رونمایی انویدیا از استراتژی متاورس

انویدیا از استراتژی متاورس و ابزارهای جدید هوش مصنوعی رونمایی می کند

SIGGRAPH (گروه مورد علاقه ویژه در زمینه گرافیک کامپیوتری و تکنیک های تعاملی) یک کنفرانس سالانه در زمینه گرافیک کامپیوتری است که از سال 1974 برگزار می شود. در رویداد امسال، بنیانگذار و مدیر عامل انویدیا جنسن هوانگ(Jensen Huang) نشان می دهد که چگونه این شرکت قصد دارد هوش مصنوعی، گرافیک کامپیوتری و … (صنعتی) متاورس را با هم یکجا جمع کند. هوانگ در ابتدای معرفی انویدیا گفت: «ترکیب هوش مصنوعی و گرافیک کامپیوتری به متاورس که به نوعی تکامل بعدی اینترنت محسوب می‌شود، قدرت خواهد داد».

Nvidia عناصر مختلف این پروژه را در چهار بخش به نمایش گذاشت:

  • موتور ابری آواتار جدید Nvidia Omniverse (ACE)
  • برنامه های توسعه استاندارد توصیف صحنه جهانی (USD) به عنوان “زبان متاورژن”
  • پیشرفت های جامع در Omniverse Nvidia
  • و ابزارهایی برای گرافیک هوش مصنوعی.

 

هدف Nvidia این است که شرکت ها را قادر به استفاده از آواتارهای دیجیتالی کند

موتور ابری آواتار Omniverse Nvidia یا (ACE) انویدیا شامل مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی است که برای تسهیل توسعه و سفارشی‌سازی دستیارهای مجازی واقعی یا انسان‌های دیجیتال طراحی شده‌اند. آن‌ها شامل مدل‌هایی برای تبدیل صدا به حرکات لب یا قابل مشاهده کردن احساسات می شود. همچنین شامل مدل‌های درک گفتار مانند Megatron انویدیا است.

انویدیا گفت: با انتقال این مدل‌ها و خدمات به فضای ابری، ACE به شرکت‌ها دسترسی فوری به قدرت محاسباتی عظیم مورد نیاز برای توسعه و استقرار دستیارها و آواتارها می‌دهد. به لطف مدل‌های هوش مصنوعی، آواتارها می‌توانند چندین زبان را بفهمند، به درخواست‌های صوتی پاسخ دهند، با محیط تعامل داشته باشند و توصیه‌های هوشمندانه‌ای ارائه دهند.

پروژه هایی مانند Maxine انویدیا قبلاً از ACE استفاده می کردند. انتظار می رود Omniverse ACE بهار آینده در دسترس باشد و بر روی سیستم های جاسازی شده و همه سرویس های ابری اصلی اجرا شود.

انویدیا می خواهد توصیف صحنه جهانی را به زبان متاورس تبدیل کند.

ریو لباردین(Rev Lebaredian)، نایب رئیس Omniverse و فناوری شبیه‌سازی در انویدیا گفت: یک متاورس به یک روش استاندارد برای توصیف تمام محتوا در جهان‌های سه بعدی نیاز دارد. لباردیان اضافه کرد که این شرکت توصیف صحنه جهانی (USD) پیکسار را به عنوان توصیف صحنه استاندارد برای عصر اینترنت بعدی می داند. او USD را با HTML در وب دو بعدی مقایسه کرد.

USD یک چارچوب متن باز است که توسط Pixar برای تبادل داده های گرافیکی کامپیوتری سه بعدی توسعه یافته است و در بسیاری از صنایع مانند معماری، طراحی، رباتیک و CAD استفاده می شود.

در نتیجه، انویدیا اعلام کرد که با Pixar و همچنین Adobe، Autodesk، Siemens و تعدادی دیگر از شرکت‌های پیشرو، بر روی یک استراتژی چند ساله برای گسترش قابلیت‌های USD فراتر از جلوه‌های بصری کار خواهد کرد. برای مثال، انتظار می‌رود USD از کاربردهای متاورس صنعتی در معماری، مهندسی، تولید، محاسبات علمی، روباتیک و دوقلوهای دیجیتال صنعتی بهتر پشتیبانی کند. لباردین می‌گوید: « اهداف بعدی ما این است که دلار را برای جهان‌های مجازی در مقیاس بزرگ در زمان واقعی و دوقلوهای دیجیتال صنعتی کارآمد کنیم». انویدیا همچنین قصد دارد به توسعه پشتیبانی از مجموعه شخصیت‌های بین‌المللی، مختصات جغرافیایی و پخش بی‌درنگ داده‌های اینترنت اشیا کمک کند.

انویدیا روی Omniverse تحت شبکه متمرکز شده است این شرکت همچنین پیشرفت های متعددی را در Omniverse انویدیا به نمایش گذاشته است. Huang Omniverse را به عنوان یک پلتفرم USD، ابزاری برای ساخت برنامه های کاربردی متاورس و یک موتور محاسباتی برای اجرای جهان های مجازی توصیف کرد. نسخه جدید شامل چندین فناوری اصلی به روز شده و اتصالات بیشتر به ابزارهای رایج است.

https://mixed-news.com/en/nvidia-unveils-metaverse-strategy-and-new-ai-tools/?amp=1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

three − 3 =