شیباورس

شیباورس Shibaverse (VERSE)  یک پروژه اجتماعی، آموزشی و سرگرمی به سبک متاورس محسوب می‌شود که هدف آن تبدیل شدن به یک پلتفرم غیرمتمرکز واقعیت مجازی در بلاک چین است. شیباورس همچنین دارای جنبه‌های تعاملی زیادی، مانند رویدادها، بازی‌ها و فرصت‌های کاری در یک محیط دیجیتالی جذاب است که به راحتی امکان سیر و سفر به صورت آزاد در این محیط را فراهم می‌کند.

این پروژه معتقد است که واقعیت مجازی اولین گام در یک ماجراجویی بزرگ از دیدگاه تخیل است. در سالهای گذشته، دنیاهای دیجیتال فقط رویاهای علمی تخیلی بودند؛ اما امروزه با فناوری‌ها، فرصت‌ها و مشارکت‌های نوآورانه افراد با استعداد، می‌توانیم آن رویاها را در دنیای واقعی نیز تجربه کنیم.

در این مقاله از متاورس پارسی به طور کامل بررسی می‌کنیم که شیباورس چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فهرست عناوین مقاله

  • شیباورس چیست؟
  • موسس شیباورس
  • اهداف شیباورس
  • فضای شیباورس چگونه است؟
  • ویژگی های منحصربه‌فرد شیباورس
  • مشخصات دارایی ها در شیباورس
  • توزیع توکن VERSE
  • آیا شیباورس ارزش سرمایه گذاری دارد؟
  • آینده شیباورس چه خواهد شد؟

شیباورس چیست؟

با ظهور GameFi، که ترکیبی از امور مالی غیرمتمرکز(DiFi)  و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با بازی‌های آنلاین مبتنی بر بلاک‌چین است که کسب درآمد می­کنند؛ برنامه‌ریزی و توسعه یک متاورس جامعه محور برای مردم و توسط خود مردم، امری بدیهی بود.

در آینده‌ای نه چندان دور واقعیت مجازی اساس ارتباطات، سفرها، سازمان‌ها، پلتفرم‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر ما خواهد بود. به همین دلیل، ایجاد یک متاورس واقعیت مجازی تعاملی و مدرن برای علاقه­مندان به کریپتو برای شروع توسعه ضروری بود.

در Shibaverse، کاربران می‌توانند فضای زندگی املاک دیجیتال و سایر دارایی‌های NFT خود را داشته باشند تا علایق، زندگی، کار، شخصیت و سلایق خود را به روشی نوین با دیگران به اشتراک بگذارند.

آکادمی شیبا، رویدادها و جلسات آنلاین جامعه، گالری های سه بعدی مجازی هنری ایجاد شده توسط کاربران، بازار اموال، حیوان خانگی، لوازم جانبی NFT، چالش های بازی و … اینها تمام چیزیست که در Shibaverse رخ خواهد داد و دنیای مجازی برای جذب ایده‌های جامعه باز خواهد بود.

موسس شیباورس

بنیانگذار شیباورس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مخابرات از یکی از دانشگاه¬های صنعتی اروپا دریافت کرد. پس از آن او چندین سال است که یک تجارت را راه اندازی کرده و مشتریانی را از نقاط مختلف جهان به دست آورده است. طی دو سال گذشته او در حال تقویت مهارت¬های خود در صنعت بلاک چین است. او از طرفداران تمرکززدایی و طراحی بی عیب و نقص است.

اهداف شیباورس

سرگرمی و فرصت های مالی برای جامعه توکن شیبا

شیباورس با ایجاد مناطقی که با پلتفرم‌ها و پروژه‌های Shiba Inu Token مطابقت دارند، مانند Shibaswap، Shibarium، ShibaNet، و سایر محصولاتی که توسط اکوسیستم Shiba Inu تبلیغ می‌شوند؛ امیدوار است که بتواند علاقه بیشتری را در جامعه Shiba Inu ایجاد کند. آنها می خواهند برای همه دارندگان، چه درحالت فعلی و چه در آینده؛ سرگرمی، انگیزه­های مالی و فرصت­ها را در یک محیط جذاب مجازی مدرن به وجود بیاورند. شیباورس معتقد است که این امر به جامعه امکان می‌دهد تا از طریق مالکیت فضاهای زندگی دیجیتالی و سایر دارایی‌های خود؛ علایق، زندگی، کار و شخصیت خود را بیشتر بیان کنند تا بتوانند ارتباطات بیشتری را شکل دهند.

