برترین متاورس کوین ها

چند نمونه از برترین متاورس کوین ها در دنیا 


برترین متاورس کوین ها بر اساس عملکرد آن ها معرفی می شوند. متاورس جدیدترین نوع تکرار واقعیت مجازی یا دنیاهایی است که افراد با استفاده از هدست واقعیت مجازی به آن دسترسی دارند. از خرید و سرگرمی گرفته تا یادگیری و بازی، برخی از شرکت‌های فناوری، آموزش متاورس را مرز جدیدی می‌دانند که می‌تواند به اندازه شبکه جهانی وب در یک نسل پیش متحول کننده باشد. این مفهوم به طور کلی آینده‌نگر است. پس از اینکه فیس‌بوک سال گذشته خود را به عنوان Meta Platforms تغییر نام داد، به یک کلمه رایج تبدیل شد. کریپتوکارنسی شروع به ایفای نقش کلیدی در حوزه های خاصی از این دنیای جدید می کند. ما در وبسایت متاورس پارسی می خواهیم به بررسی چند نمونه از برترین متاورس کوین ها در دنیا بپردازیم.

نگاهی به چند نمونه از برترین متاورس کوین ها در دنیا

در این‌جا نگاهی به برترین متاورس کوین ها – ارزهای دیجیتالی که در تسهیل تجارت و مبادلات درون متاورس نقش دارند – که دارای ارزش بازار بیش از 500 میلیون دلار هستند، می اندازیم.

ApeCoin (APE)

ApeCoin نه تنها یکی از برترین متاورس کوین ها  در بازار است، بلکه یکی از جدیدترین ها نیز می باشد. این اکوسیستم در حال رشد در اطراف مجموعه Bored Ape Yacht Club طراحی شده است.

Bored Ape Yacht Club یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های هنری توکن های غیر مثلی (NFT) است. کمترین قیمت برای یکی از این اجزا هنری بلاک چین 100000 دلار تخمین زده می شود. داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که مجموعه NFT خواهر آن، Mutant Ape Yacht Club (MAYC)، دارای برچسب قیمتی 18500 دلاری به عنوان قیمت کف است.

کامپیوتر اینترنتی (ICP)، ارزش بازار: 1.1 میلیارد دلار

کامپیوتر اینترنتی توسط سازمان غیرانتفاعی سوئیس Dfinity Foundation توسعه یافته است. هدف ICP جاه طلبانه است: اینترنت متمرکزی را که امروزه همه ما با آن آشنا هستیم با یک جایگزین غیرمتمرکز جایگزین کنید. تصور این است که اینترنت امروزی عمدتاً توسط شرکت‌های متمرکزی مانند آلفابت – که مالک خانواده محصولات Google است – یا Amazon.com ساخته شده است.

کامپیوتر اینترنتی که در می 2021 راه اندازی شد، به دنبال تغییر این نظم است و تلاش می کند تا به کاربران این امکان را بدهد که به یک اینترنت فراگیرتر و منبع باز منتقل شوند. هدف این نوع از برترین متاورس کوین ها اجرای این چشم انداز با قراردادهای هوشمند، ارائه سرعت های افزایش یافته با کاهش هزینه های محاسباتی است.

حمایت از ICP به عنوان برترین متاورس کوین ها

با حمایت نام‌های بزرگی مانند آندریسن هوروویتز، سرمایه‌گذار خطرپذیر (VC)، عملکرد آن کوتاه اما آشفته بوده است. در ابتدا، زمانی که NFT به قیمت حدود 700 دلار معامله شد، ICP ارزش بازار بیش از 45 میلیارد دلاری را به دست آورد. در حالی که هنوز یکی از ارزهای دیجیتال بزرگتر است، شور و شوق کاهش یافته است. قیمت ICP به میزان قابل توجهی نسبت به اوج های اولیه کاهش یافته است.

شبکه تتا (THETA)، ارزش بازار: 730 میلیون دلار

یوتیوب، نتفلیکس، آمازون پرایم و توییچ غول‌های پخش ویدئو هستند که توسط شرکت‌های متمرکزی که قدرت زیادی دارند اداره می‌شوند. تتا را وارد کنید، یک بلاک چین که به طور هدفمند برای پخش ویدئو ساخته شده است. هدف آن غیرمتمرکز کردن استریم ویدیو، راه اندازی یک شبکه تحویل ویدیوی همتا به همتا است.

برای خرید زمین در متاورس نیاز به راهنمایی دارید کلیک کنید

وعده‌های این شرکت مانند بسیاری از طرح‌های تجاری متفرقه است: کاهش هزینه‌ها، انتقال قدرت از شرکت‌ها به توده‌ها و حذف واسطه‌ها.

طراحی شبکه اتاق به عنوان برترین متاورس کوین ها

شبکه تتا به گونه‌ای طراحی شده است که وقتی کاربران محتوای ویدیویی مصرف می‌کنند، بخشی از توان رایانه و پهنای باند اضافی آن‌ها برای انتقال آن ویدیوها به سایر کاربران در شبکه استفاده می‌شود. در ازای آن، توکن های THETA به دست می آیند. هر چه تعداد افراد در شبکه بیشتر باشد، کیفیت و سرعت پخش بیشتر است.

کسانی که در تجارت سنتی پخش ویدیو هستند توجه کردند. هیئت مشاوره تتا شامل جاستین کان، یکی از بنیانگذاران توییچ و استیو چن، بنیانگذار یوتیوب است.

Axie Infinity یک بلاک چین مستقر و جز برترین متاورس کوین ها

Axie Infinity در بلاک چین مستقر است، هیولاها به شکل NFT خریداری می شوند و توکن های به دست آمده. AXS یک ارز دیجیتال است که به طور فعال در بازار معامله می شود.

AXS در طول همه‌گیری به‌عنوان راهی برای کسب درآمد افراد در حالی که در خانه هستند، بسیار محبوب بود. با این حال، همانطور که مدل بازی برای کسب درامد رشد کرد، انتقاداتی به ماهیت سلسله مراتبی آن وارد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

seventeen − seven =