Axie Infinity چیست؟

بازی Axie Infinity چیست و چگونه کار می کند؟ ما جزئیات بازی اکسی اینفنیتی را در این مقاله بررسی کرده ایم با ما همراه باشید و با بازی اکسی اینفینیتی بیشتر آشنا شوید.

در بازی اکسی اینفینیتی Axie Infinity، شخصیت‌های بازی به عنوان اکسی‌ها  Axie شناخته می‌شوند. این کاراکترها در حقیقت توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان ان.اف.تی ها(NFT) هستند. شما می‌توانید مالک این کاراکترها شوید و آن‌ها را کنترل کنید. همه‌ی کاربران می‌توانند توکن‌ها را درون کیف پول‌های شخصی خود نگه‌داری یا به آدرس‌های دیگر اتریوم ارسال کنند. این ویژگی به دلیل پیاده‌سازی این بازی بر روی شبکه بلاک‌چین است. همچنین در این بازی از نمادهایی مثل یک سرزمین و آیتم‌های مجازی به‌عنوان توکن‌های ERC721 هستند

Axie Infinity چیست؟

بازی Axie Infinity

یکی از نام های برتر در میان بازی های محبوب بلاکچین متاورس بازی Axie Infinity است. این بازی درسال ۲۰۱۸ عرضه شد . اخیراً محبوبیت اصلی خود را به دست آورده است. جالب است بدانید که این بازی برای بسیاری از افراد بیکار فلیپینی در طول پاندمیک کووید 19 نجات بخش بود. مردم از این بازی ها به عنوان کسب درآمد استفاده کردند و آنها را برای بازدهی بهتر مبادله می کردند.

در واقع، می توان  Axie Infinity   را به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های صنعت بازی  NFT در نظر گرفت.سرچشمه و پایه ریزی Axie Infinity  از  Pokemon   الهام گرفته شده است، جایی که هر  Axie مجموعه های دیجیتالی موجودی منحصر به فرد با ویژگی های خاص است.

همچنین شما می توانید با یک  Axie دیگر در بازی مبارزه کنید واز تجربیات خود برای برنده شدن و کسب پاداش بهره ببرید. Axie Infinity  با ارزش 9 میلیارد دلاری اش یکی از بهترین بازی های متاورس است. سازندگان بازی  Axie Infinity  برنامه های جدید و امیدوار کننده  زیادی برای بهبود بازی در نظر دارند.

اکسی اینفینیتی چیست و چگونه کار می‌کند؟

اکسی اینفینیتی یک بازی مبارزه‌ای مبتنی بر بلاک چین است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا موجوداتی به نام Axie را جمع‌آوری کرده، پرورش دهند، بزرگ کنند و در نبردها با دیگر بازیکنان به مبارزه بپردازند. هر اکسی 4 مشخصه مختلف دارد: سلامت (Health)، روحیه (Morale)، مهارت (Skill) و سرعت (Speed). هر کدام از این مشخصه‌ها به‌خاطر تعیین میزان مقاومت در برابر آسیب، نفر اول برای حمله و مقدار آسیب وارده به اکسی رقیب، نقش حیاتی را در مکانیک نبردهای میان Axieها ایفا می‌کنند.

اکسی‌ها اشکال متفاوتی دارند و در حال حاضر بیش از 500 نوع عضو مختلف بدن از 6 کلاس عادی شامل آبزیان (Aquatic)، جانوران (Beast)، پرندگان (Bird)، حشرات (Bug)، گیاهان (Plant) و خزندگان (Reptile)، و 3 کلاس مخفی شامل داون (Dawn)، داسک (Dusk) و مِک (Mech) برای ساخت اکسی‌ها وجود دارد. هر کدام از این کلاس‌ها قدرت و ضعف مختص به خود را دارند که تاثیر آن‌ها را در برابر دیگر کلاس‌ها تعیین می‌کند. مثلا، کلاس آبزیان در برابر جانوران، حشرات و مک‌ها قدرتمندتر و در برابر خزندگان، گیاهان و داسک‌ها ضعیف‌تر است.