تربیت نسل جوان

بلاک­­چین یک فرصت منحصر به فرد برای کسانی که قبل از وجود آن فرصت استفاده از این فضا را نداشتند، ارائه می­دهد. اکنون می بینیم که نوجوانانی در حال انجام بازی های بلاک چین و حمایت مالی از والدین خود در مناطق کم ثروت جهان هستند. شیباورس این شانس را با آموزش نسل های جوان به روشی سرگرم کننده بیشتر می­کند.

آکادمی شیبا و استودیو شیبا مکان هایی خواهند بود که نوجوانان و حتی کودکان در آن مشاوره خواهند گرفت. به عنوان مثال راهنمایی و مشاوره در مورد چگونگی داشتن امنیت مالی بیشتر و همچنین به طور مستمر خود را در زمینه‌هایی مانند طراحی و کد نویسی ارتقا می­دهند تا از دنیای بلاک چین بهترین استفاده ممکن را بکنند.

فضای شیباورس چگونه است؟

منطقه جنسیس (Genesis) مرکز و معتبرترین منطقه شیبا سیتی و همچنین پایتخت شیباورس است که موقعیت آن، واقع در کنار ساحل دریا خواهد بود. جنسیس از چندین فضای عمومی کوچک، فضای سبز فراوان، پارک ها و خیابان های باریک ساخته خواهد شد.

سایر مناطق شیبا سیتی نشان دهنده پلتفرم ها و محصولات بومی اکوسیستم توکن شیبا اینو خواهند بود. مناطقی مثل منطقه شیباریوم، که تا حدی در زیر آب غوطه ور خواهد شد، یا منطقه تجاری شیبا سواپ، که دارای آسمان خراش های چشمگیر خواهد بود، و سایر مناطق که هرکدام هدف، طراحی و فضای منحصر­به ­فرد خود را خواهند داشت.

پتانسیل رشد

با نگاهی به سایر پروژه‌های متاورس موجود در بازار مانند Decentraland، Sandbox و Axie Infinity که املاک و مستغلات دیجیتالی را نیز ارائه می‌کنند،  شاهد رشد تصاعدی از راه‌اندازی اولیه آن‌ها تا زمان کنونی هستیم. با Axie Infinities، فروش به سرعت از 2 میلیارد دلار فراتر رفته است. آنها توانایی‌های مالی برای توزیع میلیون‌ها دلار به آداپتورهای اولیه خود دارند، که بیشتر آنها مردم کشورهای کمتر توسعه یافته هستند. از این رو ما به راحتی می توانیم پتانسیل خیره کننده‌ای را در این بخش جدید بازی مشاهده کنیم.

قیمت املاک دیجیتال

قیمت املاک دیجیتال نیز به طور تصاعدی در حال رشد بوده است. یک قطعه زمین (املاک دیجیتال دیسنترالند) حدود 2000 دلار در ژانویه فروخته شد که تقریباً سه برابر آنچه در سال 2020 بود فروخته شد. سپس دو ماه بعد، در ماه مارس، قیمت ها برای همان قطعه زمین به بیش از 175،000 دلار رسید. تا امروز، رکورد قیمت فروش زمین در مناطق غیر مرکزی حدود 900000 دلار است و Sandbox فروش زمین را تا 500000 دلار مشاهده کرده است.

هردو متاورس رقیب باعث ایجاد یک جنون خرید در صنعت املاک دیجیتال ERC-721 می شوند، و این فقط در مرحله اولیه پذیرش است. از آنجایی که هر دو دنیای دیجیتال تنها در مجموع حدود 130000 دارنده بین آنها دارند، هنوز می‌توان فضای زیادی برای رشد آنها متصور شد. صنعت جهانی بازی‌های ویدیویی در سال گذشته به دلیل اختلالات اقتصادی گسترده ناشی از همه گیری ویروس کرونا رشد چشمگیری داشته است.

