فرصت شغلی جدید متاورسی در آینده‌ای نزدیک

آینده ی اینترنت با پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی جدید همراه است.

انتظار می رود که متاورس، تحول بزرگ بعدی اینترنت باشد و فرصت هایی را برای توسعه دهندگان، کارآفرینان و نوآوران به وجود آورد. غول های فناوری جهانی مانند  NVIDIA / Facebook/ Epic Game/ Roblox corporation به شکل مستمر در حال تولید محتوا و اخبار در زمینه متاورس هستند.

به منظور درک بیشتر، روشی که متاورس آینده کار و مشاغل را تغییر خواهند داد، رهبران ابتدا باید پلتفرم های دیجیتالی را که پایه هایی را فراهم می کنند که متاورس بر اساس آنها ساخته می شوند، درک کنند. فیسبوک در حال طراحی متاورس خود به عنوان یک “باغ دیواری” متمرکز و بسته است، به این معنی که قصد دارد تمام داده های که توسط  کاربر تولید شده را دراختیار داشته باشد و از آن سود ببرد. شکل های جایگزین متاورس در حال حاضر در حال توسعه است که بازوغیرمتمرکز بوده و هدف آنها حفاظت از حقوق و حریم خصوصی افرادی است که در این فناوری ساکن می شوند و از آن استفاده می کنند. سازمان‌ها باید برای نقش‌های شغلی جدیدی که در حال حاضر وجود ندارند آماده شوند. این واقعیت که بسیاری از متاورس ها باز وغیرمتمرکز خواهند بود به این معنی است که هر سازمانی باید بفهمد که چگونه مدل های تجاری فعلی آنها، حتی اگر دیجیتالی باشند، ممکن است مختل شوند. پلتفرم تجارت دارایی دیجیتال (DAT) گروه بازی‌سازی واقعیت گرا می‌توانند هر اقلامی مانند موجودی دیجیتال درون بازی و اقلام دنیای واقعی مانند موسیقی، هنر و لباس را توکن کند. نتیجه این است که سازمان‌ها باید به این فکر کنند که چگونه خدمات ارزشمندی دردنیایی که مالکیت معنوی در بین اعضای جوامع متاورسی توزیع شده است، را به مشتریان ارائه ‌کنند. همگرایی متاورس ها، پلتفرم های دیجیتال، ارزهای رمزنگاری شده، تجزیه و تحلیل داده ها و برنامه های غیرمتمرکز و باز، تجسم جدیدی از اینترنت را شاهد خواهد بود که به این معنی است که سازمان ها باید برای نقش های شغلی جدیدی آماده شوند که در حال حاضر وجود ندارند.

در این مقاله با ما باشید تا شما را با فرصت های شغلی که در آینده ای نزدیک بوجود خواهند آمد آشنا کنیم.

استایلیست های مد
راهنمای تور
مشاور دارایی مالی 
برنامه ریزان متاورس
توسعه کننده اکوسیستم
سازنده سخت افزار متاورس
داستان سرای متاورس
کارشناس مسدود کردن تبلیغات
کارشناس امنیت سایبری
 

شغل های جدید متاورسی که تا 10 سال آینده

بوجود خواهند آمد

استایلیست‌های مد  Fashion stylist

در متاورس، آواتار یک فرد، بازتابی از خود فرد است. در حالی که ما با مفهوم انتخاب لباس برای آواتار های بازی های ویدیویی خود بیگانه نیستیم، شرکت های بزرگ روی ایجاد برند و نشان در دنیای مجازی تمرکز کرده است. تقارب NFT ها و واقعیت افزوده  VR و همچنین واقعیت های مجازی AR به آرامی بازی مد را تغییر می دهند.برند هایی مثل گوجی، دولچه گابانا، اسکاردلارنتا، بالسناگا آزمایش های جدیدی را در این زمینه آغاز کرده اند. این لباس های دیجیتال، یا NFT ها فایل های JPEG هستند که از طریق فناوری بلاکچین برای امنیت و محافظت ارزش برند استفاده می شوند.

آنها فقط در رسانه های اجتماعی قابلیت دسترسی دارند.در ادامه، با افزایش محبوبیت متاورس، پتانسیل زیادی برای تقاضای استایلیست های مد در دنیای متاورس برای ایجاد آواتار و پوشش آنها مطابق با شخصیت افراد به وجود خواهد آمد.

