افزایش سهام اپل در متاورس

به نقل از Cointelegraph:

تیم کوک در تماسی با سرمایه‌گذاران گفت که اپلیکشین‌های متاورسی پتانسیل‌های بسیاری دارند و کمپانی او بر توسعه‌های واقعیت افزوده (AR) روی دیوایس‌هایش کار می‌کند.

ارزش سهام اپل ساعاتی بعد از این که تیم کوک در تماسی که برای فصل 1 سال 2022 برقرار شده ‌بود اعلام کرد پتانسیل قابل توجهی در فضای متاورسی می بیند، به شدت بالا رفت.

وقتی در این تماس که درباره‌ی فرصت‌های اپل درون متاورس بود از تیم کوک پرسیده شد، او پاسخ داد: « ما پتانسیل‌های بسیاری را در این فضا می‌بینیم و بر این مبنا در حال سرمایه‌گذاری هستیم. ما همیشه در حال جست‌وجوی فناوری‌های نوظهور هستیم و من به میزان کافی راجع به این که چطور ]متاورس[ در حال حاضر برای ما خیلی جذاب است حرف زده‌ام.»

متاورس یک دنیای مجازی (یا مجموعه‌ای از دنیاهای مجازی به هم مرتبط است) است که در بخشی، توسط کاربرانی که به آن‌ها تعامل کردن را پیشنهاد می‌کند ساخته شده، و در بخش‌های دیگر از بازی و حتی کنسرت‌های آنلاین. اگرچه می‌توان با یک مرورگر به آن دسترس داشت، تجربه با واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بهتر می‌شود.

سهام اپل (APPL) در ساعات عادی معاملات 3 درصد سقوط کرد و به 159.22 دلار رسید اما در معاملات پس از ساعت، به میزان 8 درصد سعود کرد و به 167.23 دلار رسید. متاورس تنها یکی از موضوعاتی بود که در این تماس درباره‌ی آن صحبت شد.

Appleinsider گزارش داد که در این تماس، کوک اشاره کرد که اپل یک دسته‌ی 14000 تایی اپلیکیشن روی اپ استور دارد که برای استفاده‌ی پلتفرم توسعه‌ی دهنده‌ی واقعیت افزوده‌ی ARKit طراحی شده‌اند. اپلیکیشن‌ها به این منظور طراحی شده‌اند تا با استفاده از ARKit به کاربرانی دسترسی به متاورس را بدهند.

در حالی که پروژه‌ی متا (Meta)، پروژه‌ی متاورسی شرکت فیسبوک، به سمت استفاده از هدست‌های Oculus رفته، اپل می‌خواهد هدفون Bets معروفش را به تکنولوژی واقعیت افزوده  مجهز کند. برنامه‌ریزی شده که یک هدست اپل جدید در سال 2022 منتشر شود.

منبع: https://cointelegraph.com/news/apple-stock-jumps-after-ceo-reveals-it-s-investing-in-the-metaverse

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

sixteen + fifteen =