۷ بازی برتر متاورس که اکنون می توانید بازی کنید

۷ بازی برتر متاورس که اکنون می توانید بازی کنید

 

امروزه NFTها هر روز که می‌گذرد محبوبیت بیشتری به دست می­‌آورند. در سال 2021 شاهد فروش بسیار بالای NFT بوده‌ایم که بیشترین نرخ فروش آن تا امروز 69 میلیون دلار ثبت شده است. اکنون، جهان در حال آماده شدن برای استقبال از متاورس است و برخی از بهترین بازی‌های متاورس اخیرا به محبوبیت زیادی رسیده‌­اند. متاورس اساساً یک اکوسیستم ترکیبی از جهان های مجازی است که حتی پس از اتمام بازی شما وجود دارد و دارایی­ها و پیشرفت بازیکن­ها برای همیشه در مالکیت شخصی خود بازیکن­ها قرار می­گیرد. به عنوان مثال بازیکن­ها در بازی­های عصر WEB 2 صاحب هیچ چیز حساب خودشان نیستند و مالکیت اصلی وسایل، اسکین­ها و تمام آیتم­های موجود دیگر در بازی با شرکت منتشر کننده­ی بازی است و شرکت مذکور می­تواند در هر زمان و به هر دلیلی دسترسی بازیکن به حساب شخصی اش را مسدود کند و به نوعی تمام اموال و ارزش کسب شده توسط بازیکن را مصادره کند. اتفاقی که در بازی­های متاورسی، به علت مالکیت بازیکن بر دارایی­هایش هرگز امکان­پذیر نیست.

بازی­های متاورسی مکانیزم جدیدی به نام play to earn را تعریف می­کنند. به این معنی که بازیکن می­تواند برای به دست آوردن پول و ایجاد ارزش مادی به بازی می ­پردازد، در حالی که  بازیکن­ها در WEB 2 و بازی­های غیر متاورسی تنها با مکانیزم play to entertainment مواجه می­شدند و تنها هدف از بازی، سرگرم شدن بود. علاوه بر این، اکثر این بازی­ها برای بهبود تجربه گیمرها با تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ( AR و VR ) مرتبط هستند.

اکثر بازی‌های متاورس شامل مالکیت NFT هستند که به صورت کاملا مجازی و منحصر به فرد عرضه می­ شوند. با تغییر نام فیس بوک به متا اخیرا، بسیاری از شرکت ها توجه خود را به متاورس معطوف کرده اند. بنابراین منطقی است که در سال‌های آینده منتظر انتشار بهترین بازی‌ها در متاورس باشیم. کمااینکه تا امروز نیز بازی­های زیادی بر پایه­‌ی بلاک­چین و در فضای متاورس عرضه شده­ اند. مفهوم منحصر به فرد بازی های متاورس ممکن است برای بسیاری از افراد، حتی گیمرهای مشتاق، جدید باشد. در ادامه­ی مقاله سعی شده که به معرفی فهرستی از بهترین بازی­های متاورسی که در حال حاضر امکان دسترسی به آن­ها وجود دارد بپردازیم.

معرفی بهترین بازی های متاورس

Decentraland

 Axie Infinity

The Sandbox

Yield Guild Games

Mine of Dalarnia

Chromia

 Gala

دیسنترالند

 بازی متاورس Decentraland

Decentraland یک بازی آنلاین سه بعدی منبع باز (open source) است. کاربران می توانند قطعه زمینی مجازی را در این پلتفرم به صورت NFT از طریق ارز دیجیتال MANA خریداری کنند. دسترسی به این بازی در فوریه 2020 برای عموم باز شد. این بازی توسط بنیاد غیرانتفاعی Decentraland نظارت می­ شود.

بازی ابتدا در سال 2017 راه اندازی شد و در آن زمان قطعات زمین دیجیتال حدود 20 دلار فروخته میشد، و توکن های MANA به قیمت 0.02 دلار فروخته می­شدند. اولین نقشه بازی، Genesis City از 90601 قطعه زمین تشکیل شده بود. در آوریل 2021 و در طی افزایش محبوبیت NFTها، قطعه زمین­ها بین 6000 تا 100000 دلار فروخته شدند. در ژوئن 2021، خانه حراج ساتبی مستقر در لندن، یک کپی دیجیتالی از دفتر مرکزی New Bond Street خود را به عنوان یک گالری مجازی در Decentraland برای نمایش هنر دیجیتال ایجاد کرد.

