بازی ماهیگیری در متاورس

نکات جذاب و مفید بازی ماهیگیری در متاورس و تمام اطلاعات از نحوه بازی ماهیگیری را در این مقاله دنبال کنید.

 

FishVerse یک بازی ماهیگیری در متاورس انقلابی به صورت AAA است. این بازی جهان باز، غیرمتمرکز و بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده است و قصد دارد میلیون ها نفر از علاقه مندان به ماهیگیری و بازی هایی که سبب کسب درآمد می‌شوند(play-to earn) را کنار یکدیگر جمع کند. این بازی یک فضای پر جنب و جوش فراهم می‌کند که در آن مردم می‌توانند با دریافت و استفاده از ماهی‌های NFT، رقابت در مسابقات، تکمیل ماموریت‌ها و موارد دیگر درآمد کسب کنند.

FishVerse

هدف اصلی این بازی این است که تا حد امکان تجربه واقعی ماهیگیری را در قلمرو متاورس بازآفرینی کند.

روایت بازی در جزیره FishVerse اتفاق می‌افتد که رودخانه ها، دریاچه‌ها و خط ساحلی جزیره، زمین اصلی بازی را تشکیل می‌دهند. در آن‌جا هر آب از طریق رودخانه ها به یکدیگر متصل می‌شوند.

هر NFT FishVerse، بسیار شبیه به تجارت ماهیگیری در زندگی واقعی است و مجموعه ای از خصوصیت‌های منحصر به فرد خود را دارد. وجود این تخصص ها  عملکرد تجهیزات ماهیگیری، امکان گرفتن ماهی‌های غیر معمول و سرزمین NFT را تعیین می کند. FishVerse تنها بازی ماهیگیری واقعی خواهد بود که تجربه ماهیگیری در آب شور و ماهی عجیب و غریب و همچنین توسعه تجارت ماهیگیری را ارائه می‌دهد.

FishVerse یک سبک شبیه سازی و استراتژیک از گیم پلی ارائه می‌دهد. تاکید اصلی این تیم بر ساخت یک بازی پیشرفته بر اساس فناوری بلاک چین است. این بازی نه تنها شرکت کنندگان بازی های play-to earn را هدف قرار می‌دهد، بلکه قصد دارد ماهیگیران واقعی را نیز جذب خود کند. FishVerse در حال کار بر روی استراتژی برای دستیابی به پشتیبانی جهانی و آوردن گیمرهای واقعی وب 2.0 به دنیای فناوری بلاک چین است.

 

امکانات بازی ماهیگیری در متاورس FishVerse

نزدیک ترین به تجربه واقعی ماهیگیری: شما می‌توانید در مسابقات ماهیگیری شرکت کنید و با ماهیگیران دیگر به صورت رودررو رقابت کنید، و در عین حال ملموس ترین  تجربه ماهیگیری قابل تصور را امتحان کنید. همه اینها در محیطی اتفاق می افتد که از نظر بصری تا حد قابل قبولی واقعی و جذاب است.

امکان اصلاح و ارتقا تجهیزات : همه چیز، از جمله میله‌های ماهیگیری و قایق‌های شما، نسبت به چیزی که نیاز دارید، به طور کامل قابل تغییر و ارتقا هستند.

ماهیگیری و دریافت پاداش: غنائم ماهیگیری، پیروزی در مسابقات و سایر دستاوردها ممکن است جوایزی را در قالب توکن برای شما به همراه داشته باشد. هرچه قدر برای  صید ماهی تلاش بیشتری صورت گیرد، پاداش آن بیشتر است!

توسعه تجارت شیلات: با خرید زمین NFT، پرورش و ترکیب ماهی‌های کمیاب خود یا راه اندازی یک تعمیرگاه، کسب و کار ماهیگیری خود را توسعه دهید.

جستجو در جهان کاملاً باز : شما می‌توانید در این دنیای کاملاً باز، ماهیگیری را در محیط های مختلف واقع گرایانه و مملو از آب و هوای مختلف و تجهیزات جالب، تجربه کنید.

 

 

روند بازی FishVerse

بازیکنان این فرصت را خواهند داشت که نقش ماهیگیر، نقش پرورش دهنده ماهی یا هر دو نقش را به طور همزمان انتخاب کنند.

