بازی مگاکریپتوپولیس (MegaCryptoPolis)

آشنایی کامل با بازی مگاکریپتوپولیس (MegaCryptoPolis)

بازی‌های کریپتویی یا بازی‌های NFT امروزه در سراسر جهان سروصدای زیادی ایجاد کرده‌اند و در حال تبدیل‌شدن به یک پدیده‌ی جهانی هستند. صنعت بازی آنلاین یکی از صنایع متعددی است که از ارزهای دیجیتال سود زیادی می‌برد. بر اساس گزارشی، وقتی در مورد تأثیر بلاک چین در صنعت بازی پرسیده شد، 23 درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که بلاک چین بازی‌ها را بسیار ایمن و قابل‌اعتمادتر کرده است. این گزارش به‌وضوح تأثیر بلاک چین را در صنعت بازی‌های رمزنگاری‌شده به تصویر می‌کشد. به همین دلیل در این مقاله به یکی از بازی‌های مشهور این حوزه یعنی مگاکریپتوپولیس (MegaCryptoPolis) پرداخته خواهد شد.

 

– مگاکریپتوپولیس چیست؟

 

 مگاکریپتوپولیس چیست؟

اگر به دنیای رمزارزها و همچنین بازی‌ها علاقه‌مند هستید باید در مورد مگاکریپتوپلیس بدانید. این یک بازی بر پایه شبکه‌ی اتریوم است که در سال 2018 راه‌اندازی شد و به دلیل موفقیت خود طرفداران زیادی پیداکرده است. مگاکریپتوپولیس یک بازی استراتژی شهرسازی غیرمتمرکز است که می‌توانید آن را در هر مرورگر یا دستگاه تلفن همراه بازی کنید. این بازی به‌عنوان یک برنامه‌ی غیرمتمرکز (DApp) روی چندین بلاک چین اجرا می‌شود. هرگاه عملی در بازی انجام شود، معامله‌ای است که توسط بازیکن امضا شده و از طریق یک قرارداد هوشمند انجام می‌شود. دارایی‌ها در مگاکریپتوپولیس به‌صورت توکن‌های رمزنگاری منحصربه‌فرد ERC-721 هستند که در کیف پول کاربران ذخیره می‌شوند. بازی به‌طور کامل بر روی قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود و هر عمل یک تراکنش و هر ساختمان در این بازی یک ارز رمزنگاری‌شده است که حق مالکیت آن در زنجیره بلاک چین تأیید می‌شود.

 

 معرفی توکن بازی مگاکریپتوپولیس

در 28 اکتبر  سال 2020، بازی بلاک چین مگاکریپتوپولیس، توکن مگا (MEGA$) را بر روی شبکه ترون و اتریوم راه‌اندازی کرد. راه‌اندازی توکن مگا نشان‌دهنده‌ی یک گام بزرگ در تکامل اکوسیستم و اقتصاد مگاکریپتوپولیس است و  زمینه را برای تعامل بازیکنان با صنعت در حال شکوفایی دیفای ( defi ) از طریق سرمایه‌گذاری، استخراج نقدینگی و … فراهم می‌کند.

توکن مگا به تعداد ثابت دو میلیون (یک‌میلیونERC20  و یک‌میلیون TRC20) عرضه شد، و امکان استخراج بیشتر این توکن یا سوزاندن مقدار قبلی وجود ندارد. 90 درصد از کل عرضه توکن‌هایMEGA $ به  MegaCryptoPolis Vaultاختصاص داده‌شده است تا بازیکنان آن‌ها را به دست آورند و 10درصد دیگر از کل عرضه برای ایجاد استخرهای نقدینگی اولیه در پلتفرم‌های AMM و تعیین قیمت اولیه استفاده می‌شود. بازیکنان می‌توانند با قفل‌ کردن منابع مجازی مانند انرژی، آب، چوب و شن در بازی، این توکن را بدست آورند. سپس بازیکنان به نسبت ارزش منابعی که قفل کرده‌اند، توکن‌های MEGA$ دریافت خواهند کرد. دارندگان توکن می‌توانند توکن‌های خود را معامله کنند، از آن‌ها برای خرید منابع دیگر استفاده کنند، یا حتی با قرض دادن توکن‌های خود به انواع مختلفی از استخرهای نقدینگی مانند JustSwap، Uniswap و Balancer، از اکوسیستم دیفای بهره ببرند.