Republic Realm، املاک دیجیتال مستقر در نیویورک، مبلغ 913228 دلار برای 259 قطعه زمین از Decentraland پرداخت. هدف از این خرید ایجاد یک منطقه خرید مجازی به نام Metajuku، به سبک منطقه خرید توکیو Harajuku، بود.

در مارس 2020، لوک وینکی، که برای PC Gamer مینویسد، پلتفرم را به‌عنوان یک گرایش سیاسی به شدت آزادی‌خواه توصیف کرد و گفت: «Decentraland یک مفهوم واقعاً جذاب است. مانند پیاز پوست کنده می‌شود و رویای تب آوری را آشکار می‌کند که با بافت‌های Roblox ساخته شده است». امروزه تعداد کاربران همزمان بازی در اوج خود حدود 1600 نفر است که در ابتدا بازیکن را با جهانی نسبتا خالی مواجه می­کند، اما تعداد بازیکن­ها روز به روز در حال افزایش است.

بازی Axie Infinity

بازی متاورس Axie Infinity

Axie Infinity یک بازی ویدیویی آنلاین مبتنی بر NFT است که توسط استودیوی ویتنامی Sky Mavis توسعه یافته است. این بازی از ارزهای رمزپایه مبتنی بر اتریوم مانند Axie Infinity Shards (AXS) و Smooth Love Potion (SLP) استفاده می‌کند. از اکتبر 2021، Axie Infinity دارای 2 میلیون کاربر فعال روزانه است.

Axie Infinity یک بازی تجاری و جنگی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد موجوداتی را جمع‌آوری کنند، پرورش دهند، بجنگند، و موجوداتی به نام Axies، که شخصیت‌های مبتنی بر NFT هستند را جمع‌آوری کنند. بازیکنان جدید برای شروع بازی باید حداقل سه موجود را خریداری کنند. هجده ماه پس از راه‌اندازی، Sky Mavis تخمین زد که بازیکنان متوسط ​​حدود 400 دلار آمریکا خرج کرده‌اند.

این بازی از  مکانیزم play to earn استفاده می‌کند که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند یک توکن به دست آورند که در بایننس به‌عنوان یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم معامله می‌شود. بازیکنان همچنین می توانند دارایی­های درون بازی را به عنوان NFT مبادله کنند.

Axie Infinity به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را هر چهارده روز یک بار نقد کنند.شرکت کنندگان همچنین می توانند زمین مجازی (به شکل توکن های غیر قابل تعویض) را در بازی خریداری کنند. در ژوئن 2021، در طی قرنطینه همه‌گیر کرونا، CNBC گزارش داد که برخی از مردم فیلیپین این بازی را به عنوان منبع اصلی درآمد خود انجام می‌دهند.

در ماه آگوست، وزارت دارایی فیلیپین توضیح داد که درآمد حاصل از Axie Infinity مشمول مالیات است و پیشنهاد کرد که SEC و BSP  ارز دیجیتال را به عنوان ارز یا اوراق بهادار طبقه‌بندی کنند. از سپتامبر 2021، اکثر بازیکنان در فیلیپین مستقر بودند.در نوامبر 2019، Sky Mavis حدود 1.5 میلیون دلار برای تسریع توسعه Axie Infinity جمع آوری کرد. این توسعه توسط برندهای Animoca با مشارکت Hashed، Pangea Blockchain Fund، ConsenSys و 500 استارتاپ دیگر رهبری شد. در ماه مه 2021، Sky Mavis مبلغ 7.5 میلیون دلار را به عنوان بخشی از یک دور مالی جمع آوری کرد.

 

سندباکس

بازی متاورس The Sandbox

The sandboxیک بازی sandbox (همچنین این نام به عنوان یک ژانر در بازی­های ویدیویی شناخته می­شود) برای تلفن های همراه iOS و Android  و مایکروسافت ویندوز است که توسط gamestudio Pixowl توسعه یافته و در 15 می 2012 منتشر شده است. این برند در سال 2018 توسط Animoca Brands خریداری شد و از نام آن برای یک بازی جهان باز سه بعدی مبتنی بر بلاکچین استفاده شد.