صید ماهی

ماهیگیری از ساحل شروع می‌شود که ماهیگیر می‌تواند جابجا شده و موقعیت ماهیگیری را عوض کند. به منظور افزایش بهره وری صید، ماهیگیر می‌تواند قایق‌های NFT را خریداری کند و به واسطه آن، مکان خود را تغییر دهد و مسافت‌های بیشتری را برای صیدهای بزرگتر و با ارزش تر طی کند.

بازیکنان  در بازی دارای استقامتی هستند که می‌توان آن را با مصرف ماهی صید شده خود یا خرید در بازار تجهیزات افزایش داد. میزان استقامت  با راه رفتن، ماهیگیری یا پارو زدن  قایق کاهش می‌یابد. اگر بازیکن از قایق موتوری برای صرفه جویی در استقامت خود و رسیدن به مسافت های بیشتر استفاده کند، باید قایق را در صورت نیاز شارژ کند.

ماهیگیری در شرایط مختلف روز و شب، طوفانی، بارانی یا شرایط آب و هوایی معمولی امکان پذیر است. هر نوع آب و هوا دارای مجموعه ای منحصر به فرد از مزایا و معایب مرتبط با آن است. مثلا در شرایط آب و هوایی طوفانی، شانس ماهیگیران برای صید ماهی کمیاب به دلیل  اینکه مناطق ماهیگیری کمتر اشغال شده، افزایش می یابد. از سوی دیگر، ماهیگیران باید از این احتمال آگاه باشند که آب و هوای سخت می‌تواند به کشتی یا تجهیزات آن‌ها آسیب برساند. فقط ماهیگیرانی که بهترین تجهیزات را در اختیار دارند می‌توانند از پس شرایط خاص بر بیایند.

چوب‌های ماهیگیری دارای سطوح دوام متفاوت هستند و ماهیگیر باید این مسئله را در نظر بگیرد. در غیر این صورت ممکن است به تجهیزات خود آسیب برسانند.

از آنجایی که برخی از ارزشمندترین غنائم ماهی NFT در آب های عمیق تر یافت می‌شوند، ماهیگیران باید برای طی مسافت های طولانی تر و حرکت در امواج، روی یک قایق ماهیگیری NFT سرمایه گذاری کنند. قایق‌های دیگر مانند کایاک، قایق بادی موتوری، قایق فلزی موتوری را می‌توان بیشتر در آب شیرین یا سواحل دریا استفاده کرد. مزایای استفاده از این نوع قایق ها در اختیار داشتن دید بهتر،صید ماهی طولانی‌تر و عمیق‌تر، دسترسی بیشتر به مناطق و  شانس بیشتر برای جابجایی و صید کردن ماهی‌ها است. با کشتی ماهیگیری NFT، ماهیگیر می‌تواند چند میله ماهیگیری ثابت به صورت اضافی نصب کند.

به منظور افزایش امکان ماهیگیری موفق، ماهیگیر می‌تواند طعمه ماهی را از بازار خریداری کند یا ماهی‌های معمولی صید شده را در تعمیرگاه‌ها با هزینه خاصی به طعمه تبدیل کند.

جزیره متاورس

جزیره متاورس

جزیره FishVerse دارای 3 منطقه ماهیگیری در آب های شور و آب شیرین با اکوسیستم های مختلف ماهی است.

ماهیگیری می‌تواند در رودخانه ها، دریاچه ها، سواحل دریا، دریاهای عمیق، دره ها، خلیج ها اتفاق بیفتد. هر گوشه  نقشه پر از ماهی‌ها و مشخصات جداگانه است.

به منظور واقعی تر بودن نقشه دارای پارامترهای عمق آب است. ماهیگیران می‌توانند از اکولوت NFT برای تعیین عمق آب و صید بهتر استفاده کنند.

نقشه دارای 3 منطقه است:

شمال

وسط

جنوب

در ابتدا هر منطقه از 40 نژاد ماهی برای صید آب شور و شیرین تشکیل شده است.

 

مسابقات و پاداش

هر ماهی صید NFT بسته به کمیاب بودن ماهی ارزش خاص خود را دارد؛ NFT ماهی را می‌توان در بازار فروخت یا با تجهیزات یا خدمات Fishverse NFT مبادله کرد. اگر ماهیگیر یک ماهی حماسی یا افسانه ای صید کند، ماهیگیر توسط توکن های (FVS) پاداش می گیرد. راه دیگر برای دریافت جایزه، صید کردن مجموعه ماهی مشترک در منطقه و دریافت توکن FVS به صورت جایزه است.

هر مجموعه  از 10 ماهی منطقه مختلف تشکیل شده است، اگر ماهیگیر با موفقیت تمام مجموعه را بگیرد به او پاداش داده می‌شود.

ماهیگیران امکان شرکت در تورنمنت‌هایی را دارند که در آن برنده می‌تواند NFT های مختلف را برنده شود و برای صندوق جایزه که از هزینه ورودی جمع آوری می‌شود شرکت کند.

جعبه های رمز و راز

بازیکنان می‌توانند بلیط‌های جعبه رمز و راز خریداری کنند تا برنده انواع NFT‌های بازی FishVerse شوند.

انواع ماهی و ماهیگیری

Fishverse چهار نوع ماهیگیری ممکن را ارائه می‌دهد: ماهیگیری دریا، شناور، حال چرخش و عمق پایین. هر نوع ماهیگیری به میله‌های NFT مختلفی نیاز دارد.

ماهی های متفاوتی در آب‌ها وجود دارند که به واسطه ویژگی های متمایز خود مانند اندازه، وزن و سختی، منحصر به فرد می‌شوند. این ماهی ها در چهار دسته: ماهی‌های آب شور شمال، ماهی‌های آب شیرین شمال، ماهی‌های آب شور جنوب و ماهی‌های آب شیرین جنوبی در درجات سختی متفاوت دسته بندی میشوند.

بازار تجهیزات

این بازی بازار منحصر به فرد خود را خواهد داشت که در آن بازیکنان می‌توانند ماهی‌هایی را که صید کرده اند یا پرورش داده اند بفروش برسانند و تجارت کنند. همچنین می‌توانند تجهیزات NFT مانند: میله، قرقره، خطوط، قلاب، قایق، طعمه و لباس خریداری کنند.

 

NFT های موجود در FishVerse

NFT ها به عنوان بلوک های اساسی سازنده بازی عمل می‌کنند و به همین دلیل جزء بسیار مهمی از اکوسیستم پویا FishVerse محسوب می‌شوند. وجود آنها نه تنها کلید لذت بردن واقعی از بازی هستند، بلکه راهی برای کسب درآمد بیشتر و برتری در بین دیگر بازیکنان نیز می‌باشد.

تجهیزات NFT بهتر به بازیکنان انگیزه می‌دهد تا در بازی پیشرفت کنند و مسیر خود را برای تبدیل شدن به بهترین ماهیگیر ادامه دهند. به علاوه آن‌ها را قادر می‌سازد تا ماهی‌های کمیاب‌تر، دشوارتر و با ارزش‌تر را صید کنند. شما باید وسایل مورد نیاز برای ماهیگیری داشته باشید تا بتوانید در مسابقات ماهیگیری شرکت کنید، ماموریت ها را کامل کنید و از سایر فعالیت‌های بازی نهایت لذت را ببرید و در عین حال جوایز هیجان انگیز را نیز دریافت کنید. میله‌های ماهیگیری، قایق‌ها، ساختمان‌ها، زمین و تجهیزات اضافی شما همگی در دسته NFT قرار می‌گیرند.

NFT های FishVerse نه تنها برای بازیکن بسیار مفید هستند، بلکه در بازی کاملا کاربردی عمل می‌کنند که این مسئله ارزش قابل توجهی برای آنها می‌دهد و سبب افزایش تقاضا نیز می‌شود.NFT های ماهی ممکن است در یک بازار فروش NFT یا مستقیماً از طریق خود پلتفرم FISHVERSE بین کاربران فروخته یا مبادله شوند.  در ادامه به بررسی NFT های موجود در بازی و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

میله‌های ماهیگیری NFT:

  • میله‌های مخصوص دریا
  • میله‌های اسپینینگ یا چرخشی
  • میله‌های ماهیگیری با حشره مصنوعی

برای ماهیگیری از کف یا ماهیگیری به صورت شناور، میله چرخشی قابلیت ارتقا دارند.

