ویژگی و تعریف Decentraland متاورس چیست؟

Decentraland متاورس یک بازی دیجیتالی است که واقعیت را در قالب سه بعدی تقلید می کند. این پلتفرم دنیای واقعیت مجازی مبتنی بر اتریوم یا متاورس جهان باز سه بعدی، متعلق به کاربر، ترکیبی از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است. این به کاربران اجازه می دهد تا بخشی از یک تجربه دیجیتالی مشترک باشند که در آن بازی می کنند. حتی خرید زمین در متاورس هم با این فرآیند امکان پذیر است. همچنین می توانند کالاهای کلکسیونی را مبادله می کنند، املاک دیجیتال یا ابزارهای پوشیدنی را برای آواتارها خرید و فروش می کنند، معاشرت می کنند و با یکدیگر تعامل دارند. موضوع امروز ما در وبسایت متاورس پارسی در ارتباط با Decentraland متاورس است.

ویژگی های Decentraland متاورس

به گفته صرافی کراکن، Decentraland نرم افزاری است که به دنبال ایجاد انگیزه به شبکه جهانی از کاربران برای اداره یک دنیای مجازی مشترک است.

Decentraland بخشی از روند رو به رشد متاورس است که منجر به تکثیر سکه های مرتبط با متا شده است. کاربران می‌توانند یک دنیای واقعیت مجازی کاملاً فراگیر را که ایجاد می‌کنند، اجرا کنند. در آن از طریق سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) نظارت انجام می شود. تفاوت Decentraland متاورس با دیگر بازی های واقعیت مجازی این است که به کاربران اجازه می دهد تا حدودی بر محیط خود کنترل داشته باشند. از طریق DAO، کاربران می توانند مستقیماً در مورد بازی و سیاست های سازمان رای دهند.

قیمت Decentraland متاورس در سال 2022 چقدر بود؟

Decentraland یک بازی دیجیتالی است که واقعیت را به صورت سه بعدی تقلید می کند و یک پلتفرم دنیای واقعیت مجازی مبتنی بر اتریوم متعلق به کاربر است. کاربران Decentraland از طریق یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) بر این دنیای دیجیتال نظارت می کنند. کاربران می توانند محیط ها، بازارها و برنامه های کاربردی خود را با استفاده از سه توکن بومی Decentraland ایجاد کنند: LAND، Estate، و MANA. در نوامبر 2022، دسنترالند ارزش بازاری 2.5 میلیارد دلاری داشت.

Decentraland متاورس چگونه کار می کند؟

کاربران محیط ها، بازارها و برنامه های منحصر به فرد خود را با استفاده از سه توکن بومی Decentraland ایجاد می کنند: LAND، Estate، و MANA. توکن های ERC-721، مانند LAND و Estate، هر توکن را منحصر به فرد می کنند. به دلیل این عامل، آن‌ها قابل تعویض نیستند و به عنوان توکن های غیرقابل تعویض (NFT) شناخته می شوند. این بدان معنی است که آن‌ها به عنوان ارز عمل نمی کنند بلکه برای ایجاد آواتارها، پوشیدنی ها و قطعات منحصر به فرد زمین استفاده می شوند.

حتما بخوانید : فعالیت در پلتفرم متاورسی دیسنترالند

Decentraland متاورس چگونه کار می کند؟

ویژگی توکن MANA در Decentraland متاورس

MANA یک توکن قابل تعویض ERC-20 است که به عنوان ارز دیجیتال Decentraland عمل می کند. این می‌تواند به کاربران کمک کند تا بازی‌ها، برنامه‌ها و سایر سرویس‌های غیرمتمرکز را ایجاد کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد از خلاقیت‌های خود کسب درآمد کنند. زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا آن‌چه را که می‌خواهند به‌صورت دیجیتالی بسازند و فضای مجازی را به دلخواه کشف کنند. کاربران می‌توانند از نقشه Decentraland استفاده کنند و در رویدادهای اجتماعی برنامه‌ریزی‌شده، که می‌تواند شامل کنسرت، نمایش فیلم، و غیره باشد، شرکت کنند.

چگونه به Decentraland متاورس بپیوندیم و فعالیت خودمان را شروع کنیم؟

کاربران با باز کردن یک حساب وارد دیسنترالند می شوند. برای انجام این کار، آن‌ها باید یک کیف پول ارز دیجیتال اتریوم مناسب داشته باشند که به طور ایمن وجوه را نگهداری می کند. این یکی از موارد توصیه شده MetaMask است که از طریق کاتالوگ افزونه های مرورگر قابل دسترسی است. سیستم Decentraland یک آموزش برای مبتدیان، گزینه هایی برای کاوش در آن‌چه ارائه می شود و دستورالعمل هایی در مورد نحوه چت با سایر کاربران ارائه می دهد.

تاریخچه Decentraland متاورس چیست؟

در سال ۲۰۱۷، آری میلیچ و استبان اوردانو، متخصصان آرژانتینی بلاک چین، Decentraland را راه‌اندازی کردند و قراردادهای هوشمند بازی را برای آن ایجاد کردند. آن‌ها این پلتفرم را به عنوان یک پروژه دو بعدی (2 بعدی) توسعه دادند که به آرامی به دنیای سه بعدی فراتر رفت. در ابتدا، قطعات زمین دیجیتال حدود 20 دلار و توکن های MANA به قیمت 2 سنت فروخته می شدند. اولین نقشه بازی، Genesis City، شامل 90601 قطعه زمین بود. در سال 2017، Decentraland متاورس بیش از 26 میلیون دلار در عرضه اولیه سکه خود (ICO) جمع آوری کرد.

سخن آخر

در آوریل 2021، طی افزایش محبوبیت NFT، بسته های Decentraland متاورس به قیمت 6000 تا بیش از 100000 دلار فروخته شد. به دلیل استخر ماینینگ نسبتاً کوچک MANA، این ارز نوسان دارد و پس از رویدادهایی مانند تغییر نام فیس‌بوک به متا، نشانه‌ای از موفقیت متاورس، افزایش یافته است. بالاترین جهش اندکی پس از تغییر نام تجاری زمانی رخ داد که Tokens.com “بزرگترین شرکت اکتساب زمین در تاریخ فضای متاورس” را خریداری کرد که در اواخر نوامبر به 5.90 دلار رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 10 =