هر Axie در بازی اکسی اینفینیتی دارای 6 عضو بدن شامل کمر، چشم، گوش، شاخ، دهان و دم است. به‌جز چشم‌ها و گوش‌ها، هر کدام از این اعضا دارای یک توانایی خاص هستند و روی قابلیت مبارزه اکسی‌ها تاثیر می‌گذارند.

حالا هر عضو از بدن Axieها از هر نوع کلاس ذکر شده، در 4 مقیاس از نظر کمیابی دسته‌بندی می‌شود: معمولی، نادر، فوق‌العاده نادر و افسانه‌ای. اکسی‌های شما نیز می‌توانند هر ترکیبی از اعضای مختلف بدن را داشته باشند که آن‌ها را بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد خواهد کرد.

9 نژاد مختلف از اکسی وجود دارد که از این تعداد، شش نژاد اصلی و سه نژاد هیبرید است.

  1. مکانیک (Mech): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Beast و Bug.
  2. گیاه (Plant): در مقابل Bird و Aquatic عملکرد بالاتر و در مقابل Bug و Beast ضعیف‌تر هستند.
  3. پرنده (Bird): در مقابل Bug و Beast عملکرد بالاتر و در مقابل Plant و Reptile ضعیف‌تر هستند.
  4. اکسی آبزی (Axie ClassesAquatic): در مقابل Bug و Beast عملکرد بالاتر و در مقابل Plant و Reptile ضعیف‌تر هستند.
  5. غروب (Dusk): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Reptile و Aquatic.
  6. خزنده (Reptile): در مقابل Bird و Aquatic عملکرد بالاتر و در مقابل Bug و Beast ضعیف‌تر هستند.
  7. طلوع و روشنایی (Dawn): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Plant و Bird.
  8. حشره (Bug): در مقابل Reptile و Plant عملکرد بالاتر و در مقابل Bird و Aquatic ضعیف‌تر هستند.
  9. جانور (Beast): در مقابل Reptile و Plant عملکرد بالاتر و در مقابل Bird و Aquatic ضعیف‌تر هستند.

هر Axie در واقع یک توکن NFT با مشخصه‌ها و قدرت‌های متفاوت است که می‌توان آن را وارد نبردهای 3به3 کرد. تیم برنده امتیاز Exp بیشتری دریافت کرده و می‌تواند از آن برای ارتقاء وضعیت یا تکامل اعضای بدن اکسی خود استفاده کند. همچنین می‌توان از این Axieها برای پرورش فرزندان جدید و منحصربه‌فرد استفاده کرد، که بعدا قابلیت استفاده در بازی یا فروش در بازارچه را دارند.در بازی اکسی اینفینیتی، Axieها علاوه بر کاربرد برای کسب توکن SLP از طریق شرکت در کوئست‌ها، آرناهای PVP (مبارزات بازیکنان) و حالت کاوش (Adventure Mode)، برای پرورش ترکیب‌های قدرتمند و منحربه‌فرد نیز استفاده می‌شوند. برای محدود کردن جمعیت اکسی‌ها، هر Axie تنها تا حداکثر 7 بار قابلیت زاد و ولد دارد. پرورش اکسی‌های جدید نیز نیازمند صرف 4 توکن AXS به علاوه تعدادی SLP است (اولین چرخه زاد و ولد 150 SLP هزینه دارد که در مرحله هفتم این مقدار به 3,150 واحد خواهد رسید).هر کدام از اعضای بدن یک Axie دارای 3 ژن است: یکی ژن غالب (D)، یکی مغلوب (R1) و یکی مغلوب جزئی (R2). ژن‌های غالب 37.5 درصد احتمال انتقال به فرزندان را دارند. این مقدار برای ژن‌های مغلوب 9.375 درصد و برای ژن‌های مغلوب جزئی 3.125 درصد است. شما می‌توانید با استفاده از یک ماشین حساب عمومی، ویژگی‌های خاص فرزند دو اکسی را محاسبه کنید.