میله‌ها بسته به اندازه ماهی و سایر عوامل مثل نیرویی که می‌تواند تحمل کند، دارای سطوح دوام هستند؛ هر میله دارای 3 سطح دوام است.

برای ارتقاء میله ماهیگیری به سطح 2 یا 3، ماهیگیر باید موارد جدید که شامل قرقره‌ها، خطوط، میله‌های ماهیگیری، قلاب‌ها است را ارتقا دهد.

تجهیزات قدیمی را می‌توان در بازار تجهیزات به فروش رساند یا به NFT دیگر مبادله کرد.

بازی ماهیگیری fishverse

قایق‌ها

Fishverse قایق‌ها را بسته به سرعت، دوام، پارامترها، محدوده سفر، ظرفیت بار ماهی، باتری و سایر مشخصات دیگر ارائه می‌دهد.

  • قایق کایاک
  • قایق بادی موتوری
  • کشتی ماهیگیری

باتری‌های قایق بادی موتوری، قایق فلزی موتوری و کشتی ماهیگیری شما احتیاج به شارژ مجدد دارند و شما می‌توانید این کار را در NFT Land خود انجام دهید. سطح زمین شما بر سرعت پر کردن باتری قایق تاثیر می گذارد. این به این معنی است که اگرزمین شما دارای سطح 3 باشد، قایق شما سریعتر از زمانی که یک سطح 1 داشتید شارژ می‌شود.

بازیکنانی که مالک زمین NFT نیستند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌، قایق‌های خود را در زمین NFT دیگر بازیکنان سوخت‌گیری کنند. تنها قایقی که نیازی به شارژ مجدد ندارد قایق کایاک است. در عوض، برای کار با قایق  باید به استقامت خود تکیه کنید. یعنی تا زمانی که بتوانید استقامت خود را کنترل کنید، می‌توانید از قایق استفاده کنید.

زمین

در جزیره FishVerse، بیش از یکصد زمین مختلف NFT در مکان‌های استراتژیک از پیش تعیین شده برای فروش وجود دارد.

زمین NFT قابلیت خرید در هر منطقه ای از جزیره را دارد. قیمت زمین بسته به طبقه و همچنین موقعیت آن تغییر خواهد کرد. مثلا زمین های ردیف 3 تنها در امتداد ساحل نزدیک اقیانوس که در آن فعالیت های سطح بالا انجام می‌شود، در دسترس خواهد بود.

داشتن زمین برای شارژ باتری قایق‌ها، ذخیره قایق‌ها و تجهیزات ماهیگیری، پرورش و مخلوط کردن گونه های مختلف ماهی و همچنین برای نمایش غنائم صید شده شما ضروری است.

زمین به سه طبقه منحصر به فرد زیر تقسیم می‌شود:

ردیف 1: شما صاحب یک قطعه زمین خواهید شد. زمین دارای خانه ای است که به شما امکان می‌دهد غنائم ماهی‌های خود را به نمایش بگذارید. این ملک همچنین دارای یک مکان است که در آن می‌توانید ماهی پرورش دهید و همچنین یک اسکله که می‌توانید قایق خود را در آن ذخیره و شارژ کنید.

ردیف 2: این زمین تمام مزایای ردیف 1 را دارا میباشد. به علاوه شما امکان پرورش ماهی با روش مزدوج کردن دو نوع ماهی متفاوت برای تولید فرزندان جدید و بهبود یافته خواهید داشت. از آنجایی که زمین ردیف 2 بزرگتر است، می‌توانید یک قایق اضافی را ذخیره کنید و سرعت شارژ کردن آن را افزایش دهید.

ردیف 3: اگر شما زمین ردیف 3 را خریداری کنید، علاوه بر دریافت مزایای طبقات قبلی، امتیاز نادر پرورش سه گونه متمایز ماهی نیز به شما تعلق می گیرد. این موضوع به شما امکان می‌دهد یک ماهی کمیاب تر را تولید کنید. امکان پرورش و تولید  بچه ماهی‌ها، سرعت شارژ سریعتر قایق به واسطه بزرگتر بودن زمین و همچنین وجود فضای دیگری برای قایق شما علت دارا بودن ردیف 3 این زمین است.

تعمیرگاه

بازیکنان توانایی خرید یک تعمیرگاه را خواهند داشت. این تعمیرگاه می‌تواند تجهیزات شکسته بازیکنان را پس از ماهیگیری ناموفق با پرداخت هزینه تعمیر کند. علاوه بر این، شما توانایی شخصی سازی میله ماهیگیری و NFT خود را در تعمیرگاه‌‌ها خواهید داشت.

در این تعمیرگاه مالکان امکان تولید طعمه ماهی برای برای افزایش کیفیت ماهیگیری و پرورش آن را خواهند داشت. پرورش دهنده مجاز خواهد بود که از ماهیگیرانی که ماهی تازه صید شده خود را می آورند تا آن را به طعمه تبدیل کنند، قیمت اضافی دریافت کند. اگر پرورش دهنده ماهی خود را داشته باشد، می‌تواند برای خود طعمه تولید کند که میتواند یا روند پرورش را سرعت ببخشد یا درآمد پرورش دهنده از ماهیگیری را افزایش دهد.

fishverse

پرورش ماهی

برای پرورش ماهی، کشاورز باید ماهی نر و ماده بخرد؛ سرعت پرورش بستگی به تعداد ماهی NFT (نر/ماده) ماهیگیر دارد.

همچنین برای افزایش سرعت پرورش، کشاورز می‌تواند طعمه ای را که از ماهی‌های صید شده در تعمیرگاه تولید میشود، خریداری کند.

انواع طعمه را می‌توان به چهار دسته رایج، کمیاب، حماسی و افسانه ای تقسیم کرد.

تعمیرگاه به پرورش دهندگان این امکان را می‌دهد که طعمه خود را بسازند. تنها کاری که پرورش دهنده باید انجام دهد این است که یک ماهی NFT داشته باشد که می‌توان آن را از ماهیگیران در بازار تجهیزات NFT خریداری کرده یا خودش آن ماهی را صید کند. قیمت ماهی به ردیف ماهی بستگی دارد (معمول، کمیاب، حماسی و افسانه ای)، که در این میان حماسی و افسانه ای گران ترین آنها هستند.

شما همچنین توانایی پرورش و ترکیب انواع مختلفی از گونه های ماهی را خواهید داشت تا  بتوانید موثرترین نوزاد ماهی را تولید کنید. اگر ترکیبی قوی پیدا کردید و چیزی واقعاً منحصر به فرد و ارزشمند ایجاد کردید، آنگاه توانایی ایجاد NFT از آن ترکیب را خواهید داشت.

 

توکن حاکم FishVerse

تیم FishVerse توکن FVS را برای ارائه تجربه ای راحت و لذت بخش‌تر برای بازیکنان ساخته است و به عنوان ابزار چند منظوره برای بسیاری از کارها در بازی عمل می‌کند.

با انجام تراکنش‌های درون بازی با FVS، می‌توانیم مقدار پولی را که برای کارمزد تراکنش‌ها خرج می‌شود، کاهش داد و آن‌ها را به سطح مطلوب رساند. در طول این مدت، توکن FVS به عنوان پاداش بین مشارکت کنندگان خارجی پروژه توزیع می‌شود که مشوق مشارکت در دستیابی به اهداف پروژه است.

توکن FVS برای کل پلتفرم ارزش قابل توجهی دارد. تمام خریدهای درون بازی، فروش، لیست، هزینه خدمات، جوایز، DAO با استفاده از توکن FVS انجام می‌شود. همچنین  بازیکن برای شرکت در فعالیت ها باید بلیط های NFT را با توکن های FVS خریداری کند. توکن FVS عنصر اصلی است که اکوسیستم FishVerse را هدایت می‌کند. این توکن  برای افزایش ارزش توکن‌های موجود در گردش، دارای مکانیزم سوزاندن است.

بازیکنان چگونه درآمد اضافی خود را بدست می آورند؟

با خرید انواع وسایل ماهیگیری، بازیکنان این فرصت را دارند که به ماهیگیران ماهر تبدیل شوند. بازیکنان با توجه به کمیاب بودن ماهی‌هایی که صید کرده‌اند، پاداش‌های نمادین دریافت خواهند کرد. NFT های ماهی یا به عنوان طعمه استفاده می‌شوند یا بین بازیکنان بازی معامله می‌شوند.