در حقیقت، سایت های متاورس آنلاین و شبکه های اجتماعی IMVU اولین میزبان نمایش های مد خود را امسال برگزار کردند. فروشگاه مجازی آنها دارای 50 میلیون تکه پارچه است. IMVU رشد 44 درصدی را در دوره ی پاندمیک ثبت کرد و بیش از 7 میلیون کاربر فعال در ماه را جذب نمود.

راهنمای تور Tour Guide

کیفیت مجازی متاورس نوید تعداد بی شماری از امکانات را در مورد جهان های موازی می دهند. با در نظر گرفتن میزانه تخیل ما انسان ها، این احتمال وجود دارد که متاورس بتواند درهای جدیدی در صنعت توریسم و گردشگری باز کند.

افراد برای پیمایش و کاوش در جهان های مجازی مختلف به راهنمایان تور متاورس نیاز خواهند داشت. راهنمای تور می بایست به تاریخ هنر، بازی ها، ناوبری همه جانبه و فرهنگ ها و… علاقه مند باشد.

متاورس پتانسیل بالایی را وعده میدهد، اما با وجود اینکه شرکت های فناوری بزرگ در حال تلاش برای شناساندن مفهوم دنیای مجازی هستند، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و سایر چالش ها قبل از تبدیل شدن متاورس به جریان اصلی باید برطرف شوند.

مشاور دارایی مالی Asset Advisor

مشاور دارایی متاورس را به عنوان یک مشاور مالی در دنیای واقعی در نظر بگیرید. با افزایش NFTها، و آنها مدیران مشاور متاورس تقاضای زیادی خواهندداشت و آنها به کاربران در خرید دارایی ها و سرمایه گذاری ها کمک شایانی خواهندکرد.

جهان های موازی فرصت هایی را برای انجام، مبادله و ایجاد آنچه قبلا دیده نشده است را فراهم می کند. بنابراین  یک چشم انداز قانونی در متاورس مورد نیاز است تا متاورس ساخته و تطبیق داده شود.

برنامه ریزان متاورس Metaverse Planner

در حقیقت ایده های برنامه ریزی متاورسی ارزان هستند ولی انجام و اجرای آنها بسیار گران می باشند. هنگامی که در حال کار در دنیای متاورس هستیم، توانایی برنامه ریزی و پیاده سازی تمام عملکردها در یک دنیای کاملا مجازی برای همگان امری کلیدی و حیاتی است.

همانگونه که مدیرعاملان بینش و استرتژی برای ایجاد و رشد درآمد های خود تعیین می کنند، برنامه ریزان نیز باید مجموعه ای از استراتژی ها، ازفرصت ها گرفته تا اثبات مفهوم و انجام آزمایشی و استقرار را رهبری کنند.

چگونه به یک برنامه ریز متاورس تبدیل شویم؟ با سال ها تجربه مدیریتی و دانش بازاریابی HW/SAAS/ SW  و مدل های کسب و کار و طرر فکر کارآفرینی عالی می توان به یک برنامه ریز متاورس تبدیل شد.

توسعه کننده اکوسیستم Ecosystem Developer

متاورس به تنهایی و خاص و اراده ی زاکربرگ به وجود نمی آید. در واقع یک اکوسیستم کامل باید در اطراف آن ساخته شود.

حس گرها، پردازنده ها، پردازنده های گرافیکی، فرآیند های KYC ، دریاچه های داده، تولید برق سبز، قوانین و مقررات…

این جهان پیچیده است و دیجیتالی کردن بیشتر آن کارآسانی نخواهد بود. توسعه کننده اکوسیستم مسئول هماهنگی شرکا و دولت ها خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که عملکرد های مختلف ایجاد شده در مقیاس بزرگ امکان پذیر است.

سازنده سخت افزار متاورس Metaverse Hardware Builder

متاورس فقط بر اساس کد ساخته نخواهد شد. بلکه بر روی سنسور ها، دوربین ها و هدست ها ساخته خواهد شد. حس گر هایی که اگر کسی بازوی شما را به صورت آنلاین فشاردهد لمس خواهید کرد. هد ست هایی که خورشید را در اطراف خود احساس می کنید و یک روز تابستانی را در دنیای دیجیتال برای واقع گرایی بیشتر احساس خواهید کرد.