این بازی ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می­دهد تا گیم پلی غیرخطی خود را ایجاد کنند که معمولاً به عنوان “حالت جعبه شن” (sandbox) شناخته می شود. بازیکن نقش “کارآموز خدا” (Deity Apprentice)  را بر عهده میگیرد و از طریق اکتشاف منابعی مانند آب، خاک، رعد و برق، گدازه، شن، شیشه و بسیاری از عناصر پیچیده تر مانند انسان، حیات وحش، و ابزارهای مکانیکی، دنیای خود را بسازد.

بازیکنان با کارهایی مانند استفاده از آب و خاک برای تولید گل و چالش هایی مانند ساخت باتری یا ساخت مدار الکتریکی مواجه می شوند. بازیکنان می توانند جهان هایی را که ساخته اند ذخیره کنند و همچنین آنها را در یک گالری عمومی آپلود کنند. همچنین کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی را بخرند. در حال حاضر تعدادی از چهره­های مطرح جهان از جمله اسنوپ داگ، ریچی هاوتین، ددماو5 و اسمورف‌ها صاحب زمینی در این بازی هستند.

این بازی در سال 2015  موفق به کسب امتیاز متاکریتیک 85  بر اساس 7 نقد از منتقدان شده است. بازی توسط Animoca Brands در آگوست 2018 خریداری شد تا از آن برای نسخه بلاکچین به سبک Voxel استفاده کند. این کار باعث تسهیل درآمدزایی کاربران از خلاقیت های درون بازی خود می شود. نسخه­ی آلفای بازی The Sandbox Metaverse در 29 نوامبر 2021 عرضه شد.

 

 بازی متاورس Yield Guild Games

YGG یک انجمن بازی برای کسب درآمد است که بازیکنان را برای کسب درآمد از طریق اقتصادهای مبتنی بر بلاکچین گردهم می آورد. شعار آن‌ها این است: «ما ساکنان جهان های جدید در متاورس هستیم».ماموریت بازی‌های انجمن صنفیYGG  ساده است: ما می‌خواهیم میلیون‌ها بازیکن از سراسر جهان را وارد انقلاب «بازی برای کسب درآمد» کنیم.هدف YGG این است که این مفهوم اولیه را مقیاس‌بندی کند و بازی برای کسب درآمد را برای میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان به ارمغان بیاورد و مزایای فناوری بلاک چین را برای کسانی که بیشتر به آنها نیاز دارند، روشن کند.

در حال حاضر YGG در مرحله آلفای “برنامه بورسیه تحصیلی” خودکار خود قرار دارد و Axies را به بازیکنانی که می خواهند بازی Axie Infinity را شروع کنند اجاره می­دهد. YGG اعضای موجود در جامعه را به‌عنوان «مدیران بورسیه» استخدام می‌کند، که «دانشجویان» Axie  یا بازیکنانی که Axies را از انجمن اجاره می‌کنند، جذب می‌کنند و آموزش می‌دهند. هر مدیری بازیکنانی را از جوامع فرعی مربوطه‌ی خود جذب می کند، به آنها آموزش می دهد که چگونه در بازی های Axie Infinity برنده شوند و آنها را در مسیر کسب SLP برای خانواده خود آماده می کند.

این برنامه از طریق ربات‌هایی مدیریت می‌شود که با قراردادهای هوشمند در سرور Discord  تعامل دارند و فرآیند قرض دادن Axie NFT و سهم درآمد SLP بین محقق، مدیر و انجمن را خودکار می‌کنند.

در حال حاضر، برنامه آلفای YGG بر جوامع فیلیپین و اندونزی متمرکز شده است و مدیران این انجمن نیز از درون این جوامع  می‌­آیند. YGG در حال حاضر شامل بیش از 500 عضو در انجمن Discord و بیش از 100 دانشمند Axie می­شود که مجموعاً بیش از 130 هزار SLP به دست آورده‌­اند. همچنین این انجمن در حال بهبود فرآیند جذب بازیکنان جدید از طریق سرور Discord خود است. YGG قصد دارد بزرگترین صنفی باشد که شریک اقتصادی این جهان های مجازی است و به سرمایه‌گذاری در این اقتصادها کمک، و افراد مورد نیاز برای آن­ها را فراهم می­کند.