بازیکنان این امکان را خواهند داشت تا در چالش ها و فعالیت های مختلف برای دریافت پاداش به رقابت بپردازند. به علاوه فرصت‌هایی برای کسب درآمد اضافی در بازی وجود خواهد داشت.

گزینه دیگر خرید زمین های NFT و تعمیرگاه ها، سپس پرورش و مخلوط کردن ماهی‌های مختلف و فروش آنها برای سود است. این تنها یکی از چندین راه های بالقوه موجود برای افزایش سود مالی است. همه چیز به روش مورد استفاده و استعدادهایی که دارید بستگی دارد.

استفاده از فناوری بلاک چین، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در بازی فعال می‌کند که دومین جزء مهم بازی را تشکیل می‌دهند. هر NFT در بازی می‌تواند یک قایق، یک میله ماهیگیری، پوسته یا حتی یک زمین NFT را شامل شود و دارای ویژگی های داخلی منحصر به فرد خود است که تمامی آنها  در IPFS ذخیره شده و با بلاک چین همگام می‌شوند. این ویژگی‌ها ممکن است توسط هر کسی که NFT دارد دیده شود. همه این موارد ممکن است به عنوان NFT های سنتی ارائه شوند و می‌توان آنها را در هر بازاری در ازای هر ارز انتخابی خریداری کرد یا به فروش رساند.

 

از کجا باید شروع کرد؟

برای شروع بازیکنان باید NFT های مورد نیاز را خریداری کنند. پس از آن هر ماهیگیر باید هر 3 ماه یکبار بلیط فصل ماهیگیری بخرد تا واجد شرایط ماهیگیری باشد؛ وجود این موضوع همانند زندگی واقعی است. برای اینکه بتوانید در مناطق مختلف (در مجموع 3 منطقه) ماهیگیری کنید، لازم است بلیط جداگانه آن را تهیه کنید.

بدیهی است که بازیکنان برای شرکت در بازی ملزم به خرید تجهیزات ماهیگیری NFT هستند. برخی از نمونه های این دارایی ها عبارتند از میله‌های ماهیگیری، طعمه ها، قرقره ها و اکولوت ها. اگر بازیکن به اندازه کافی پیشرفته باشد، می‌تواند انواع مختلفی از قایق‌ها را خریداری کند یا با زمین ها و فروشگاه های NFT اقدام به تجارت کند.

اگر بازیکنی بخواهد در تورنمنت ها با سایرین رقابت کند، باید مبلغ ورودی را پرداخت کند که و در نهایت جایزه  از طریق آن وجه تامین می‌شود. هر دارایی NFT از طریق FVS خریداری می‌شود تا اکوسیستم مالی منطقی و حلقه بازی ایجاد شود.

 

چرا FishVerse در بین رقبای خود منحصر به فرد است؟

قبل از شروع توسعه این پروژه، تیم FISHVERSE تحقیقاتی را انجام داد. اکثر بازی های P2E همه به روشی بسیار مشابه ساخته شده اند. اینجاست که FishVerse خود را از رقبا جدا می‌کند. بازیکنان می‌توانند در یک بازی ماهیگیری منحصربه‌فرد شرکت کنند که به شما امکان می‌دهد دنیای باز خیره‌کننده، زنده و نفس‌گیر را با محیط‌های مختلف کشف کنید.

حتی در بازار بازی‌های وب 2.0، بازی‌های موبایل کمی وجود دارند که امکان تجربه جهان باز وسیع را فراهم می‌کنند. بازیکنان نزدیک ترین چیز ممکن را به ماهیگیری واقعی تجربه خواهند کرد که در هر دستگاه یا مکانی در دسترس خواهد بود.

FishVerse یک بازی مستقل نیست، بلکه بخشی از شبکه بزرگ بازی مشترک خواهد بود. این بازی علاوه بر جلوه‌های بصری فوق‌العاده، محیط منطقی و بهره‌برداری از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های درون بازی، به موفقیت بزرگ بعدی تبدیل خواهد شد.

.

منبع: https://thefishverse.com/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

eight − 8 =