با قرنطینه‌های مکرر در سراسر جهان و تمرین فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت مصرف کنندگان و کسب و کارها به حداقل رسیده است. اکنون ما شاهد آغاز پذیرش انبوه هستیم که باعث نوآوری و پیشرفت در فضا می‌شود و به این زودی‌ها کاهش سرعت آن را تجربه نخواهیم کرد. بازی­های آنلاین تعامل اجتماعی را به عنوان جایگزینی برای چت‌روم‌های قدیمی ارائه می‌دهند. داده های اولیه نشان دهنده افزایش قابل توجهی در تعداد بازی هاست و همچنین میزان فروش را از زمان قرنطینه افزایش داده است. از طرفی واقعیت مجازی مردم را به‌هم نزدیک‌تر می‌کند؛ زیرا ممکن است در آینده با بحران‌های مشابه روبرو شویم.

ویژگی های منحصربه‌فرد شیباورس

در حالی که اکثر پروژه‌های متاورس به‌طور تصادفی ایجاد می‌شوند و ممکن است تا حد زیادی از واقعیت دور باشند، شیباورس از طراحی مدرن معاصر بهره می‌برد و در عین حال که از فضاهای شهری الهام‌گرفته، از معماری امروزی و خروجی¬های پانوراما واقع‌گرایانه استفاده می‌کند. این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد که آزادانه خانه‌های رویایی خود بسازند و به آن‌ها حس آشنا و صمیمی بدهند.

در شیباورس شهرها کارکردهای بسیار متفاوتی خواهند داشت و در بلوک¬ها به خوبی سازماندهی خواهند شد. این موضوع امکان ایجاد یک محیط بسیار تعاملی و جذاب را هم برای کاربران و هم برای Balloon Shibas آنها فراهم می‌کند. شیباورس معتقد است که داشتن یک فضای فانتزی، مثل سگ‌های بادکنکی، کیفیت منحصر به فردی را به دنیای ما ارائه می‌کند. این کیفیت به نوبه خود شیباورس را به یک برند خلاق و قوی تبدیل می‌کند. ترکیب چیزهایی مانند آکادمی‌ها، گالری‌های هنری، و موسسات در دنیای شیباورس، تضمین می‌کند که مردم می‌توانند در حین آموزش، سرگرم شدن و کسب ثروت، خیلی چیزهای دیگر را نیز یاد بگیرند.

مشخصات دارایی ها در شیباورس

Shiba NFT 2.0

  • راه‌های ورود به شیباورس

داشتن Shiba Inu NFT این امکان را به شما می­دهد که به Shibaverse دسترسی داشته باشید، در ویژگی‌های مختلف درون بازی و در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید و همچنین در رابطه با توسعه  Shibaverse، مشاغل پولی را انجام دهید. اگر والدین یا قیم هستید می توانید به همراه فرزند خود در پیست آموزشی آکادمی شیبا شرکت کنید.

 

شیباورس

  • شیبای منحصر به فرد شما (سگ بادکنکی شیبا)

هر سگ بادکنکی شیبا منحصر به فرد خواهد بود. تفاوت این شیبا­ها در ظاهر، مهارت­ها، نقاط قوت و ضعف خواهد بود. شیبا در مراحل بعدی توسعه پلتفرم، می‌تواند توانایی‌های خود را بیاموزد و حتی بهبود ببخشد. همچنین امکان نام­گذاری برای این شیباها از طرف شما وجود دارد.

  • بازی کنید و کسب درآمد کنید!

