پروژه های برتر Solana NFT

اگر به دنبال در امد غیر فعال از طریق پروژه های سولانا هستید این مقاله به صورت جامع NFT سولانارا بررسی می کند.ما در این مقاله 5پروژه برترNFT سولانا را بررسی خواهیم کرد.


آیا می‌دانید چطور از طریق NFT سرمایه گذاری کرده و از راه‌های سرگرم کننده درآمد غیرفعال داشته باشید؟

همانطور که احتمالا می‌بینید یا می‌شنوید، تبلیغات NFT در حال حاضر آغاز شده است. صادقانه بگویم، من به عنوان یک علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال به شخصه خیلی دیر متوجه شدم و به این چرخه تبلیغاتی ملحق شدم. در ژانویه 2022، من شروع به ایجاد برخی NFT های میمونی کردم، به خصوص آنهایی که دارای ابزارهای مفید هستند یا برای دارندگان آن‌ها ارزش خاصی به وجود می‌آورند.

قبل از ادامه این مطلب باید بگویم که هیچ یک از پروژه‌های NFT سولانا توصیه مالی نبوده و فقط نظرات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارم.

 

solana nft

چرا NFT سولانا؟

سولانا سریع‌ترین بلاک چین در جهان و سریع‌ترین اکوسیستم در حال رشد در حوزه رمزنگاری است که هزاران پروژه مانند: DeFNFT، Web3  و موارد دیگر را شامل می‌شود.

تعداد پروژه‌های NFT سولانا به طور قابل توجهی در طول زمان در حال افزایش است. کاربردی بودن آن و هزینه پایین تراکنش، دلیل اصلی سرمایه گذاری مردم در Solana است. در تمام این مدت، فروش NFT در سولانا از یک میلیارد دلار فراتر رفته است.

چه چیزی NFTسولانا را منحصر به فرد می‌کند؟

سولانا بدون تبلیغات و حمایت‌‌ سلبریتی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و خیلی زود توانست خود را بین ارزهای دیجیتال پرطرفدار و محبوب بازار کریپتوکارنسی جای دهد. در زمانی که کل بازار و بیت کوین در اصلاح بودند، سولانا یک روند تاریخی از رشد قابل توجهی داشت که دلیل آن عملکرد قیمتی یک ارز دیجیتال بود. با مقایسه نمودارهای بیت کوین و سولانا متوجه می‌شویم که که افزایش قیمت سولانا نسبت به بیت کوین بیشتر بوده و این اتفاق هم کاملا طبیعی است؛ زیرا بیشتر آلت کوین‌‌ها به نسبت بیت کوین عملکرد و رشد بهتری را تجربه کرده‌اند.

از چه مارکت پلیس (Marketplace) و کیف پولی استفاده کنم؟

پیدا کردن پروژه‌های خوب NFT سولانا کمی مشکل است. برخی از ریسک‌های مرتبط با آن عبارتند از: احتمال راگ پول (rug pulls)، تیم توسعه‌دهنده ناموفق و اینکه ممکن است نقشه راه آنقدر خوب به نظر برسد که قابل باورکردن نباشد. یکی از راه‌های کاهش این خطرات، استفاده از لانچ‌پد رسمی برای ایجاد ا‌ن‌اف‌تی است. در بیشتر موارد من از Magic Eden Launchpad برای تولید  NFTاستفاده می‌کنم. Magic Eden مارکت پیشروی NFT در اکوسیستم Solana است.

برای کیف پول، من از Phantom Wallet استفاده می‌کنم که یک کیف پول رمزنگاری غیرامانی ‌است و به شما کمک می‌کند از طریق افزونه کروم به وب3  (web3 در بلاک چین Solana) دسترسی داشته باشید.

آیا دوست دارید بدانید پروژه‌هایی که من در آن شرکت می‌کنم چه پروژه‌هایی هستند؟ در ادامه 5 پروژه در Solana که درآمد غیرفعال ایجاد می کنند را به شما معرفی می‌کنم.

