متاورس در دنیای پزشکی

اگر بخواهیم گریزی بر معنایی متاورس بزنیم، باید بگوییم این واژه از دو بخش جهان و برتر تشکیل‌شده و قابلیت‌ها و اهمیت آن سبب نام‌گذاری این چنینی شده ‌است. درواقع متاورس در میان کاربران همانند یک شبکه مجازی عمل کرده تا افراد بتوانند با افراد مختلف در محیط‌ های گوناگون تعامل کنند. به ‌معنای دیگر به ‌صورت کاملاً مجازی و آنلاین در دنیای متاورس نقش ‌آفرینی صورت می‌گیرد. این دنیای مجازی بخش‌های مختلف شغلی را تحت تاثیر قرار داده و کاربرد های فراوانی دارد که یکی از این کاربردها که در حال حاضر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته، متاورس در دنیای پزشکی است.

شاید با خود بگویید که این سیستم و دنیای مجازی چگونه می‌تواند نقشه درمانگر را ایفا کند؟ در حقیقت این سوال توضیح و پاسخ مفصلی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. اما در حالت کلی این جهان مجازی جنبه‌های مختلفی از شبکه‌های اجتماعی، فناوری واقعیت – مجازی، بازی‌های ویدئویی و درنهایت بلاک چین را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را ادغام می‌کند.

برای همین با نام واقعیت مجازی نیز شناخته می شود. چون هم دنیای مجازی و هم دنیای واقعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای این‌ که شما به درک کامل درباره کارایی متاورس در دنیای پزشکی برسید، ما در این مقاله به بیان یکسری نکات و توضیحات لازم می‌پردازیم. پس توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت متاورس در دنیای پزشکی

برخلاف آنچه که اکثر افراد تصور می‌کنند، متاورس یک دنیای تخیلی و خودساخته نیست‌‌. بلکه یک سیستم یک قدرتمند و کاربردی بوده که توانسته بخش‌های مختلفی از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از بخش‌هایی که متاورس بر روی آن بسیار مانور داده، طراحی عینک‌های واقعیت – مجازی است با وجود این عینک‌ها شخص وارد دنیای دیجیتالی با طراحی بسیار منحصر می شود. این طراحی و نحوه زندگی به‌ حدی لذت‌بخش است که شخص علاقه‌ای ندارند به واقعیت فیزیکی برگردد و دلش می‌خواهد در آن دنیای ساخته ‌شده زندگی کند.

برای آموزش متاورس کلیک کنید.

اکثر متخصصان اعتقاد دارند که برای معنادار کردن اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی بیماران متاورس یک روش مدرن و کارآمد است که در آینده پزشکی نقش مهمی را ایفا می‌کند. متاورس این امکان را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا بتوانند به‌عنوان یک ابزار تعاملی اطلاعات دیجیتالی بیمار را دریافت و نحوه درمان را برای او ارسال کنند.

در واقع این سیستم همانند آپلود عکس، متن و ویدئو در مرورگرها و فضای مجازی بوده که اطلاعات زیادی را با این کار در اختیار افراد قرار می گیرد. البته علل اهمیت متاورس در دنیای پزشکی به چند مورد فوق ختم نمی‌شود. برای آشنایی بیشتر در قسمت قسمت بعدی به معرفی دو کاربرد این روش نوین و سیستم طراحی ‌شده می‌پردازیم.

مدیریت درد در متاورس در مرکز درمانی

در مرکز درمانی Cedars-sinai دکتر برنان اشپیگل این‌ موضوع را مطرح کرده که با استفاده از VR می‌توان درد بیماران بستری‌شده در بیمارستان را کاهش داد و شرایط آن‌ها را مدیریت کرد. در واقع این سیستم به ‌اصطلاح واقعیت -مجازی طبق علم و دانش، یک درمان برای بدن و ذهن است.
درواقع این نوع شیوه درمانی با ارائه یک سری تصاویر و امکانات جالب مغز را درگیر کرده و می‌خواهد ارسال دستور درد از اندام به مغز با انحراف و اختلال همراه شود. چون در این‌ صورت حواس ذهن نسبت ‌به درد پرت شده و شخص کمتر با فکر کردن به درد و بیماری خود اذیت می‌شود.

آموزش پزشکی در متاورس

از دیگر مواردی که می‌توان گفت به کاربرد متاورس در دنیای پزشکی اشاره دارد، همین بخش آموزش است. می‌دانید که برای درک و یادگیری آموزش‌های پزشکی، وجود ادراک بصری – فضایی پیشرفته لازم بوده و باید در مراحل ارزیابی در حین جراحی و درک فیزیولوژی در سطح سلولی صورت بگیرد.
این سیستم می‌تواند یک راهنما برای استفاده از تجهیزات جراحی بوده و سبب بهتر شدن مهارت‌های دستی شود. با استفاده از این سیستم کارآموز می‌تواند مراحل جراحی را به ‌صورت مجازی بر روی یک بیمار انجام داده تا بتواند اطلاعات به‌دست‌آمده را با دنیای واقعی تطبیق داده و آن ها را اجرا کند.

کلام آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به بررسی موضوع متاورس در دنیای پزشکی اشاره کردیم. این سیستم بسیار پیشرفته و با قابلیت‌های منحصربه‌فرد بوده که در بخش‌های مختلف شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای این‌که بتوانید با اجزا و عناصر این سیستم آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم به سایت متاورس پارسی مراجعه کرده و با کارشناسان ارتباط بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

four × five =