شیبا شما نه تنها به صورت یک تصویر، بلکه به عنوان یک موجود زنده رندر شده سه­ بعدی می‌تواند در بازی­ها و مسابقات شرکت کند. همه شیباها ویژگی‌ها، مهارت‌ها، کیفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف خاص خود را خواهند داشت؛ به این معنی که برخی ممکن است در کارهای خاص بهتر از دیگران عمل کنند. برخی ممکن است بازیکنان تیم باشند و بعضی هم نه؛ اما همه با صاحبان خود ارتباط دوستانه و صمیمی خواهند داشت. هیچ حیوان خانگی در طول هر بازی آسیب نمی بیند. در ضمن دعوای سگ­ها نیز پذیرفته نمی‌شود! شما می توانید به راحتی با حیوان خانگی خود به خوبی رفتار کرده و شیباهای برنده شما، با توکن های VERSE به شما پاداش خواهند داد!

  • داشتن توله سگ

شیباهای شما می­توانند رشد کنند! داشتن یک شیبا نر و ماده به آنها اجازه تولید مثل می‌دهد و توله‌ها را به خانواده شما اضافه می‌کنند. توله سگ‌ها برخی از ویژگی‌های والدین خود را به ارث می‌برند و با گذشت زمان، آنها نیز می­توانند فرزندان خود را داشته باشند. البته مهارت‌ها و ویژگی‌های آنها  متفاوت خواهد بود. این ویژگی‌ها بر ارزش آن‌ها در بازار آزاد نیز تأثیر می‌گذارند؛ چراکه برخی ممکن است برای رقابت‌های خاص بازی برای کسب درآمد مناسب‌تر باشند.

 

shibaverse

چرا سگ بادکنکی؟

شاید تعجب کنید که چرا سگ­های بادکنکی و سگ­های شیبا اینو واقعی نیستند؟ انتخاب این نوع سگ­ها مزایا و معایبی دارد. البته شیباهای واقعی در شهر وجود خواهد داشت، اما آنها به دلایل مختلف سگ‌های بادکنکی نمادین را برای لوگو و NFT انتخاب کردند. در ادامه به چند مورد میپردازیم:

سگ‌های بادکنکی پروژه را منحصربه‌فرد و به یاد ماندنی می­کنند. توکن­های زیادی وجود دارند که آرم Shiba Inu را گرفته و تغییرات کوچکی را اعمال می کنند. این پروژه ها در نهایت غیرقابل تشخیص می شوند و برای بهتر شدن تلاش می‌کنند.

شیبا­ها خلاقیت را تقویت می‌کنند! سگ­های بادکنکی توانایی پرواز دارند یا حتی از وسایل تیز می­ترسند که این مسعله  آنها را شکننده­تر، ارزشمندتر و خاص­تر می‌کند. آن­ها می­توانند برای کودکان یا افراد خارج از جامعه شیبا جذاب­تر باشند و مطمئناً خاطره­انگیزتر نیز هستند. آنها حتی برای فضاهای مدرن و کلاسیک هم مناسبند؛ چون رندر شدن آن­ها آسان است و پتانسیل بیشتری برای نسخه­های مختلف داشته که هر کدام ویژگی و ظاهر منحصر­به­فرد خود را دارند. در آخر، سگ‌های بادکنکی یک حس افسانه‌ای به دنیای فوتورئالیستی ما ارائه می‌کنند.

آنها ایده ایجاد تضادها را دوست دارند؛ در حالی که هر چیز دیگری در شیاورس تقریباً از دنیای واقعی قابل تشخیص نیست، یک قطعه هنری متحرک و فانتزی مفهومی قوی و منحصر­به­فرد را ایجاد می‌کند. آن‌ها جلوه خاصی به متاورس می­افزایند و در پایان یک برند بسیار جذاب ایجاد خواهند کرد.

VERSE Token

توکن VERSE یک توکن کاربردی ERC-20 در سراسر شیباورس است. خرید ملک، زمین، نسخه های ویژه شیباها و اجاره فضای تجاری از طریقVERSE  امکان پذیر خواهد بود. این توکن برای پرداخت در جامعه برای مشاغل آزاد نیز استفاده می شود. همچنین در مکانیسم های play2earn  نیز نقش خواهد داشت.

هر بار که کاربر جدیدی بخواهد املاک و مستغلات نوساز بخرد، باید توکن VERSE را از بازار بخرد تا برای اموال NFT پرداخت کند. آن توکن ها به همان شکل به بازار باز نمی گردند. برخی از توکن‌ها بین سهامداران تقسیم می‌شوند، بعضی به صندوق توسعه پروژه می‌روند، تعدادی برای خیریه کودکان اهدا می‌شوند و برخی از آنها برای همیشه می سوزند و مقدار عرضه توکن در گردش کاهش می‌یابد.

توزیع توکن VERSE

شیباورس یک پروژه جامعه محور است و به همین دلیل 100 ٪ عرضه توکن در گردش به جامعه اختصاص دارد. قبل از راه اندازی شیباورس هیچ پیش فروش، افزایش سرمایه پر ریسک یا سرمایه گذاری اولیه وجود نداشت. همچنین هیچ کیف پول تیمی هم ندارد. همه سرمایه گذاران، از جمله توسعه دهندگان، مجبور شدند توکن‌های خود را به بازار عرضه کنند. VERSE در 19 آگوست 2021 در صرافی غیرمتمرکز Shibaswap راه اندازی عادلانه داشت. در زمان راه اندازی، 80 ٪ از کل عرضه اولیه به استخر نقدینگی اضافه شد. تمام توکن‌های VERSE موجود در کیف پول دارنده فعلی از بازار آزاد خریداری شده‌اند. 20 ٪ باقیمانده عرضه تا پایان سال 2021 قفل شده و برای مشوق‌های اجتماعی شیبا اینو و شیباورس استفاده خواهد شد.

20٪ از کل عرضه برای:

  • Air drop برای کاربران اکوسیستم شیبا اینو
  • جوایز بازی
  • لیست های بالقوه در صرافی ها
  • پاداش برای سهامداران

برای جلوگیری از سرکوب قیمت و محافظت از دارندگان اولیه، این توکن ها به تدریج در سال 2022 منتشر خواهند شد.

شیباورس چیست

آیا شیباورس ارزش سرمایه گذاری دارد؟

شیباورس وقتی در مقایسه با سایر متاورس‌ها مانند سندباکس یا دیسنترالند قرار می گیرد، به نحوی یک متاورس جدید محسوب می‌شود. اگرچه شیباورس به کاربران خود روش‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد؛ اما لزوما نمی‌توان به طور حتمی گفت که این یک سرمایه گذاری خوب باشد. تنها گذر زمان می‌تواند ارزشمندی شیباورس برای سرمایه‌گذاری را تعیین کند.

همانطور که بارها به آن اشاره کرده‌ایم، قبل از هرگونه سرمایه گذاری باید به طور کامل درباره زمینه موردنظر تحقیق کنید. به خصوص که سرمایه‌گذاری روی کریپتوکارنسی‌ها ریسک بالایی داشته و نیاز به تفکر زیاد دارد.

آینده شیباورس چه خواهد شد؟

 

سرمایه گذاری در شیباورس

 

نکته شگفت انگیز در مورد واقعیت مجازی این است که امکانات بی نهایتی در آن وجود دارد و هیچ محدودیتی برای پیشرفت آن نیست. با ShibaCity به عنوان قلب پروژه و شیباورس با شهرها، مناطق و حتی ساختمان‌های بیشتری که پروژه‌ها، جوامع و برندها و موسسات واقعی ارزهای دیجیتال را نمایندگی می‌کنند، گسترش خواهد یافت. برای لحظه ای تصور کنید که نایک یا کوکاکولا آسمان‌خراش‌ها یا کارخانه‌های مجازی خود را در فراجهان شیباورس بسازند!

برای مشاوره و خرید زمین در پلتفرم های مختلف متاورس، با خدمات مجموعه ما بیشتر آشنا شوید تا تیم جوان و خلاق متاورس پارسی تجربیات خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهند و بهترین نتیجه از سرمایه گذاری در این زمینه نوپا به دست بیاورید.

 

منابع: https://shibaverse.io/

https://portalcripto.com.br/en/what-is-shibaverse-coin-verse-social-token-nft-2-0-and-educational-metaverse/#Vale_a_pena_investir_em_Shibaverse

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =