سونی در متاورس

🔹سونی آماده ورود به Metaverse است!

✔️ شرکت ژاپنی سونی Sony Group Corp اعلام کرد که موقعیت خوبی برای ایفای نقش در متاورس یا جهان های مجازی فراگیر دارد. منتقدان حدس می زنند که ورود سونی به این عرصه باعث اختلال در صنعت و ایجاد نیروگاه های جدیدی میشود.
متاورس هنوز اصطلاحی مبهم است؛ ولی این ایده را در برمیگیرد که کاربران زمان زیادی را در محیط های شبیه سازی شده آنلاین صرف میکنند. مفهوم متاورس در حال تغییر و کاملتر شدن است؛ با این حال متاورس یکی از موضوعات اصلی در جلسات توجیهی است و توانسته به یک محرک برای معاملات صنعتی تبدیل شود.
✔️ در روز چهارشنبه، کنیچیرو یوشیدا(Kenichiro Yoshida) مدیر اجرایی سونی، در یک جلسه توجیهی استراتژی گفت : «متاورس در عین حال که یک فضای اجتماعی و زنده است؛ بازی‌ها، موسیقی، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها درآن ترکیب میشوند و تلاقی پیدا میکنند.» و همچنین به استفاده از عنوان battle royaleبازی‌های رایگان (free-to-play) Fortnite از Epic Games به عنوان یک فضای اجتماعی آنلاین اشاره کرد.
دو سوم درآمد شرکت سونی از طریق واحدهای بازی، موسیقی و فیلمها کسب شده است. این اتفاق نشان‌دهنده تبدیل این گروه از سازنده لوازم الکترونیکی مصرفی به یک غول‌ سرگرمی است که آمادگی ورود به دنیای متاورسی را دارد. این عمل تحت مدیریت یوشیدا و جانشین قبلی، کازوئو هیرای (Kazuo Hirai) اجرا خواهد شد.
✔️ شرکت سونی با کنسول پلی استیشن 5 خود، یک دروازه مهم ورود به دنیای بازی محسوب میشود. سونی رویکرد خود را اصلاح کرده است و در سال 2018 بازی های متقاطع را در Fortnite فعال کرده است. این هفته، Epic گفت که ارز V-Bucks” ” خریداری شده درون بازی در پلی استیشن روی پلتفرمهای دیگر قابل استفاده خواهد بود.
❗️تیم سوئینی(Tim Sweeney)، مدیرعامل Epic در توییتر گفت:
پلی استیشن نقش بزرگی در انقلاب بازیهای اجتماعی ایفا کرده است که باعث رشد متاورس به عنوان یک رسانه سرگرمی جدید شده است.
سونی علاوه بر این، تمرکز خود را بر روی بازی‌های رایانه‌ای تک‌نفره مثل Spider-Man: Miles Morales»»، با توافقی که در ژانویه اعلام شد برای خرید Bungie، خالق بازی تیراندازی چندنفره آنلاین«Destiny» افزایش داده است.
✔️یوشیدا گفت: «ما معتقدیم که این یک عامل سرعت بخش برای افزایش قابلیت‌های بازی خدمات زنده ما خواهد بود… (این) یک گام بزرگ رو به جلو در تبدیل شدن به چندین پلتفرم است.
سونی قبلاً مجوز محتواهای خودش را به سایر پلتفرم‌ها می‌داد و از حق پخش محتواها، مانند کمدی محبوب آمریکایی « Seinfeld » سود می‌برد.
اگرچه این شرکت مالک سرویس پخش انیمیشن Crunchyroll است، اما به اندازه رقبایی مانند شرکت والت دیزنی (Walt Disney) با سرویسDisney+ خود، برای راه اندازی پلتفرم های ویدیویی خود تلاش های بسیار زیادی نکرده است و فشاری را متحمل نشده است.
فراتر از دنیای متاورس، یوشیدا همچنین ادعای سونی در زمینه تحرک را مطرح کرد که با شرکت سازنده یک خودروی الکتریکی با شرکت هوندا موتور در حال توسعه است.
یوشیدا گفت که سونی در سال 1979 با عرضه واکمن، یک سبک زندگی جدیدی را ایجاد کرد. او گفت: “ما قصد داریم فضای تحرک و پویایی را به یک فضای سرگرمی جدید تبدیل کنیم… ما معتقدیم که این نوع از تحرک بزرگ، ترند بعدی خواهد بود.”

https://www.reuters.com/technology/sony-readies-metaverse-revolution-with-cross-platform-push-2022-05-18/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

eleven − 5 =