 

 

مگاکریپتوپولیس سه بعدی (MegaCryptoPolis3D)  چیست؟

 

مگاکریپتوپولیس سه بعدی

مگاکریپتوپولیس در ابتدا با مفهوم اولیه Game Client (نرم‌افزاری است که به سرور بازی متصل می‌شود) مبتنی بر مرورگر HTML5 با تمرکز عمده بر دارایی‌های بازی و اقتصاد شروع شد و نتیجه‌ی خوبی هم گرفت. مفهوم و هنر مگاکریپتوپولیس به‌گونه‌ای طراحی‌شده بود که با صفحه‌نمایش تلفن همراه سازگار باشد و بر روی هر دستگاهی به شیوه‌ای مناسب اجرا شود. ساختمان‌ها در ابتدا به‌صورت low poly مدل‌سازی شدند تا برای نمونه‌ی اولیه‌ی دوبعدی ارائه شوند و به دنبال آن، فرصت‌های زیادی برای پیشرفت‌های بیشتر ایجاد شد. سرویس‌گیرنده‌‌ی سه‌بعدی (D client3) یکی از مورد انتظارترین ویژگی‌هایی بود که منتشرشده است.

اگرچه ممکن است هنوز فقط یک نسخه‌ی آزمایشی با عملکرد محدود باشد، اما آنچه نشان می‌دهد این است که مگاکریپتوپولیس سه‌بعدی را می‌توان در هر دستگاه تلفن همراه (با کمک کیف پول دیجیتالی سازگار) بازی کرد. مگاکریپتوپولیس سه‌بعدی از ابزارهای WebGL بومی برای ارائه‌ی جلوه‌های بصری و محیطی، مستقیماً در مرورگر شما استفاده می‌کند. مگاکریپتوپولیس سه‌بعدی  دارای تعدادی فناوری اساسی برای واقعی ساختن یک اقامتگاه در شهر غیرمتمرکز است. کلاینت سه‌بعدی تنها یک مرحله است، همان‌طور که از اصول اولیه فراتر می‌رویم، پیشرفت‌های UX/UI (رابط و تجربه‌ی کاربری) نیز خود را نشان می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد، MCP3D  تنها در مورد تغییرات بصری نیست بلکه یک‌لایه‌ی کاملاً جدید از اقتصاد خرد در  بازی فعلی پیاده‌سازی شده است. انواع دارایی‌های جدیدی که در بازی تولید می‌شوند (شهروندان، لوازم‌خانگی و منابع) به‌صورت آزادانه بین بازیکنان در قالب توکن‌های ERC721 معامله می‌شوند.

 

آموزش بازی مگاکریپتوپولیس

 

1- مگاکریپتوپولیس چگونه کار می‌کند؟

 

 - آموزش بازی مگاکریپتوپولیس

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، بازی مگاکریپتوپولیس مبتنی بر یک مدل غیرمتمرکز است که در آن هر تراکنش انجام‌شده در بازی توسط قراردادهای هوشمند تأیید می‌شود و تمام فعالیت‌های موجود در آن در بلاک چین اتریوم ذخیره می‌شود. در این بازی بازیکنان امکان اجاره‌ی ساختمان، تولید مواد مختلف و ایجاد نسل‌های جدید از شهروندان را دارند. همین بازیکنان نیز می‌توانند خدماتی را به بازیکنان دیگر ارائه دهند: ازجمله درج تبلیغات،  فعالیت‌هایی مانند رانندگی وسایل نقلیه و … . در سال 2019، مفهوم جدیدی از اقتصاد خرد وارد بازی شد که مجموعه‌ی جدیدی از عملکردها را به همراه داشت. از جمله‌ی این موارد عبارت‌اند از:

– ساختمان‌های مسکونی شروع به تولید توکن‌های شهروندی موردنیاز برای حفظ عملیات در ساختمان‌های دیگر خواهند کرد.

– در دفاتر به‌منظور کسب اتر به شهروندان کار می‌دهند. همچنین ساختمان‌های تجاری وسیله‌ای برای کمک به شهروندان در بازگرداندن انعطاف‌پذیری‌شان (ظرفیت بازیابی سیستم‌های تخریب‌شده) خواهد بود و همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد درازای هزینه‌ی اندک اتر، ظاهر خود را تغییر دهند.

