نحوه سرمایه گذاری در متاورس را چگونه باید بیاموزیم؟ 

سرمایه گذاری در متاورس شاید برای همه عجیب باشد. این فضای در حال ظهور هیجان انگیز است. البته در هنگام سرمایه گذاری به تحقیق بیشتری نیاز دارد. دلیل خوبی برای سرمایه گذاری در متاورس وجود دارد. گروه‌های تحقیقاتی مختلف مانند Prophecy Market Insights، Grandview Research، Bloomberg Intelligence و دیگران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش متاورس تا سال 2030 به 800 میلیارد دلار یا بیشتر خواهد رسید. همچنین  آن را به یکی از روندهای رشد سکولار بزرگ این دهه تبدیل می‌کند. موضوع امروز ما در وبسایت متاورس پارسی در ارتباط با نحوه سرمایه گذاری در متاورس است.

روند رشد متاورس و سرمایه گذاری در متاورس

روند متاورس نیز همچنان بسیار جوان است. در نظر بگیرید که فیس‌بوک تنها در اکتبر 2021 خود را به عنوان Meta Platforms (NASDAQ:META) تغییر نام داد، که باعث جلب توجه عموم مردم به سهام metaverse شد. سرمایه گذاران امروزی می توانند خیلی زود وارد روند سودآور بالقوه شوند.

نحوه سرمایه گذاری در متاورس چگونه است؟

آیا می توانید روی متاورس سرمایه گذاری کنید؟ بله، شما می توانید در متاورس سرمایه گذاری کنید. اما متاورس یک دنیای دیجیتال منحصر به فرد نیست. فراجهان های زیادی برای کشف وجود دارد. به عنوان مثال، در فضای ارزهای دیجیتال، دو مورد از محبوب‌ترین آنها Decentraland (CRYPTO:MANA) و The Sandbox (CRYPTO:SAND) هستند. Mana و Sand هر دو ارزهای بومی برای پلتفرم‌های متاورس مربوطه خود هستند که به کاربران امکان خرید املاک دیجیتال و سایر موارد را می‌دهند. با پیوستن کاربران بیشتری به این پلتفرم‌ها، ارزش توکن‌ها افزایش می‌یابد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متاورس

با این حال، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال متاورس بدون آموزش متاورس چالش‌برانگیز است. زیرا سخت است که بدانیم در نهایت کدام پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه آن‌ها یکسان نیستند، بنابراین قبل از سرمایه گذاری باید تحقیقات دقیقی انجام شود. بهبود معیارهای کاربر نیز لزوماً به این معنی نیست که ارزش توکن‌های متاورس افزایش می‌یابد. به گفته DappRadar، از نوامبر 2021 تا ژوئن 2022، قیمت توکن‌های Mana بیش از 80 درصد کاهش یافت، حتی اگر معیارهای کاربر در این مدت نسبتاً پایدار باشد.

سرمایه گذاری در متاورس و ارزهای دیجیتال مرتبط با آن

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متاورس می تواند ریسک بالایی داشته باشد. همین امر را می توان در مورد توکن های غیر قابل تعویض (NFT) نیز گفت. NFT ها نشان دهنده مالکیت دیجیتال دارایی ها هستند – تصاویر، موسیقی، بلیط ها و موارد دیگر. داشتن دارایی دیجیتال در یک پلتفرم متاورس می تواند روزی ارزشمند باشد، اما پیش بینی آن بسیار دشوار است. ممکن است به نفع سرمایه‌گذاران باشد که بیشتر بر روی شرکت‌هایی که در دنیای واقعی ایجاد می‌شوند و از روند متاورس درآمد کسب می‌کنند، تمرکز کنند.

شرکت هایی که در متاورس سرمایه گذاری می کنند

صدها شرکت دولتی می‌خواهند شما را متقاعد کنند که سهام متاورس هستند. پس از اعلام تغییر نام متا، تعداد شرکت‌های دولتی که در کنفرانس‌های سه ماهه از متاورس نام می‌برند، بیش از دو برابر شد. با این حال، تعداد کمی از شرکت ها به اندازه Meta Platforms، Snap chat (NYSE:SNAP) و Nvidia (NASDAQ:NVDA) در متاورس سرمایه گذاری می کنند.

Meta Platforms با هدست‌های Oculus خود، در حال حاضر در فضای سخت‌افزاری متاورس، پیشرو است. دنیای دیجیتالی که امکان تعامل در زمان واقعی، فعالیت اقتصادی و مجموعه وسیع تری از تجربیات همهجانبه را فراهم می کند، نیازمند زیرساخت ها و توسعه زیادی در پشت صحنه است. متا در هر سه ماهه میلیاردها دلار را برای بخش Reality Labs خود هزینه می کند.

شرکت Snapchat و سرمایه گذاری در متاورس

اسنپ شرکت بزرگی در فضای سخت افزاری متاورس نیست، اما شرکت مادر اپلیکیشن اسنپ چت نقش دیگری دارد. این شرکت صدها میلیون دلار در هر سه ماهه صرف تحقیق و توسعه می کند. بخش بزرگی از این هزینه صرف توسعه قابلیت های نرم افزار واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) می شود. در متاورس، محتوای VR و AR درجه یک کلیدی است. با توجه به پولی که اسنپ برای تولید محتوا صرف می کند، احتمال زیادی وجود دارد که فناوری آن توسط بسیاری در دنیای متاورس استفاده شود.

سرمایه گذاری در متاورس در Nvidia

Nvidia یکی دیگر از معماران متاورس بالقوه است که نمی توان نادیده گرفت. سازندگان به طور فزاینده‌ای به شرکت‌های متاورس روی می‌آورند تا به ساخت دوقلوهای دیجیتالی برای کارخانه‌هایشان کمک کنند تا بتوانند مشکلات موجود در زمین را عیب‌یابی کنند و فرآیندها را بهینه کنند.

سخن آخر

سرمایه گذاری در سهامی مانند متا پلتفرم، اسنپ و انویدیا جنبه منفی بالقوه ای دارد. همانطور که اشاره شد، این شرکت ها منابع قابل توجهی را در متاورس سرمایه گذاری می کنند. با این حال، این امکان وجود دارد که متاورس آنطور که همه انتظار دارند، از بین نرود. اگر در نهایت سودآور نبود، این شرکت‌ها بهتر بود این سرمایه را به سهامداران برگردانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × two =