 

Transdimensional Fox Federation

Transdimensional Fox Federation

Transdimensional Fox Federation (TFF)  مشتق شده از مجموعه فدراسیون روباه معروف (FFF) است. فدراسیون روباه معروف مجموعه‌ای از ۷۷۷۷ (از بیش از یک میلیون ترکیب) NFT است که به‌طور تصادفی تولید شده و به‌طور سبک‌شناختی در بلاک‌چین سولانا وجود دارد.

چگونه از Transdimensional Fox Federation کسب درآمد کنیم؟

روباه‌ها برای حداقل 3 روز، بدون حداکثر مدت، ایجاد می‌شوند. هر فاکس (Fox) ایجاد شده در طول زمان، توکن‌های $FOXY را جمع آوری می‌کند. پس از درخواست، می‌توانید از این توکن‌های ابزار برای ضرابخانه‌های آینده، نسل‌های جدید Foxes و مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر استفاده کنید.

FFF ها 100 $FOXY در روز درآمد دارند؛ در حالی که TFF ها 25 $FOXY درآمد دارند. من 3 فاکس TFF را روی Magic Eden حدود 1 SOL، با 25 $FOXY در روز، حدود 50 تا 60 درصد در آوریل کسب کردم (APR با مبادله درآمد توکن بومی در مقایسه با توکن سرمایه گذاری شده اندازه گیری می شود).

همچنین می توانید با فرستادن تعدادی از فاکس‌های خود به ماموریتی بر اساس ویژگی‌های روباه، صندوقچه‌های گنج و تجربه کسب کنید.

 

Cosmic Condos

Cosmic Condos

Cosmic Condos مجموعه‌ای از 3333 خانه منحصربه‌فرد است که در مریخ واقع شده‌اند و با بلاک چین سولانا تغذیه می‌شوند. گرافیک کارتونی خفن و خیره کننده است.

چگونه از Cosmic Condos کسب درآمد کنیم؟

هر کاندوی استیک شده برای دارندگانش  $SPACEGOLDبه‌دست می‌آورد، که می‌توان از آن برای خرید کاندوهای انحصاری Gen  2 Cosmic یا جعبه‌های اسرارآمیز استفاده کرد.

درآمد $SPACEGOLD بر اساس منطقه زمین است، برای مثال منطقه Acid Jungle  روزی200 $SPACEGOLD  و منطقه Nuclear   روزی Glacier 300 $SPACEGOLD  درآمد دارد.

من در ضرابخانه عمومی Magic Eden Launchpad  در حدود 0.69 SOL را از دست دادم که فقط یک دقیقه به فروشش باقی مانده بود! من این NFT ها را پس از فروش عمومی در حدود 2-3 SOL برای مناطق Acid Jungle خریداری کردم، با 200 $SPACEGOLD در روز، حدود 150٪ در آوریل درآمد خواهد داشت.

 

Blockstars

Blockstars

Blockstars یک بازی شبیه‌سازی مدیریت موسیقی اجتماعی، عمیق و درگیرکننده در بلاک چین Solana است. شخصیت‌ها بلوک‌های سه بعدی با آلات موسیقی منحصر به فرد هستند.

چگونه از Blockstars کسب درآمد کنیم؟

یکی از چیزهایی که من درباره این پروژه بسیار دوست دارم، این است که شما نیازی به اشتراک گذاری آن در فضای وب ندارید. NFT ها فقط باید در کیف پول نگهداری شوند. این بدان معناست که تقریباً هر 30 دقیقه، 30 توکن $ROL به ازای هر Blockstar در کیف پولی که آنها در لحظه airdrip در آن ساکن هستند دریافت خواهید کرد.

من این را در طول ضرابخانه عمومی در Magic Eden Launchpad با 1 SOL ایجاد کردم و همچنان در بازار ثانویه موارد بیشتری را اضافه کردم. در زمان نگارش این مقاله، $ROL ارزش تخمینی ندارد، اما $ROL به عنوان توکن در گیم پلی بازی استفاده خواهد شد.

 

Akuma no Neko

Akuma no Neko

این مورد یکی از پروژه‌های مورد علاقه من در NFT سولاناست. Akuma no Neko مجموعه‌ای Akumaverse با اندازه 1555 است.