– در صورت وقوع بلایای طبیعی در منطقه، ساختمان شهرداری دریافت وجوه بیمه را آغاز خواهد کرد.

– ساختمان‌های تولیدی مسئول ساخت مواد پیچیده‌ی موردنیاز برای ارتقاء بازی خواهند بود.

– ازنظر انرژی، ساختمان‌هایی که در نزدیکی منابع ساخته‌شده‌اند، وظیفه‌ی تولید برق و آب را بر عهده خواهند داشت. این منابع از بالاترین اولویت برای فعالیت سایر ساختمان‌ها هستند.

اگر کاربری بخواهد بازی کند، ابتدا باید در یک ساختمان منصوب شود. عملکرد کلی هر ساختمان توسط شهروندان تعریف خواهد شد. این عملکرد کلی با تعداد نقاط مهمی که هر ساختمان دارد تعریف می‌شود. هر ساختمان به تعداد مشخصی از شهروندان نیاز دارد تا باقدرت کامل کار کند. این عدد بسته به سطح و نوع ساختمان متفاوت خواهد بود.

2- نحوه‌ی شروع بازی مگاکریپتوپولیس

اگر تاکنون پویایی و مفهوم بازی برای شما جذاب بوده و علاقه‌مند به شروع بازی هستید، در اینجا به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید آن را به روشی ساده و آسان انجام دهید.

الف- اولین قدم برای شروع بازی نصب کیف پول است. کیف پول ضروری و لازم است، زیرا یک کیف پول رمزنگاری‌شده‌ی دیجیتال برای اجازه‌ی ذخیره‌ی ایمن دارایی‌های بازی و امضای تراکنش‌ها در بلاک چین موردنیاز است. در تصویر زیر کیف پول‌هایی که توسط این بازی پشتیبانی می‌شوند به همراه لینک دانلود برخی از آن‌ها آورده شده است.

 

 مگاکریپتوپولیس

 

:کیف پول متاماسک(دسکتاپ- شبکه اتریوم) https://metamask.io/

:کیف پول ترون لینک(دسکتاپ- شبکه ترون) https://www.tronlink.org/

:کیف پول تراست(تلفن همراه- شبکه اتریوم) https://trustwallet.com/

:کیف پول ترون(تلفن همراه- شبکه ترون) https://www.tronwallet.me/

ب- به‌عنوان گام دوم باید مقدار اندکی رمز ارز  اتریم در کیف پول خود داشته باشید. دقت کنید هر بلاک چین ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد که برای امضای تراکنش‌ها و به دست آوردن دارایی‌های بازی وجود مقداری از آن نیاز است.

پ- سومین و آخرین مرحله فقط شروع بازی است. برای انجام این کار باید به صفحه وب بازی(https://play.mcp3d.com)  از طریق تلفن همراه خود بروید. در آن لحظه از ما خواسته می‌شود که شبکه‌ی بلاک چینی که می‌خواهیم در آن باشیم را انتخاب کنیم:

 

 آموزش بازی مگاکریپتوپولیس

سپس قفل کیف پول خود را بازکرده و به مگاکریپتوپولیس اجازه دسترسی می‌دهید. درنهایت، وقتی بازی را باز می‌کنیم، پنجره‌ای را می‌بینیم که ایمیل ما را برای اهداف شناسایی درخواست می‌کند:

 

 آموزش بازی مگاکریپتوپولیس

 

و در آخر وارد بازی می‌شویم:

 

محیط بازی کریپتو پولیس

 

در زیر تعدادی تصویر از محیط بازی را مشاهده می‌کنید:

 

مراحل بازی مگاکریپتو پولیس

محیط بازی کریپتو پولیس

محیط بازی کریپتو پولیس

توجه: برای هر بلاک چین جدید، ما به‌عنوان یک کاربر جدید شناخته می‌شویم و همیشه از ما خواسته می‌شود که آدرس ایمیل را وارد کنیم (فقط بار اول). بااین‌حال، ما می‌توانیم همه حساب‌ها را به نمایه‌ی خود بپیوندیم.

3- راه‌های بازی کردن در مگاکریپتوپولیس

این بازی راه‌های مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. ازجمله استراتژی‌های احتمالی که می‌توانیم در این بازی پیدا کنیم عبارت‌اند از:

الف- ساختمان‌ها

ساختمان‌ها در زمین‌های شهر غیرمتمرکز، با هدف اصلی اجاره یا بهره‌برداری توسط یک بازیکن، بسته به نوع آن‌ها ساخته می‌شوند. ازجمله ساختمان‌های ارائه‌شده توسط بازی می‌توان به ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، شهرداری، صنعتی، تولیدی و انرژی اشاره کرد. هر ساخت‌وساز جدید یک ساختمان به‌طور مستقیم بر هر چیزی که در اطراف آن ساخته‌شده است تأثیر می‌گذارد. برای ساخت ساختمان‌ها، کاربران به مواد و همچنین هزینه‌ها و مالیات‌هایی نیاز دارند که به صندوق‌های جهانی و محلی (هر منطقه) پرداخت می‌شود. همه‌ی این‌ها، البته در ارز دیجیتال بومی بلاک چین صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که ساختمان‌های انرژی برای ساخت خود به یک قطعه زمین منبع نیز نیاز دارند. وقتی یک ساختمان را ارتقا می‌دهیم، این ارتقا به‌طور مستقیم بر میزان نقاط نفوذ ساختمان تأثیر می‌گذارد. ارتقاء ساختمان به مواد نیز نیاز دارد.

ب- تولید NFT

اکثر ساختمان‌ها در این بازی توانایی تولید توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را دارند که توسط ساختمان‌های دیگر برای کار کردن مورد مصرف قرار می‌گیرد. این امر صرف‌نظر از این است که ساختمان مسکونی، یا باید برای تولید منابعی مانند برق و آب، و یا تولید مصالحی مانند آجر، چوب یا سنگ و یا ساختمان‌های دیگر کاربرد داشته باشند. یک کاربر می‌تواند یک زنجیره‌ی تولید کامل در این بازی با انواع ساختمان‌ها ایجاد کند تا تمام ‌پیش‌نیازهای توسعه‌ی بیشتر را برآورده کند. یک‌راه کارآمدتر برای انجام تجارت در شهرهای غیرمتمرکز، خرید اجزای لازم در بازار است.

پ- اجاره‌ی ساختمان

اگر کاربر یک توکن ساختمان را اجاره کند، مجاز است با پرداخت هزینه‌ی روزانه از آن به‌عنوان دارایی خود استفاده کند. همان‌طور که قبلاً در بالا ذکر کردیم، ساخت یک ساختمان نیازمند شهروندان و مقداری تلاش برای جمع‌آوری نتایج موردنیاز به‌طور منظم است. اگر وقت و یا توانایی ساخت ساختمان را نداریم و یا همچنین ساخت ساختمان جزوی از نقشه‌ی ما نبود، می‌توانیم به‌سادگی آن را در بازار اجاره کنیم. لازم به ذکر است که ساختمان‌هایی که رمز ارز تولید می‌کنند مانند انواع اداری، تجاری و شهری ممکن است اجاره داده نشوند. مسئولیت تعیین قیمت اجاره‌ی روزانه و همچنین حداقل و حداکثر مدت‌زمانی که یک ساختمان در دسترس است و می‌تواند اجاره شود، بر عهده‌ی مالک ساختمان است. هنگامی‌که کاربر هزینه‌ی اجاره را پرداخت کرد، توکن ساختمان قفل می‌شود و مستأجر می‌تواند برای مدت توافق شده از آن استفاده کند.

برای مشاهده تریلر این بازی می تواید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://youtu.be/1j3dvrTO8kg

 

بازی مگاکریپتوپولیس در مدت کمی که از ساخت آن گذشته است توانسته مخاطبان بسیار زیادی را جذب کند و این موضوع نوید یک آینده‌ی روشن را برای این بازی می‌دهد و مسلماً در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید. در این مقاله سعی شد به‌طورکلی بازی مگاکریپتوپولیس بررسی و نحوه آغاز این بازی، الزامات آن و همچنین سناریوهای مختلف آن شرح داده شد.

برای کسب اطلاعات بیشر از متاورس، تکنولوژی بلاک‌چین و دنیای رمزارزها و بازی‌های کسب درآمد، و همچنین برای گرفتن مشاوره‌ی تخصصی سرمایه‌گذاری در متاورس به وبسایت متاورس پارسی سر بزنید و از بخش‌های مربوط به مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری، مقالات و اخبار استفاده کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

three × 2 =