اپلیکیشنHivemapper

Hivemapper چیست؟


اپلیکیشن Hivemapper نصب کنید و کسب درآمد کنید. با هایومپر رانندگی کنید و توکن HONEY  پاداش بگیرید. با ما باشید تا با معرفی کامل اپلیکیشن Hivemapper آشنا شوید.

میلیاردها نفر در سراسر جهان هر روز به نقشه‌ها وابسته هستند. نقشه‌ها توسط شرکتهای بیمه، خدمات املاک، شرکتهای تدارکات، برنامه ‌های ناوبری و تحویل، و سازمان های دولتی استفاده می شود. نقشه ها بخش مهمی از زیرساختهای فناوری جهان هستند و بازار 300 میلیارد دلاری را نشان می دهند.

اپلیکیشن Hivemapper برای کمک به ساختن یک نقشه جهانی توسط افراد جامعه با استفاده از داش‌کم‌های هدفمند (دوربین خودرو) فعالیت میکند و در ازای دریافت دادههای مفید، به مشارکت‌کنندگان پول پرداخت می‌کند. شرکت‌کنندگان می‌توانند با رانندگی در اطراف و آپلود داده‌ها دراین شبکه، علاوه بر گسترش آن درآمد غیرفعال کسب کنند.

در این مقاله از متاورس پارسی، ما قصد داریم در اکوسیستم Hivemapper گردش کنیم. همچنین، نگاهی خواهیم داشت به اینکه اپلیکیشن Hivemapper  چگونه به کاربران برای مشارکت‌هایشان با استفاده از توکن HONEY پاداش می‌دهد.

 

اپلیکیشن Hivemapper

Hivemapper یک نقشه جهانی منبع باز و غیرمتمرکز است

 

اپلیکیشن Hivemapper  چیست؟

اپلیکیشن Hivemapper  هایومپریک نقشه جهانی منبع باز و غیرمتمرکز است. مشارکت‌کنندگان با ارائه محتوا از داش‌کم خود، نقشه را ایجاد می‌کنند. شبکه به مشارکت کنندگان با دادن جوایزی در ازای کامل کردن نقشه پاداش می دهد. منافع اقتصادی نقشه جهانی با افرادی که نقشه را می سازند به اشتراک گذاشته می شود.

Hivemapperاز ابتدا به گونه ای طراحی شده است که:

  • بدون مجوزاست؛ یعنی هر کسی می‌تواند در هر مکانی نقشه‌برداری کند، و برای انجام این کار به مجوزهای مرتبط نیاز ندارد.
  • مبتنی بر پاداش: مشارکت‌کنندگان با مشارکت در این پروژه از پاداش‌های نقدی و ارز دیجیتال HONEY برخوردار هستند.
  • غیرمتمرکز: می تواند بدون نیاز به یک نهاد مرکزی و سازمان دهنده برای تصمیم گیری وجود داشته باشد. بنیاد Hivemapper مدیریت شبکه نقشه برداری را بر عهده خواهد گرفت.

بنیاد شبکه نقشه‌برداری  اپلیکیشن  Hivemapper ، این امکان را به شرکت‌کنندگان شبکه را میدهد تا در مورد توسعه آینده و جهت‌گیری شبکه رأی دهند.

این پروژه در سال 2015 با هدف ایجاد نقشه با استفاده از یک سری هواپیماهای بدون سرنشین تاسیس شد؛ اما امکان پیاده سازی این مدل دشوار بود، چرا که تیم باید برای ساختن نقشه‌ها به افراد پول پرداخت میکرد.

مشارکت

اپلیکیشن Hivemapper  هایومپردنیا را به کاشی‌هایی تقسیم می‌کند. هر کاشی را می‌توانید با استفاده از داش‌کم برای پاداش‌های HONEY بسازید. هر کسی با داش‌کم مورد تایید این برنامه، اطلاعات جمع‌آوری می‌کند. پس از آن می‌تواند 1 کاشی یا میلیاردها کاشی را نقشه‌برداری کند و برای آن کاشی‌ها جوایز کسب کند.

اپلیکیشن Hivemapper هایومپر اولین نقشه تصویری به صورت API (رابط برنامه نویسی برنامه) است و راهی برای استفاده بهتر از نقشه جهانی است. کسب و کارها و سازمان های آینده نگر به سه دلیل به سمت نقشه تصویری API میروند:

  • بیش از 80٪ از نقشه در فاصله زمانی 90 روزه و بهروزتر هستند.
  • زمانی که یک کاشی نقشه بیش از 90 روز قدیمی باشد، یک سوم قیمت را شامل میشود.
  • وضوح بالاتر: تصاویر سطح خیابان 4K یا بهتر هستند.
  • مقرون به صرفه: قیمت‌های این برنامه در مقایسه با دیگر برنامه های جاگزین را با راه‌حل‌های جایگزین مقرون به صرفه‌تر هست.

Hivemapper بیشتر از کد منبع باز استفاده می کند.

سه عنصر اصلی در قلب شبکه نقشه برداری Hivemapper وجود دارد:

 

  • موتور نقشه برداری “تیتان” داده های جمع آوری شده را به یک نقشه جهانی تبدیل می کند و کاشی ها را تولید می کند.
  • برنامه Hivemapper Contributor به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از محتوای داش‌کم، مکان را مسافت سنجی کنند و اطلاعات راجب به آن را جمع‌آوری کنند.
  • Hivemapper’s Map Explorer و Map Image API در اختیار کاربران نقشه جهانی است.

 

Hivemapper Dashcam

Open Dashcam (ODC)

داش‌کم باز یابه صورت مختصر ODC، یک داش‌کم منبع باز است که برای کار در شبکه‌های نقشه‌برداری غیرمتمرکز ساخته شده است. اپلیکیشن Hivemapper در حال ساخت اولین داش‌کم Hivemapper Dashcam – بر اساس Open Dashcam است، اما به‌عنوان یک پروژه منبع باز، تولیدکنندگان سخت‌افزار دیگر، می‌توانند نسخه خودشان را از یک دستگاه سازگار با Open Dashcam بسازند. اپلیکیشن Hivemapper امیدوار است که دیگران نسخه هایی بسازند که برای بازارهای خاصی در جهان، به ویژه آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی بهینه باشد.

ODC چه مشکلی را حل می کند؟

  1. تجربه کردن “تنظیمش کن و فراموشش کن”: برای جمع‌آوری داده های تاثیرپذیر و پشتیبانی از مجموعه بزرگی از مشارکت‌کنندگان در شبکه نقشه‌برداری، باید «تنظیم و فراموش کرد» را تجربه کرد. تصاویر جمع آوری شده باید به طور خودکار به شبکه  اپلیکیشن Hivemapper منتقل شوند.

اعتبار موقعیت مکانی: شبکه اپلیکیشنHivemapper باید اطمینان داشته باشد که هر دستگاهی که در شبکه جمع‌آوری می‌شود، اطلاعات دقیق و معتبر موقعیت مکانی را ارائه می‌کند.

  1. متن باز. شرکای سخت‌افزاری می‌توانند با ساختن دستگاه کاملاً متن‌باز، دستگاه‌های داش‌کم منحصربه‌فردی را برای موارد و بازارهای خاص ایجاد، بازاریابی و به فروش برسانند.

قابلیت های کلیدی

  • Open Dashcam باید تصاویر 4K یا بالاتر را جمع‌آوری کند.
  • Open Dashcam باید به صورت پویا فریم ها را در ثانیه تنظیم کند تا از جمع آوری بیش از حد جلوگیری شود.
  • Open Dashcam باید تصاویر جمع‌آوری‌شده را به‌طور خودکار به برنامه مشارکت‌کننده Hivemapper منتقل کند، جایی که محتوا بیشتر فشرده می‌شود و از طریق Wifi در شبکه Hivemapper آپلود می‌شود.
  • Open Dashcam  باید داده های GPS را رمزگذاری کند تا از حریم خصوصی مشارکت کننده اطمینان حاصل شود و از صحت داده های مکان اطمینان حاصل شود.
  • Open Dashcam باید اطلاعات مربوط به نقاط مهم هلیوم دیده شده را جمع آوری و ارسال کند تا مکان را تأیید کند.