چگونه از Akuma no Neko کسب درآمد کنیم؟

با استیک کردن Akuma، شما روزانه توکن‌های $HONO را برداشت می‌کنید. حدود 5 $HON در 24 ساعت برای هر Akuma تولید می‌شود. در ابتدا، با جمع آوری 300 $HON ، حق تولید یک Akuma نسل 2 را خواهید داشت. اعداد $HONO هر ماه 50% افزایش می یابد. در حال حاضر برای تولید Gen 2 به 450 $HON نیاز دارد.

من آکوما را در بازار Magic Eden خریدم، دو عدد به قیمت 1.5 SOL  و 1.8 SOL. با 5 $HON روزانه، حدود 30 تا 33 درصد در آوریل درآمد زایی خواهد کرد.

 

Family Sol

Family Sol

The Family Sol مجموعه ای از کاراکترهای 666,6 تایی واقعا منحصر به فرد است که از افراد مشهور، سیاستمداران، بازیگران، شخصیت‌های تاریخی و یک اژدها تشکیل شده است. شخصیت‌های Family Sol از کارتون محبوب Family Guy الهام گرفته شده‌اند.

چگونه از Family Sol کسب درآمد کنیم؟

من این FamilySol را در هنگام فروش عمومی به قیمت هر کدام حدود 1 SOL ضرب کردم. با استیکینگ FamilySol، روزانه 0.3 $FAMSOL درآمد خواهید داشت که حدود 30 تا 35 درصد در ماه آوریل است.

پس از به دست آوردن توکن‌ها چه باید کرد؟

دو کار می‌توانید پس از به دست آوردن توکن‌ها انجام دهید. ابتدا، می‌توانید توکن‌ها را در صرافی غیرمتمرکز Solana  مانند  Raydium  با USDC یا SOL تعویض کنید که این کار بستگی به در دسترس بودن استخرهای نقدینگی دارد.

نکته: به تحمل لغزش slippage tolerance)) برای هر swapping توجه داشته باشید. لغزش بیشتر (بالاتر از 2%) به این معنی است که نقدینگی به اندازه کافی بزرگ نیست و نوسان قیمت بالا است، قیمت تخمینی و قیمت اجرا ممکن است تفاوت بسیار زیادی داشته باشد.

 

سولانا

8 پروژه دیگر برتر NFT سولانا

تنها در مدت دو سال، Solana  توانسته است مقدار قابل توجهی از استعدادها و ثروت توسعه دهندگان را جذب کند که منجر به ادغام چندین پروژه مفید شد. در ادامه، پروژه‌های برتر NFT سولانا که سرمایه گذاران باید در سال 2022 دنبال کنند را فهرست کرده‌ایم.

۱) استار اطلس – Star Atlas

Star Atlas یک بازی اکتشافی چند نفره مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن ایجاد یک اقتصاد باز در متاورس خود است. این بازی بازیکنان خود را قادر می‌سازد تا توکن‌های ATLAS را به سادگی از بازیکنان دریافت کرده و در بازی موفق شوند. Star Atlas به دلیل اقتصاد دوگانه خود، که از توکن‌‌های ATLAS به عنوان ارز اصلی خود و از توکن‌های POLIS برای حکومت استفاده می کند، ادعا می کند که «دنیای فرصت‌ها» است.

2) رادیوم – Raydium

Raydium یک بازارساز خودکار است که استفاده زیادی دارد. از آنجایی که این پروژه بر روی Solana ساخته شده است، در مقایسه با رقبای مبتنی بر اتریوم، تراکنش‌های بسیار سریع‌تر و ارزان‌تری را ممکن می‌سازد.

3) سروم – Serum

سروم یک DEX است و پشتیبانی برای چندین محصول در Solana را فراهم می‌کند. سروم پروژه‌ها را قادر می‌سازد تا برنامه‌های کاربردی را با استفاده از استخرهای نقدینگی مرکزی روی زنجیره سروم بسازند. علاوه بر این، همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا میان افزار را به اشتراک بگذارند، که بسیار مفید است.