واحد های اندازه گیری خودکار، دوربین های بصری، دوربین های عمیق برای کمک به ردیابی، نقشه برداری و محلی سازی…

همگی این سخت افزار ها، برای ایجاد دنیای کاملا مجازی که با دنیای فیزیکی آمیخته است، مورد نیاز می باشد که این پروسه بسیار گران و پیچیده است و یک سازنده‌ی سخت افزار متاورس باید آن را

با متاورس تطبیق دهد.

داستان سرای متاورس Metaverse Story teller

از آنجایی که تجربه اقتصاد و مفهوم گیمیفیکیشن همچنان به قوت خود ادامه می دهند، منطقی است که از تجربه ی واقعیت گسترده خود بخواهیم داستان های عالی و شگف آوری داشته باشیم تا بتوانیم از آن ها درس های بزرگی بیاموزیم. اینجاست که داستان سرای متاورس، سناریو های آموزشی، فرصت های بازاریابی دشوار در قالب روایت هایی برای شرکت ها، جلسات روان شناسی، وارد عرصه می شود. این شخص مسئول طراحی ماموریت هایی همه جانبه برای کاربران و کشف دنیای متاورس خواهد بود.

چگونه یک داستان سرای متاورسی شویم؟

با داشتن تجربه بر رشته ی ادبیات و کمی دانش بازاریابی می توانیم کارخود را در این زمینه شروع کنیم.

کارشناس مسدود کردن تبلیغات Ad- Blocking Expert

فکر می کنید فیسبوک (ببخشید) متا چگونه کسب درآمد می کند؟ بله درست حدس زدید از طریق فروش تبلیغات. اجازه دهید به شما بگوییم که متاورس احتمالا به روشی بسیار مشابه اجرا خواهد شد. تصور کنید در حال قدم زدن در فضای دیجیتال هستید و در دنیای واقعی گرسنه می باشید. نا خودآگاه کمی بیشتر به کافه ها و رستوران های دیجیتالی در مسیرتان خیره می شوید و دقایقی بعد شروع به دریافت تبلیغات برای غذا می کنید. در ابتدا این مورد سرگرم کننده به نظر می رسد، اما در طولانی مدت، خسته می شویم و اینجاست که مسدود کننده های تبلیغاتی را می خواهیم که به اندازه کافی پیشرفته باشند تا بتوانند تبلیغاتی را که در واقعیت گسترده تعبیه شده اند را شناسایی کرده و مسدود کنند.

کارشناس امنیت سایبری Metaverse Cyber- Security

متاورس هدف مناسبی برای حملات سایبری و کلاه برداری است. آواتار های هک شده، سرقت NFT ، نشت های فیزیولوژیکی و بیومتریک، هدست های هک شده…احتمال خطا را به تعداد بی شماری افزایش می دهد.

به همین دلیل است که ما به کارشناسان امنیت سایبری متاورس نیاز داریم. افرادی که حملات را در زمان واقعی مسدود می کنند و اطمینان می دهند که قوانین و پروتکل‌های بازنگری اصلاح می شوند، و شاید حتی اختراع شوند تا تمام خطرات متاورس را شناسایی کرده و از بروز آنها جلوگیری کنند.

مدیر امنیت متاورس Metaverse Safety Manager

آیا اینترنت مکانی امن برای همه است؟

درسته، جواب کاملا منفی است. هر کسی مدعی باشد متاورس بهتر خواهد بود، قطعا سخن بیهوده گفته و مطمنئاً فرصت های زیادی برای تبدیل شدن به مکانی امن و فراگیر وجوددارد، اما این فضای امن به خودی خود اتفاق نخواهد افتاد. ما به افرادی نیاز داریم که بتوانند در طول مراحل طراحی، اعتبارسنجی و تولید انبوه، راهنمایی و نظارت داشته باشند تا مطمئن شوند دنیای دیجیتال ما ایمن است و الزامات ایمنی نظارتی قابل اجرا را برآورده می کنند و یا حتی از آن هم فراتر می روند. این شخص مدیر امنیت متاورس خواهد بود. مسلما کاری آسان نخواهد بود و آنها باید به طور دقیق پیشبینی کنند که چگونه از قابلیت های متاورس استفاده می شود و ممکن است مورد سو استفاده قرار گیرد.

اگر به اندازه کافی فردی خوش شانس هستید که در آینده ای نزدیک یکی از این مشاغل را به دست آورید فقط یک چیز را به خاطر بسپارید.

دنیای کنونی و واقعی بسیار تاریک است. لطفا آن تاریکی را با خود به دنیای متاورس نبرید.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − fifteen =