هزینه توسعه متاورس چقدر است؟

هزینه توسعه متاورس بسته به عوامل مختلف قیمت های متفاوتی را ایجاد می کند. توسعه متاورس با استفاده از چند روش و آموزش متاورس که در این مقاله آن را بیان می کنیم انجام می شود. ایده متاورس امروزه در جامعه سر و صدای زیادی به پا کرده است. بسیاری از مشاغل در سراسر جهان در حال سرمایه گذاری و بحث در مورد آینده آن هستند. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2024 به 800 میلیارد دلار برسد و به بزرگترین پیشرفت در فناوری تبدیل شود. موضوع امروز ما در وبسایت متاورس پارسی در ارتباط با این است که هزینه توسعه متاورس چقدر است.

هزینه توسعه متاورس و دسترسی همه جهان به این فضا

متاورس اکنون چیزی بیش از یک ایده است. هرکسی می تواند به این جهان دسترسی داشته باشد زیرا در حال حاضر وجود دارد. اگرچه این ایده کاملاً جدید نیست، این رویکرد نوآورانه منحصر به فرد است و دائماً در حال تکامل است.

Metaverse فرآیندی است با حالت فراتر رفتن از محدودیت ها با ایجاد یک جهان جامع که تعاملات در دنیای واقعی را تقلید می کند. تعدادی از نوآوری‌های فناوری که از سیستم متاورس پشتیبانی می‌کنند عبارتند از واقعیت افزوده (AR)، هوش مصنوعی (AI)، ابر AR، رویه‌های کاری تطبیقی، نمایشگرهای روی سر (HMD)، اینترنت اشیا (IoT)، 5G و فناوری های جغرافیایی.

پیش بینی هزینه توسعه متاورس سخت است

از آنجایی که فناوری ها با گذشت زمان تکامل یافتند، هزینه زیرساخت های متاورس با نسخه قبلی این فناوری همپوشانی دارد یا به آن گره خورده است. بنابراین اندازه گیری هزینه واقعی پیچیده و ارزیابی آن دشوار می شود. سطل های مختلفی که با هزینه توسعه Metaverse مرتبط هستند عبارتند از:

  • داده ها و هزینه های زیرساخت
  • سخت افزار برای هدست های AR/VR
  • نیروی انسانی
  • محتوا

با این حال، هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است از 10000 دلار تا 400000 دلار یا بیشتر متغیر باشد. بیایید سعی کنیم عواملی را که هزینه توسعه متاورس را تعیین می کنند، درک کنیم.

عوامل موثر بر هزینه توسعه متاورس

همانطور که کارشناسان متخصص در این زمینه می گویند، تعادل مناسب مواد تشکیل دهنده یک دستور العمل عالی را ایجاد می کند. وقتی نوبت به ایجاد Metaverse می رسد، ویژگی ها (مواد تشکیل دهنده) هزینه کلی را تعیین می کنند. جستجو در مسیرهای جدید و ناشناخته در مقایسه با مسیرهایی که قبلاً کاوش شدند، به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد. این باعث می شود که بحثی بی پایان در مورد هزینه توسعه متاورس باشد. در حال حاضر، اجازه دهید عوامل اولیه ای را که بر هزینه کلی تأثیر می گذارد، در نظر بگیریم و بررسی کنیم.

مطالب مرتبط : روش های خرید زمین در متاورس

ویژگی های متاورس

فناوری‌های پیشرفته مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، ارز دیجیتال، اینترنت اشیا، بلاک چین و بسیاری دیگر برای ساخت Metaverse مورد نیاز هستند. در دنیای واقعیت افزوده Metaverse، کاربران نیاز به تعامل با یکدیگر و دارایی های دیجیتال دارند. برای فعال کردن همان، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

سخت افزار

برای ورود به این دنیای مجازی تعاملی، رسانه مورد نیاز یک هدست واقعیت مجازی است که ما را به فضای تعاملی وسیع از راه دور منتقل می کند. به غیر از هدست های واقعیت مجازی، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و لپ تاپ ها نیز می توانند به عنوان رسانه برای دسترسی و تکمیل هزینه توسعه متاورس استفاده شوند.

زیرساخت

زیرساخت به اندازه وسایل مورد نیاز برای تعامل مهم است. برای اطمینان از اتصال مداوم به دنیای مجازی، داشتن دکل های قدرتمند 5G که می توانند سرعت اینترنت فوق العاده، ظرفیت بیشتر و تأخیر بسیار کم را برای تجربه دنیای مجازی به ارمغان بیاورند، مهم است. برای یک تجربه یکپارچه، Metaverse با چندین نفر در ارتباط خواهد بود، همانطور که امروزه اینترنت داریم که وب سایت ها را به هم متصل می کند.

تعامل فناوری Metaverse

همانطور که در بخش ویژگی ها ذکر شد، ما به چند دنیا نیاز داریم که با یکدیگر تعامل داشته باشند. برای ایجاد این امکان، باید قدرت فناوری های مختلف را با هم ترکیب کرد. برخی از فناوری های حیاتی مورد نیاز در زیر ذکر شده است.

اجزای فناوری Metaverse

واقعیت مجازی: یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های متاورس است که موقعیت‌های واقعی را تقلید می‌کند.

هوش مصنوعی: برای تقلید از تعامل در دنیای مجازی با دسترسی‌های زبانی و فرهنگی مختلف، هوش مصنوعی به فرمول‌بندی آواتارهای دیجیتالی کمک می‌کند که به تعاملات بصری و رابط کمک می‌کنند.

سخن آخر

فراموش نکنید که به طور متوسط 20٪ از کل هزینه توسعه باید برای هزینه های نگهداری و ارتقاء سالانه در حین محاسبه هزینه های کلی توسعه دنیای مجازی Metaverse ثبت شود. مزایای Metaverse بسیار زیاد است و این فناوری هنوز از نظر پیشرفت‌ها و سهولت در دسترس بودن و دسترسی به آن افزایش یافته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + eleven =