پیش‌از آنکه بخواهیم برندهای مطرح در دنیای متاورس را به چالش بکشیم، لازم است به معنای واقعی این کلمه اشاره‌ ای داشته باشیم. Metaveres همان‌طور که می‌دانید یک واژه دو بخشی شامل، Univeres یعنی جهان و Meta به‌ معنای فراتر بوده است. یعنی با این نام ما می‌خواهیم اثبات کنیم که دنیای ارز دیجیتال یک دنیای فراتر و بسیار گسترده‌ای است. اولین کسی که برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۲ از این واژه در کتاب سقوط برف استفاده کرد، نیل استیونسن بود که با استفاده از این کلمه به دنیای ۳ سه‌بعدی از آواتار انسانی‌ اشاره کرد.

به بیانی دیگر به دنیای دیجیتال مجازی و آنلاین که دارای محیطی ۳ بعدی از نسل جدید بوده، نیز متاورس نام دارد. این متاورس به شکل پایدار و غیر متمرکز طراحی و ساخته‌ شده است. در حقیقت این دنیای دیجیتال قصد دارد با دنیای واقعی درآمیخته شده و زندگی افراد را به چالش بکشد. در این پک قابلیت‌های متفاوتی همچون بازی آنلاین، بازارهای دیجیتالی و همچنین سرمایه‌گذاری وجود دارد. یعنی در این دنیای گسترده سیستم‌ها و قابلیت‌های گوناگونی بر روی گوشی و کنسول‌های بازی اجرا شده که گاهی تمام افراد متعجب باقی می‌مانند‌.

برایدریافت اطلاعات آموزش متاورس کلیک کنید

در این دنیای گسترده یا همان متاورس برندهای مختلفی وجود دارد که ما برای آشنایی هرچه بیشتر شما در این مقاله به معرفی برندهای مطرح در دنیای متاورس می‌پردازیم. پس برای کسب آگاهی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی برندهای مطرح در دنیای متاورس

قطعا این دنیای دیجیتالی گسترده یا به‌ اصطلاح فرازمینی، زیر مجموعه‌ های متعددی دارد که هر یک از این زیرمجموعه‌ها در کنار هم یک دنیا به نام دنیای متاورس را تشکیل می‌دهند. پس درنهایت برندهای مطرح در دنیای متاورس این قابلیت گسترده را ایجاد می‌کنند که ما در این قسمت از مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر شما با برندهای متعدد در این دنیای شگفت انگیز برندهای مطرح متاورس را معرفی می کنیم.

مطالب مرتبط : ورود سونی به دنیای متاورس

برند برادران وارنر در متاورس

اگر شما جزو دسته افرادی باشید که به فیلم و سریال علاقه نشان داده و روزانه برای گذراندن اوقات فراغت خود از این تکنیک سرگرم‌کننده استفاده می‌کنید، بدون‌ شک نام کمپانی برادران وارنر به گوش شما خورده‌ است. در حقیقت این شرکت با استفاده از دنیای متاورس، انجمن‌های سینمایی و همایش‌های خود را به اجرا می‌گذارد.

با وجود این قابلیت این امکان به افراد داده می‌شود که بدون این‌که به کشور میزبان که در آن همایش‌ها برگزار می‌شود، سفر کنند در این همایش‌ها حضور داشته و از آن بهره ببرند. ناگفته نماند این کمپانی هدف‌های دیگری نیز داشته که می‌توان به گرفتن امضا از بازیگران مورد علاقه، بازدید و بررسی لوکیشن فیلم‌ها و گیم‌های متاورسی اشاره کرد.

برند وندیز در متاورس

مطرح ترین و گسترده‌ ترین دنیای فست‌ فود که رتبه سوم را در جهان به خود اختصاص داده، وندیز است. این متاورس در‌ واقع قصد دارد، یکسری تیم‌های مسابقه‌ای تشکیل داده تا بتوانند امتیاز کسب کنند. برای همین از افراد مختلف سفارش گرفته و انواع غذاهایی که در این سیستم وجود دارد، برای آن ها ارسال می کنند.

مشتری‌هایی که غذاهای وندیز را دریافت می‌کنند برحسب المان‌های مختلفی از قبیل سرعت‌ عمل، ظاهر زیبا و مزه به آن امتیاز می‌دهند. درنهایت طبق همین امتیازها تیم‌های منتخب مشخص‌ شده و یکسری جوایز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
جالب است بدانید در فضای فروشگاهی این شرکت نامی مسابقات نام برده شده برگزار می‌گردد و با وجود متاورس تمامی افراد در جای‌جای مختلف دنیا می‌تواند در این مسابقه شرکت کرده و یک تجربه منحصربه‌فرد برای خود به وجود آورند.

برند متا(فیس‌بوک) در متاورس

یکی دیگر از برندهای مطرح در دنیای متاورس که توانست افراد زیادی را به خود جذب کند، فیس بوک بود. متا در واقع یک واژه جدید جایگزین کلمه فیس‌بوک شده که از دلایل این تغییر می‌توان به این‌مورد اشاره کرد که فیس‌بوک تنها بخشی یا یکی از فرآورده‌های این ایده بزرگ است. در نتیجه برای این‌که بتواند به مجموعه پیشگام در میان سایر شرکت‌های متاورس ورود کند، نیاز به تغییر نام اساسی و اصولی دارد.

مطالب مرتبط : اولین بانک مجازی در دنیای متاورس

توجه کنید میزان مبلغی که برای ورود به متاورس از سوی فیس‌بوک اختصاص داده‌شده، تقریباً ۱۵۰ میلیون دلار است. درنهایت یک سری افراد یعنی زاکربرگ که مدیریت فیس‌بوک را برعهده داشته و تعدادی از همکارانش در صدد هستند، دنیای دیگر و گسترده‌تری از برنامه‌های اجتماعی کاربردی را در متاورس به اشتراک بگذارند. این تیم قدرتمند قصد دارد، به صورت کاملاً خود کفا برای کسب تجربه جدید، به طراحی و تولید عینک‌های هوشمند و انواع هدست ها بپردازد.

کلام آخر

همان‌طور که مستحضر هستید ما در این مقاله به بررسی برندهای مطرح در دنیای متاورس پرداختیم. اما برای کسب آگاهی بیشتر شما می‌توانید با کارشناسان و پشتیبان‌های متاورس پارسی در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =