اوپن سی چیست؟

مارکت پلیس اوپن سی چیست؟ و اینکه چگونه می توانیم از اوپن سی کسب درآمد کنیم را به طور کامل و واضح در این مقاله دنبال کنید.

OpenSea یک بازار غیرمتمرکز توکن غیر قابل تعویض(NFT) برای خرید، فروش و تجارت NFT است. در واقع، OpenSea خود را به عنوان بزرگترین بازار برای کالاهای دیجیتال معرفی می‌کند. به این ترتیب، ارزش نگاهی دقیق‌تر به OpenSea و آنچه این پلتفرم به معاملات NFT می‌افزاید، دارد.

برای درک بازار OpenSea، ابتدا باید بدانیم NFT چیست؟.  NFTمخفف Non-Fungible Token است. این­ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که به بلاک چین مرتبط می‌شوند.  یعنی این که NFT یک کالای دیجیتال منحصر به فرد است که فقط می‌تواند یک مالک داشته باشد.

NFTها برعکس کوین‌های دیجیتال مثل بیت کوین هستند. سکه‌های رمزنگاری منحصر به فرد نیستند، بنابراین یک بیت کوین همیشه با هر بیت کوین دیگری برابر است. این موضوع نشان دهنده این است که آنها قابل تعویض هستند. از سمت دیگر، توکن‌های غیرقابل تعویض، کالاهای دیجیتالی کاملاً منحصربه‌فرد هستند.

خالقان انواع آثار دیجیتال میتوانند اثار خود را به nft  تبدیل و در مارکت پلیس opensea که یک بازار واسطه برای خرید و فروش آثار NFT  هست به فروش برسانند. opensea این اجازه را میدهد تا فروشندگان، خریداران و کلکسیونرها به راحتی و به صورت مستقیم  باهم مبادله کنند.

Bored Ape Yacht Club یک مجموعه قابل توجه NFT است که در OpenSea وجود دارد. این مجموعه دارای کلکسیونی از 10000 میمون بی حوصله مصور و منحصر به فرد است که توسط Yuga Lab خلق شده‌اند. در مجموع بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشته و حتی در میان افراد مشهوری مانند امینم که 452000 دلار خرج یک میمون بی حوصله شبیه او کرده بودند، محبوبیت پیدا کرد.

حتی عجیب تر در مارس 2021، فردی معادل 7.5 میلیون دلار برای یک “پانک بیگانه” که بخشی از مجموعه محبوب CryptoPunks NFT  متشکل از 10000 پانک پیکسل منحصر به فرد است، پرداخت کرد. در سال 2021، Kings Of Leon  اولین گروهی بود که NFT را منتشر کرد که در فضا پخش شد .

بازار OpenSea همه این نوع NFT و موارد دیگر را ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد این کالا­های دیجیتال آینده بزرگی پیش روی خود دارند. اما اوپن سی دقیقا چیست؟ چطور باعث درآمد­زایی میشود و چطور به مارکت پلیس nft  تبدیل شده است؟

OpenSea  اولین و بزرگترین بازار NFT است که در آن می توانید انواع چیزهای دیجیتال منحصر به فرد را بخرید و بفروشید. علاوه بر دیجیتال آرت، بسیاری از کالاهای دیجیتال دیگر مانند کلکسیون‌ها، آواتارها، اقلام بازی، نام‌های دامنه و حتی نسخه دیجیتالی دارایی‌های فیزیکی هم قابل دسترس هستند. ساده‌تر بگویم،  OpenSea  مثل eBay برای انواع کالاهای دیجیتال و دنیای مجازی محسوب می‌شود.

این بازار غیرمتمرکز بر پایه اتریوم ساخته شده است. در حالی که چند بازار NFT وجود دارد، OpenSea  همچنان بزرگترین و محبوب‌ترین بازار است.

در ابتدا منابع اولیه کسب و کار اوپن سی، توسعه دهندگان بازی مثل CryptoKitties بودند، که به دنبال منابع درآمد اضافی برای کسب درآمد از شخصیت بازی خود بودند. با این حال این شرکت  سال 2018 را صرف افزودن دسته بندی و ویزگی های بیشتر به این پلتفرم کرد. همچنین  اولین خرید از بازار رقیب خود NFT Atomic bazaar  را انجام داد و با این کار مجموعه و ویژگی‌های خود را بیشتر گسترش داد. در سال  2019 همچنان به افزودن ویژگی های بیشتر حین کار با هنرمندان و توسعه دهندگان مختلف مثل deadpool  در همکاری با fox entertainment  ادامه داد. که همین باعث شد تا برای این پلتفرم سودآوری زیادی به همراه داشته باشد.

اوپن سی چیست؟

  OpenSea اوپن سی چیست؟ چطور کار می‌کند؟

هزاران نفر از OpenSea برای کشف، خرید و فروش مجموعه‌های دیجیتال کمیاب استفاده می‌کنند.  از آیتم‌های بازی گرفته تا آثار هنری دیجیتال، موسیقی، نام های دامنه و موارد دیگر؛ اوپن سی همه را پوشش می دهد. خرید NFT در OpenSea عموما از طریق فناوری بلاک چین اتریوم انجام می‌شود. ولی این پلتفرم پشتیبانی از زنجیره Klatyn را نیز اضافه کرده است.

OpenSea همچنین از پروتکل چند ضلعی لایه 2 اتریوم (MATIC) استفاده کرده تا انجام معاملات را سریعتر کند و همچنین هزینه‌های معاملاتی را کاهش دهد. کاربران می توانند NFT ها را در OpenSea با توکن اتریوم اتر (ETH) یا از طریق 150 ارز پذیرفته شده دیگر معامله کنند.

شما می‌توانید NFT ها را در OpenSea با پرداخت لیست قیمت‌های ثابت یا با کاهش لیست قیمت ها و مناقصه بر روی آنها معامله کنید. خرید و فروش توسط کاربرانی انجام می‌شود که کیف پول رمزنگاری خود را به پلتفرم متصل می‌کنند.

با وجود حجم بالای معاملات، OpenSea هیچ هزینه‌ای برای فهرست کردن یا ضرب NFT دریافت نمی کند. NFT تا زمانی که اولین خرید یا انتقال انجام نگیرد، به بلاک چین منتقل نمی‌شود. این به عنوان منتینگ تنبل نیز شناخته می شود.

با این حال، همه هزینه‌های تراکنش، که به عنوان گس فی( در شبکه اتریوم اجرای قراردادهای هوشمند نیازمند خرج کردن اتر با عنوان گس یا سوخت است) نیز شناخته می‌شوند، تحت پوشش OpenSea نیستند.

فروشندگان بار اول باید دو تراکنش گس فی برای راه‌اندازی حساب خود بپردازند. همچنین هنگام فروخته شدن یک کالا، کارمزد وجود دارد و این هزینه ها باید توسط خریدار هنگام خرید اقلام با قیمت ثابت یا فروشنده هنگام پذیرش پیشنهادها پرداخت شود.

تاریخچه صرافی اوپن سی

این صرافی به آدرس opensea.io  در سال ۲۰۱۷ توسط Devin Finzer و Alex Atallah تأسیس شد و با سرعت زیادی طی ۴ سال به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرد. این صرافی که یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیاست، در تلاش برای گسترش بیشتر صرافی خود بوده و در این راستا دیوید فینزر اعلام کرد که ۲۳ میلیون دلار سرمایه جهت رسیدن به هدف‌های بالاتری خود جمع‌آوری کرده است.

کسب درآمد در اوپن سی:

OpenSea از طریق هزینه خدمات درآمد کسب می‌‌کند. هر زمان که یک کالای دیجیتالی در پلتفرم فروخته شود، کارمزد 2.5٪ دریافت می‌شود. زیرساخت بازار OpenSea کاملاً رایگان ارائه می‌شود و به این معناست که لیست کردن NFT برای شما هزینه ای ندارد.

توانایی فروش آزادانه یکی از دلایل اصلی تبدیل OpenSea به بزرگترین بازار اینترنتی غیرمتمرکز برای NFT است. استفاده از این پلت فرم بسیار آسان است و هزینه های OpenSea نسبت به سایر بازارهای رقیب کمتر است.

بیش از شش ماه در سال 2021، حجم تراکنش در  OpenSea  صد برابر شد. حجم معاملات روزانه از 10 میلیون دلار فراتر رفت و به 3.08 میلیارد دلار در حجم معاملات در آگوست 2021 رسید؛ یعنی 800 درصد افزایش نسبت به ماه قبل. تا نوامبر 2021،  OpenSea  این ارزش را بیش از سه برابر کرد تا از مرز 10 میلیارد دلار عبور کند.

این به آن معناست که این شرکت در حال حاضر از فروشندگان آثار هنری سنتی، مانند خانه حراج مشهور بریتانیایی کریستیز که حدود 6 میلیارد دلار فروش داشته است، پیشی گرفته است.

تا به امروز، OpenSea  در مجموع 427 میلیون دلار سرمایه در 9 دور جمع‌آوری کرده است، در آخرین دور سری C آنها با 300 میلیون دلار در 4 ژانویه، ارزش شرکت  13.3  میلیارد دلار است. این شرکت هیچ رقم درآمدی را برای عموم فاش نمی کند.

به عنوان یک بازار پیشرو NFT، OpenSea  به آینده NFT ها و رشد آنها نگاه می‌کند. فینزر در مصاحبه‌های خود گفته است که OpenSea به گسترش فراتر از اتریوم روی سایر بلاک‌چین‌ها ادامه داده و دسته‌بندی NFT‌هایی که ارائه می‌کند را افزایش می‌دهد.

او همچنین معتقد است که دنیای متاورس، بازی‌ها و دنیای مجازی، همگی جهت گیری‌های جالبی هستند که احتمالاً با فضای NFT به رشد خود ادامه خواهند داد. در حالی که OpenSea گسترده ترین و بهترین بازار خواهد بود، مارکت پلیس‌های دیگری نیز در آینده وجود خواهند داشت.

 

 منبع

https://blog.wishpond.com/post/115675438362/what-is-opensea#whatisannft

https://academy.moralis.io/blog/explaining-opensea-what-is-opensea-and-how-is-it-used

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × one =