برخی از نادرترین نوع Axieها متعلق به اعضای مسیتیک (Mystic) است. میستیک‌ها تنها در برخی از دسته‌های اصلی فروش اکسی‌ها در مرحله پیش‌فروش یافت می‌شوند. 25 درصد دسته اصلی متشکل از 4,088 اکسی (معروف به Origins)، دارای اعضای میستیک هستند که در این بین، در کل 19 میستیک سه‌گانه و 3 میستیک چهارگانه ساخته شده‌اند. تا کنون، هر 3 مورد از گران‌ترین Axieهای فروخته شده دارای میستیک سه‌گانه ( #2761، #3224 و #1046) بودند که به ترتیب به قیمت 200، 200 و 300 اتر به فروش رسیدند. آخرین میستیک چهارگانه در اوت 2021 (مرداد 1400) به قیمت 5,000 اتر برای فروش گذاشته شد. قابلیت میستیک قابل انتقال به اکسی‌های دیگر نیست و از این جهت بسیار با ارزش محسوب می‌شود.

طیف متنوعی از منابع درون بازی به صورت توکنیزه‌شده در بازارچه P2P بازی Axie Infinity قابل معامل هستند. این منابع تکه‌های زمین را شامل می‌شوند که کاربران برای شخصی‌سازی آیتم‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. در کل، دنیای Lunacia بازی اکسی اینفینیتی دارای 90,601 قطعه زمین است که در 7 نوع ساوانا (Savannah)، فورست (Forest)، آرکتیک (Arctic)، میستیک (Mystic)، جنسیس (Genesis)، لوناس لندینگ (Lunas Landing) و مپ (Map) پخش شده است.

بازی اکسی اینفینیتی از زمان راه‌اندازی خود در سال 2018 تا کنون، آپدیت‌ها و آپگریدهای مختلفی را پشت‌سر گذاشته است. این بازی ابتدا روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کرد، اما تیم توسعه‌دهنده پس از ساخت یک راه‌حل ساید چین پرسرعت به نام رونین (Ronin)، به آن مهاجرت کرد. این زنجیره به‌وسیله افزایش سرعت و حذف کارمزد گس در کنار حفظ امنیت موجود در بلاک چین اتریوم، برای بهبود تجربه کاربری طراحی شده است.

تریلر بازی اکسی اینفینتیAxie Infinity

سازندگان و تیم جوان بازی اکسی اینفینیتی

تیم سازندگان بازی اکس اینفینیتی

TRUNG NGUYEN – مهندس ارشد، کارآفرین

این شخص بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری (CTO) سابق شرکت استارتاپی Lozi بوده است. ترون در سن ۱۹ سالگی این شرکت را تأسیس کرد و پس از جذب سرمایه و تثبیت آن برای شرکت در پروژه‌های دیگر، از این شرکت کنار رفت. در حال حاضر ترانگ مسئول تصمیم‌گیری‌های مهم و کلیدی درباره محصولات بازی و نحوه بازاریابی آن است.

TU DOAN – مدیر هنری، طراح بازی

دوآن بنیان‌گذار و طراح اصلی شرکت لوزی (Lozi) بوده است و به عنوان یکی از بازیکنان حرفه‌ای پوکمون شناخته می‌شود. طراحی شخصیت‌های بازی و مدیریت هنری اکسی اینفینیتی بر عهده این شخص است.

DUY TRINH – انیماتور

این شخص به‌عنوان انیماتوری که به‌شدت عاشق اکسی‌ها است در تیم توسعه شناخته می‌شود. او تجربه کار در یک استودیوی انیمیشن کالیفرنیا و همچنین به‌عنوان فریلنسر را در کارنامه‌ی خود دارد.

QUY DAU – مهندس نرم‌افزار

داوو، برنده یک دوره مسابقات برنامه‌نویسی هکاتون در سال ۲۰۱۶ و اولین شرکت خود را در ۲۱ سالگی تأسیس کرده است.

NAM NGUYEN – طراح گرافیک، هنرمند

یک هنرمند با استعداد که به شخصیت‌های بازی یا همان Axies زندگی می‌بخشد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

two × 5 =