 بازی متاورس Mine of Dalarnia

Mines of Dalarnia یک بازی اکشن ماجراجویی است. بازیکنان آیتم‌های مختلف درون بازی را استخراج و ترکیب می‌کنند و مهارت‌ها و تجهیزات خود را بهبود می‌بخشند تا اسرار جهان را در حین مبارزه با دشمنان و جست‌وجوی آثار کمیاب باز کنند. بازیکنان با استخراج و ترکیب آیتم های مختلف در بازی، مهارت ها و تجهیزات خود را بهبود می بخشد.

در این بازی، بازیکن­ها باید به اکتشاف در نقاط مختلف جهان بازی بپردازند و اشیا و آیتم­هایی با ارزش­های مختلف را صاحب شوند. همچنین بازیکنان می­توانند تمام دارایی­های اکتشافی، استخراجی و ترکیبی خود را به صورت NFT خرید و فروش کنند. Mines of Dalarinia یک بازار درون بازی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند اقلام مختلف را مبادله یا اجاره کنند.از مواد معدنی استخراج شده، ابزارهای ساخته شده تا لوازم پوشیدنی و آرایشی منحصر به فرد. برای هر معامله که در بازار اتفاق افتاده می­افتد، هزینه ای به DAR دریافت می­شود.

به دلیل متفاوت بودن توزیع مواد معدنی در نقاط مختلف جهان بازی، ممکن است زمینی که شما در آن به اکشتاف می­پردازید در یک نوع کانی غنی باشد در حالی که فاقد نوع دیگری است. DAR توکن بومی بازی است و عملکردی کلیدی در مدیریت اقتصادی بازی دارد.

 

 بازی متاورس Chromia

Chromia یک پلتفرم بلاک چین برای برنامه های غیرمتمرکز است که در پاسخ به کاستی­های پلتفرم­های موجود طراحی شده است.هدف از طراحی این پلتفرم، توانمندسازی هرچه بیشتر dapp  ها (برنامه­های غیرمتمرکز) است در مقیاسی فراتر از آنچه که امروز امکان­پذیر است.

در حالی که پلتفرم هایی مانند اتریوم اجازه می دهند هر نوع برنامه ای به صورت تئوری پیاده سازی شود، اما در واقعیت آنها محدودیت های زیادی دارند، تجربه کاربری بد، هزینه های بالا، تجربه­ی خسته کننده، امنیت ضعیف و مواردی از این دست مانع از ورود dapp ­ ها به جریان اصلی می­شوند.همچنین رهبران این پلتفرم معتقدند که برای رسیدگی به این مشکلات باید به طور جدی در مورد بلاک چین تجدید نظر کرد. Chromia به همین منظور مدل معماری و برنامه‌نویسی نوین خود را با در نظر گرفتن نیازهای برنامه های کاربردی غیرمتمرکز پیاده­سازی کرده که قوانین آن عبارتند از:

● به برنامه‌های غیرمتمرکز اجازه دهید تا به دست میلیون‌ها کاربر مقیاس شوند.

● بهبود تجربه کاربری dappها برای دستیابی به برابری با برنامه های متمرکز.

● به توسعه دهندگان اجازه دهید با استفاده از پارادایم های آشنا برنامه های ایمن بسازند.

برنامه­‌ی غیرمتمرکز برنامه‌ای است که می‌تواند به طور مستقل عمل کند. این برنامه­ها  از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند، که بر روی یک سیستم محاسباتی غیرمتمرکز مانند بلاک چین اجرا می‌شود، مانند برنامه های کاربردی سنتی برخی از عملکردها یا ابزارها را برای کاربران خود فراهم می کنند. با این حال، برخلاف برنامه‌های کاربردی سنتی، DApp‌ ها نه تنها بدون دخالت انسان عمل می‌کنند و متعلق به هیچ نهادی نیستند، بلکه DApp ها توکن‌هایی را توزیع می‌کنند که نشان دهنده مالکیت است.

 

بازی متاورس Gala

Gala Kabushiki gaisha یک شرکت هلدینگ مستقر در توکیوی ژاپن است که گروه GALA را اداره می کند این گروه از شرکت های تابعه Gala Inc تشکیل شده است. این گروه از شرکت ها سه نوع تجارت را در بر می گیرد، بازی های MMORPG، طراحی وب و داده کاوی. گروه گالا بر روی توسعه بازی های نقش آفرینی آنلاین به صورت انبوه چند نفره تمرکز دارد.

برای پوشش مناطق محلی، شرکت های گروه در ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی واقع شده­اند.بازی‌های گروه گالا رایگان هستند، بنابراین نیازی به پرداخت سالانه یا ماهانه نیست. درآمد این شرکت­ها از یک سیستم پرداخت خرد ایجاد می­شود. بازی‌ها و فروشگاه‌های اقلام ممتاز آن‌ها می‌توانند توسط سایت‌های پورتال منطقه‌ای gPotato گروه قابل دسترسی باشند.

شرکت های انتشاراتی در گروه گالا عبارتند از: Gala Innovative Inc کالیفرنیا، ایالات متحده که در صنعت بازی های موبایلی مشغول انتشار و توسعه بود، اما در حال حاضر غیر فعال است.Gala Japan Inc  توکیو، ژاپن که ناشر بازی‌ها در بازار ژاپن است و در آوریل 2007 تأسیس شد. بازی‌های بومی‌سازی شده به زبان ژاپنی که از طریق سایت پورتال gPotato.jp آنها ارائه می‌شوند، Flyff و Rappelz هستند.

در سال 2015 شرکت Gala Pocket که در زمینه بازی های گوشی های هوشمند و تبلت فعالیت می کرد، در گالای ژاپن ادغام شد.Gala Lab Corp در سئول کره جنوبی است که با ادغام شرکت های قبلی گروه GALA Aeonsoft Inc و nFlavor Corp ایجاد شد. شرکت ادغام شده اکنون بازی‌هایی را برای بازار کره از طریق سایت پورتال gPotato.kr خود منتشر می‌کند و همچنین بازی‌هایی را برای گروه GALA و همچنین ناشران شخص ثالث توسعه می‌دهد.Gala Connect Inc سئول، کره جنوبی که در اکتبر 2014 تاسیس شد و در توسعه بازی های گوشی های هوشمند نقش دارد.Gala MIX Inc سئول، کره جنوبی که در سپتامبر 2015 تأسیس شد و در توسعه برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند نقش دارد.

بازی­های منتشر شده تا امروز توسط این شرکت عبارتند از: Flyff یا Fly for Fun اولین MMORPG است که پرواز رایگان را معرفی کرد. Flyff یک بازی MMO پارتی است که در آن هیچ شخصیتی نمی تواند همه کارها را انجام دهد و بازیکنان در جهت حصول نتیجه نیاز به همکاری گروهی با یکدیگر دارند تا با شکست دادن هیولاها سطح خود را بالا ببرند. یکی از ویژگی های متمایز بازی سیستم پرواز آن است. پرواز، روش عادی حمل و نقل برای شخصیت های بالاتر از سطح 20 است. بازی حجم وسیعی از محتوا را ارائه می دهد که دائماً در حال به روز رسانی است و مخاطبان جوان و پیر را مورد توجه قرار می دهد.

در ژوئن 2004، این بازی جایزه “بهترین بازی سال” را از وزارت فرهنگ کره جنوبی دریافت کرد.Rappelz در یک دنیای فانتزی قرون وسطایی می­گذرد که سه نژاد بر آن تسلط دارند: دیوا که نماینده نور است، آسورا که نماینده تاریکی است و گایا، انسان هایی که به طبیعت میل دارند. از هر قسمت اصلی بازی به عنوان “حماسه” یاد می شود. قسمت فعلی که قسمت دوم Epic VII است، Epic VII: Dimensions  نام دارد. این بازی همچنین توسط شرکت اماراتی Game Power 7 به زبان عربی برای گیمرهای MENA منتشر شد.Street Gears بر پایه جهانی ماندگار به سبک مانگا ساخته شده است.

این بازی یک بازی چند نفره است که در آن بازیکنان می توانند یکدیگر را در مسابقات به چالش بکشند. Eternal Blade یک MMORPG فانتزی/انیمه ای با مفهوم جدیدی از “RPG پست مدرن” و سیستم Pioh (موجوداتی مانند حیوان خانگی) است که در آن موجودات حیوان خانگی در سه مرحله تکامل می یابند که به بازیکن در طول بازی کمک می­ کند. این بازی همچنین دارای یک سیستم نقشه تصادفی برای افزودن به تنوع گیم پلی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

eighteen − sixteen =