4) شبکه گاری –  GARI Network

شبکه GARI تحت توسعه Chingari، یکی از محبوب ترین برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در هند است. چینگری GARI را برای تسهیل یک اقتصاد دیجیتال عظیم ایجاد کرد. کاربران در ازای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای وایرال شده برای کاربران، توکن‌های GARI کسب می‌کنند.

5) آدیوس –   Audius

Audius یک پلت فرم استریم موسیقی مبتنی بر بلاک چین است که به سازندگان کنترل کامل بر محتوایی که تولید می‌کنند می‌دهد، بنابراین جای تعجب نیست که Audius در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده است. این پروژه ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم و قبل از مهاجرت به سولانا راه اندازی شد.

6) بونفیدا – Bonfida

بنفیدا پروژه دیگریست که با استفاده از Serum DEX ساخته شده است. Bonfida  خود را به عنوان رابط کاربری گرافیکی Serum معرفی می‌کند. Bonfida با معامله از طریق Serum، ربات‌های معاملاتی، مبادله دائمی، سرویس نام و API اجازه تجزیه و تحلیل داده‌ ها را برای سولانا می‌دهد.

7) سولانیوم – Solanium

سولانیوم با توکن SLIM که از یک کیف پول یکپارچه و صرافی غیرمتمرکز تشکیل شده ، به وسیله مدیریت کیف پول درون خطی از کیف پول‌‌های متصل پشتیبانی می کند.

8) رادیوم – Raydium

از آنجایی که Raydium بر روی Solana ساخته شده است، در مقایسه با رقبای مبتنی بر بلاکچین اتریوم، امکان تراکنش‌های بسیار سریع‌تر و ارزان‌تری را فراهم می‌کند. با این حال، چیزی که Raydium موفق به ساخت آن نشده است، بهترین DEX برای Solana است. به همین دلیل است که هنگام استفاده از ویژگی‌های تعویض و معامله رادیوم، معاملات روی Serum انجام می‌شود. نکته مهم  در مورد معامله در Raydium این است که تمام ویژگی‌های خوب یک صرافی متمرکز را دارد و در عین حال غیرمتمرکز باقی می‌ماند.

9) مانگو   Mango –

مانگو یک پلتفرم مبتنی بر سروم برای مشتقات دیفای است که روی بلاک چین سولانا کار می‌کند. هدف Mango دومین پروژه برتر سولانا این است که قابلیت استفاده و نقدینگی صرافی متمرکز را در کنار ویژگی‌های بدون نیاز به اجازه دیفای قرار دهد. کاربران مانگو می‌توانند به کمک سه چیز یعنی سود باز، سپرده‌ها و وثیقه سود به دست آورند.

10) اورکا – Orca

اورکا یک صرافی دیجیتالی است که در بستر سولانا ایجاد شده و شعار آن کاربر پسند بودن است. Orca یک پنل توکنی را به صورت مستقیم در رابط کاربری خود ساخته، تا جایی که کاربران این امکان را دارند تا تمامی توکن های لیست شده در Orca را ببینند.

جمع بندی

شکی نیست که سولانا یک رقیب واقعی برای اتریوم است. هنگام تحقیق برای این مقاله، به پروژه‌های جالب زیادی برخوردم که می‌شد در این مقاله به آنها اشاره کرد. همانطور که در ابتدا اشاره کردم، کاری که من سعی کردم انجام دهم این بود که پروژه‌های NFT سولانا را از بخش‌های مختلف و با کاربری متفاوت انتخاب کنم. به همین دلیل است که نمی‌توانم به شما تضمین دهم که این پروژه‌ها الزاما “بهترین” هستند اما این را می‌دانم که پروژه‌های خوبی هستند. برخی از پروژه‌هایی که از این فهرست حذف شده‌اند و اگر به اکوسیستم سولانا علاقه‌مند هستید ارزش بررسی را دارند عبارتند از: Oxygen، Solrise Finance و بسیاری دیگر.

 

منابع:

https://www.analyticsinsight.net/5-solana-blockchain-projects-that-investors-should-follow-in-2022/

https://medium.com/coinmonks/top-5-solana-nft-projects-that-generate-passive-income-9d40c2451752

https://www.coinbureau.com/guides/top-projects-solana/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

fourteen + 6 =