چرا داشکم منبع باز است؟

این ویژگی باعث میشود سایر تولیدکنندگان از پشتیبان نقشه‌برداری در داش‌کم خود استفاده کنند.

به جامعه امکان می‌دهد تأیید کند که Open Dashcam فقط اطلاعاتی را که برای نقشه‌برداری نیاز دارد جمع‌آوری می‌کند، و مخفیانه مکالمه شما یا چیزهای خصوصی دیگری را ضبط نمی‌کند.

جامعه را قادر می سازد تا ویژگی ها را بهبود ببخشد و مشکلات را برطرف کند و به هر چه بهتر شدن پروژه کند.

 

متن باز

شبکه Hivemapper عمدتاً بر اساس کد منبع باز ساخته شده است. به طور کلی سه بخش اصلی در شبکه اپلیکیشنHivemapper وجود دارد:

تایتان

تایتان موتور نقشه برداری است که داده های جمع آوری شده را به یک نقشه جهانی تبدیل می کند

  • تبدیل ویدیوهای داشکم به تصاویر جغرافیایی اصلاح شده در سطح خیابان
  • تولید کاشی نقشه

نرم افزاری برای مشارکت در نقشه

تمام نرم افزارهایی که مشارکت کنندگان برای جمع آوری داده ها برای نقشه استفاده می کنند.

  • -HONEY نحوه توزیع جوایز برای محتوای ارائه شده
  • -Open Dashcam داش کم منبع باز که برای نقشه برداری بهینه سازی شده است
  • برنامه – Hivemapper Contributor مشارکت کنندگان برنامه برای جمع آوری تله متری مکان استفاده می کنند

نرم افزار سرویس دهی نقشه

تمام نرم افزارهایی که شبکه  اپلیکیشن Hivemapper برای ذخیره و ارائه نقشه ها و تصاویر نقشه به کاربران نقشه جهانی استفاده می کند.

  • نقشه کاوشگر
  • نقشه تصویری API

توکن HONEYاپلیکیشن Hivemapper هایومپر

توکن HONEY ارز دیجیتال بومی شبکه اپلیکیشن Hivemapper است. مشارکت‌کنندگان برای نقشه‌برداری شبکه، جوایز توکن HONEY را دریافت می‌کنند؛ آن‌ها را در کیف پول Hivemapper هایومپرمبتنی بر Solana ذخیره می‌کنند و می‌توانند به راحتی به سایر کیف پول‌ها و صرافی‌های Solana منتقل کنند. توکن HONEY حداکثر ده میلیارد عرضه دارد. حدود 70٪ از این توکن‌ها به مشارکت کنندگان برای پوشش نقشه و کنترل کیفیت اختصاص می یابد.

هنگامی که شبکه اصلی اپلیکیشن Hivemapper راه اندازی شد، مشارکت کنندگان چهار میلیارد توکن HONEY دریافت خواهند کرد. این نرخ ضرب در هر دو سال حدود 40 درصد کاهش می یابد و مقدار آن به پوشش نقشه بستگی دارد. بر این اساس، استخراج توکن تنها زمانی افزایش می یابد که پوشش نقشه افزایش یابد. هر بار که یک منطقه به حداقل آستانه نقشه برداری برای هفته قبل می رسد، به مشارکت کنندگان امکان می دهد حداکثر تعداد ممکن توکن ها را در آن منطقه به دست آورند. مشارکت‌کنندگان در مناطقی که کمتر از این آستانه هستند، می‌توانند بر اساس فرمول‌های «پیشرفت نقشه» و «ضریب منطقه» جوایزی کسب کنند.

 پاداش اپلیکیشن Hivemapper

هر کسی که از داش‌کم تایید شده  هایومپر اپلیکیشن Hivemapper استفاده می‌کند، می‌تواند در نقشه جهانی مشارکت داشته باشد و جوایز توکن HONEY دریافت کند. علاوه بر این، برای به دست آوردن جوایز، داده ها باید در ساعات روشنایی روز با استفاده از دوربین داشبوری که به درستی نصب شده است جمع آوری شود. مشارکت‌کنندگان فقط می‌توانند از مناطق دارای کاشی‌های باز جوایز جمع‌آوری کنند و باید یک کاشی کامل را با موفقیت ترسیم کرده باشند. برای مجموعه‌ای از فریم‌های ویدیویی با نماهای بسته و بدون دید، داده‌های گرفته‌شده در ساعات غیر روز یا کاشی‌هایی که قبلاً نقشه‌برداری شده‌اند، پاداشی تعلق داده نمی‌شود. علاوه بر این، کاشی‌ها را می‌توان هر هفت روز یکبار تغییر نقشه داد تا از این مسئله که داده‌ها به‌روز هستند، اطمینان حاصل شود.

کاشی های اپلیکیشن Hivemapper

کاشی‌ها واحد اتمی هستند که شبکه برای گرفتن داده‌های مربوط به یک مکان فیزیکی استفاده می کند. مشارکت‌کنندگان پس از نقشه‌برداری موفقیت‌آمیز یک کاشی موجود، جوایز رمز HONEY را دریافت می‌کنند. انگیزه اقتصادی این کار، ایجاد یک شبکه نقشه برداری قابل اعتماد و سازگار بدون خطا است. مشارکت کنندگان برای هر کاشی پوشش داده شده 0.0004 دلار کسب می کنند. سیستم ” اختصاص دادن کاشی، شبکه Hivemapper را قادر می‌سازد تا محتوا، مکان‌ها و کاشی‌ها را اعتبارسنجی کند تا اطمینان حاصل شود که همه مشارکت‌ها با بالاترین کیفیت هستند و هیچ ورودی جعلی روی نقشه وارد نمی‌شود.

مسیر جدید

جوایز توکن در ابتدا به طور مساوی در همه مناطق توزیع می شود. با این حال، Hivemapper با افزایش پاداش برای مسیرهای کمتر اشباع شده،مشارکت کنندگان را تشویق می کند تا بر روی نقشه برداری مکان های جدید تمرکز کنند. “ضریب نوآوری” این محاسبه را خودکار می کند و بر اساس آن پاداش ها را توزیع می کند. به محض اینکه یک منطقه اشباع شود، مشارکت کنندگان می توانند تأثیر آن را بر درآمد خود ببینند. بر این اساس، مناطق جدید و کمتر نقشه برداری شده مطلوب تر و پردرآمد تر خواهند شد.

 

مناطق

در طول سال 2022، شبکه Hivemapper به گسترش عملیات نقشه برداری جهانی ادامه خواهد داد. در مراحل اولیه به گروهی از مشارکت‌کنندگان دوربین‌هایی مجهز می‌کند که به صورت نقدی پرداخت می‌شوند. پس از تشکیل رسمی بنیاد شبکه نقشه برداری Hivemapper، داش‌کم‌ها در تابستان 2022 ارسال خواهند شد. پس از توزیع dashcam ها، شبکه Hivemapper به حدود 30 منطقه گسترش خواهد یافت. در این مرحله، مشارکت‌کنندگان شروع به دریافت جوایز توکن HONEY می‌کنند.

 

چگونگی مشارکت در پروژه Hivemapper

برای تبدیل شدن به یک مشارکت‌کننده dashcam در شبکه Hivemapper، کاربران باید داش‌کم تایید شده‌ای داشته باشند. هیچ فرآیند برنامه ای وجود ندارد زیرا Hivemapper بدون مجوز است. با این حال، مشارکت کنندگان باید یک حساب رایگان Hivemapper راه اندازی کنند.

مشارکت کنندگان به وسیله نقلیه ای نیاز دارند تا دوربین داشبورد را روی آن نصب کنند. همچنین، کاربران باید اپلیکیشن موبایل Hivemapper را برای iOS یا اندروید دانلود کنند. دستگاه های تلفن همراه نباید بیشتر از سه سال عمر داشته باشند و همچنین از قابلیت اتصال داده  برخوردار باشند. به علاوه، مشارکت‌کنندگان اولیه برای دریافت جوایز به یک حساب پی پال نیاز دارند. علاوه بر این، شرکت کنندگان شبکه ناشناس هستند. هیچ داده شخصی در مورد مشارکت کنندگان به اشتراک گذاشته نمی شود. در عوض، چهره‌ها، پلاک‌ها و نام‌ها پنهان می‌شوند تا به شرکت‌کنندگان در احساس امنیت کمک کنند.

چرا یک نقشه غیرمتمرکز بسازیم؟

اکثر نقشه های جهانی تحت کنترل گروه کوچکی از شرکت های قدرتمند هستند. ساخت نقشه های جهانی هزینه زیادی دارد. به علاوه، این هزینه به دلیل عدم رقابت در APIهای نقشه برداری افزایش می یابد. نقشه‌های کنونی داده‌های کاربران را بدون پرداخت هزینه به آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند و نقشه‌ها را می‌توان در هر زمانی به هر دلیلی سانسور کرد. علاوه بر این، نقشه های جهانی اغلب داده های منسوخ شده را به خصوص در بازارهای در حال توسعه ارائه می دهند.

مشوق های اقتصادی ارائه شده توسط توکن HONEY می تواند به کاهش هزینه های نقشه برداری داده ها در مقیاس جهانی کمک کند و در عین حال مشارکت های با بالاترین کیفیت را تشویق کند. داش‌کم‌های 4K با کیفیت بالا فقط چند صد دلار قیمت دارند.اپلیکیشن Hivemapper به جای پرداخت به پیمانکاران در هر بخش از جهان، به کاهش هزینه نقشه برداری جهانی کمک می کند و در عین حال یک سیستم عادلانه برای پاداش دادن به مشارکت کنندگان ارائه می دهد. همچنین، مشارکت کنندگان در سراسر شبکه  اپلیکیشن Hivemapper می توانند ممیزی های تضمین کیفیت را انجام دهند.

Hivemapper Map Image API مکرراً نقشه جهانی را به‌روزرسانی می‌کند تا کاربران به تصاویر تازه‌تری نسبت به خدمات نقشه متمرکز دسترسی پیدا کنند. به علاوه، مشارکت کنندگان انگیزه مالی برای به روز رسانی منظم نقشه و ارائه زوایای متنوع تری دارند.

موارد استفاده از اپلیکیشن Hivemapper

موارد استفاده برای چنین نقشه غیرمتمرکز به صنایع متعدد گسترش می یابد. به عنوان مثال، اپلیکیشن Hivemapper برای کاربردهای لجستیکی مناسب است. همچنین، نقشه‌های غیرمتمرکز که به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند، می‌توانند با ارائه آدرس‌های گمشده و اطلاعات دقیق برای آدرس‌های پیچیده مانند بیمارستان‌ها و مراکز خرید، برای شرکت‌های پیک و تحویل مفید باشند. علاوه بر این،اپلیکیشن Hivemapper می تواند فرآیند ارزیابی ریسک را برای اموال ساده کند و داده های بصری حیاتی را برای تعمیر و نگهداری ابزار ارائه دهد.

منابع

  1. https://academy.moralis.io/blog/what-is-hivemapper-exploring-the-crypto-mapping-network
  2. https://docs.hivemapper.com/main-concepts/open-source

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

three × 5 =