند است که امکان زندگی به شکل سه بعدی را فراهم می آورد. شما تنها به روح و ذهن خود نیاز دارید تا فارغ از زمان و مکان ساعاتی بدون توجه به قوانین دنیای واقعی به همراه تمامی محدودیت ها آزادانه خود واقعی تان باشید.

برای آشنایی بیشتر با متاورس این ویدیو جذاب را هم تماشا کنید. تماشا کنید

سرمایه گذاران و پیشگامان متاورس

یکی از شرکت های پیشرو در زمینه متاورس شرکت فیسبوک است.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل فیسبوک که اخیراً نام این شرکت را به متا تغییر داده است، معتقد است که متاورس نسل بعدی اینترنت است که با مشارکت افزاینده ی شرکت ها پیشرفت های چشمگیری خواهد داشت و بخش بزرگی از اقتصاد دیجیتال و آنلاین را به خود اختصاص خواهد داد.

شرکت  بازی سازی اپیک گیمز یک میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

شرکت های ِان ویدیا و رولبلاکس سازنده پردازنده های کامپیوتری و پلتفرم های گیمینگ در این حوزه فعال هستند.

اپلیکیشن اسپشیال نیز سال گذشته واقعیت افزوده ای را به صورت رایگان وارد بازار کرد بنابراین کاربران می توانند با یک آواتار در محیط واقعی این پلتفرم حضور پیدا کنند.

همچنین اسنپ چت و شرکت اپل نیز از مدت ها پیش در این حوزه واقعیت مجازی فعالیت خود را شروع کرده اند.

به گفته ی تحلیل گران ، شرکت نایک حتی در حال آماده شدن برای فروش کفش های کتانی مجازی است.

متاورس

متاورس جه کاربردهایی دارد؟

هر فردی بسته به نیاز ها وعلائق خود می تواند از کاربردهای بیشمار و شگفت انگیز متاورس بهره ببرد. ما در این جا به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

آموزش های مجازی یکی از مهمترین کاربردهای دنیای دیجیتال است دیگر هیچ محدودیتی برای آموزش و انتخاب دانشگاه مورد نظر نیست . هر شخصی فارغ از اینکه کجای این زمین خاکی زندگی می کند می تواند به تحصیلات خود در آموزشگاه مورد علاقه خود حضور یابد و به اهدافش نزدیک تر شود.

ملاقات های مجازی و قرارهای کاری، با صرف کمترین وقت و هزینه برگزار خواهند شد و نیازی به جابجایی فیزیکی افراد نیست.

شما خرید های آنلاین خود را با گشت و گذار و همراه تفریحات می توانید در این جا انجام دهید. دقیقاً مثل این که در مکان حضور دارید و خریدتان را انتخاب کرده و از خرید کردن لذت می برید.

شرکت در کنسرت ها و جشن ها به همراه دوستان و آشنایان یکی دیگر از کاربردهای متاورس است. همیشه مسافت ها و زمان موانعی بزرگ برای شرکت در این گونه مراسم ها بوده که اکنون به کمک متاورس این مشکلات برطرف شده و همه می توانند از هر جایی در این برنامه ها شرکت کنند و لذت ببرند.

کسب در آمد از بازی

کسب درآمد از بازی های آنلاین چندی پیش به مهارت و صرف زمان زیادی نیاز داشت ولی اکنون به لطف متاورس و ظهور بازی های متاورسی مبتنی بر بلاکچین، وضعیت کاملاً متفاوت شده است. انجام بازی های NFT بسیار لذت بخش هستند واز لحاظ سودآوری بازیکنان قادر به کسب درآمد بالایی هستند.

کلام پایانی

مارک زاکربرگ چندی پیش با ارائه ویدئویی متاورس را به جهانیان معرفی کرد و در این ویدئو جذاب  به «حضور»، «آواتارها»، «فضای خانه»، «انتقال از راه دور»، «قابلیت همکاری»، «حریم خصوصی و ایمنی»، «کالاهای مجازی» و «رابط‌های طبیعی» اشاره کرد زاکربرگ همچنین در مورد متاورس گفته است:

 

«حریم خصوصی و ایمنی باید از روز اول در متاورس وجود داشته باشد. همچنین برای باز کردن پتانسیل متاورس، باید قابلیت همکاری وجود داشته باشد. ما می‌توانیم در متاورس احساس حضور داشته باشیم؛ مثل اینکه در کنار مردم هستیم، مهم نیست واقعاً چقدر از هم فاصله داریم!».

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 12 =