شبکه ماسک وب در متاورس (mask network) چه تعریفی دارد؟ 

شبکه ماسک وب 2.0 را با وب 3.0 پیوند می دهد تا دسترسی به اینترنت امن تر و مقاوم در برابر سانسور را بدون نیاز به API یا سرورهای متمرکز فراهم کند. ماسک وب پورتالی است که در صورتی که افراد آموزش متاورس را گذارنده باشند سوددهی خوبی دارد. همچنین کاربران را قادر می سازد تا با ارسال یکپارچه ارزهای دیجیتال، دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز (dApps) داشته باشند. همچنین در شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز، به دنیای وب 3.0 دسترسی داشته باشند. به طور خلاصه، Mask Network می‌خواهد اینترنت جدید و باز را به پلتفرم‌های اجتماعی موجود بیاورد تا افراد بیشتری بتوانند با Web 3.0 درگیر شوند. موضوع امروز ما در وبسایت متاورس پارسی در ارتباط با شبکه ماسک وب است.

شبکه ماسک وب برای رسانه های اجتماعی

فعل و انفعالات فعلی اینترنت تا حد زیادی تحت سلطه شرکت‌های فناوری است که نحوه تعامل کاربران با دنیای آنلاین را کنترل می‌کنند: آنچه پست می‌کنند، آنچه می‌بینند و با چه کسانی ارتباط برقرار می‌کنند. کاربران اغلب مالکیت کامل محتوایی که پست می‌کنند ندارند، زیرا پلتفرم‌های وب 2.0 امروزی می‌توانند محتوا را در صورتی که استانداردهای آن‌ها را رعایت نکند، ناپدید کنند.

هدف شبکه ماسک وب ایجاد ویژگی‌هایی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سنتی است که با دنیای غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی سازگار باشد. به این ترتیب، افراد بیشتری می توانند بدون خروج از سایت های وب 2.0 با دنیای وب 3.0 درگیر شوند.

 

ویژگی شبکه ماسک وب

وب 2.0 را می توان به عنوان چیزی که امروزه عموم مردم آن را «اینترنت» می دانند در نظر گرفت: اشتراک گذاری اطلاعات، جریان های داده چند جهته، و رسانه های اجتماعی. وب 3.0 در مورد بازپس گیری کنترل اطلاعات کاربر به شیوه ای غیرمتمرکز و ایجاد یک اینترنت باز و مقاوم در برابر سانسور است که با فناوری جدیدی مانند بلاک چین قدرت می گیرد.ث

شبکه ماسک وب چیست؟

شبکه ماسک وب در حال حاضر از تعدادی برنامه غیرمتمرکز (dApps) – از جمله Uniswap و SushiSwap – پشتیبانی می کند. همچنین با بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی از جمله توییتر و فیس بوک سازگار است. نحوه کار به این صورت است: ابتدا که کاربر افزونه Mask را نصب می کند یا برنامه را دانلود می کند و حساب های خود را متصل می کند. سپس کاربران می توانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را در نمایه های رسانه های اجتماعی خود نمایش دهند. برای یک NFT از پلتفرمی مانند OpenSea یا Rarible پیشنهاد دهند.

انتشار نسخه 2.0 شبکه Mask شامل کیف پول چند زنجیره ای Mask، یک سیستم ورود به سیستم MaskID که حساب های رسانه های اجتماعی و آدرس های وب 3.0 کاربران را جمع می کند. Mask Network در فروشگاه وب Chrome، افزونه‌های فایرفاکس و نسخه بتا در دستگاه‌های iOS و Android در دسترس است.

توکن شبکه ماسک وب

$MASK نشانه اصلی MaskDAO است که سازمان مستقل غیرمتمرکز حاکم بر اکوسیستم ماسک است. Mask Network $MASK را در فوریه 2021 از طریق ویژگی Mask’s Initial Twitter Offering (ITO) راه اندازی کرد. ITO یک ویژگی غیرمتمرکز ارائه دارایی است که به کاربران امکان می دهد مستقیماً در توییتر در راه اندازی توکن شرکت کنند. پروژه‌ها می‌توانند با ارائه توکن‌های موجود با تخفیف یا راه‌اندازی یک توکن جدید، به کاربران پاداش دهند یا از طریق ITOها آگاهی ایجاد کنند.

مقدار توکن ها در زمان ایجاد شبکه ماسک وب

درمجموع 100000000 توکن $MASK در پیدایش ایجاد شد. از آنجایی که $MASK نشانه حاکمیت MaskDAO است، هر $MASK نشان دهنده یک رأی در رویدادهای مرتبط با DAO است. با گذشت زمان، تیم شبکه ماسک وب خدمات رسانه های اجتماعی، بلاک چین بیشتری را توسعه خواهند داد. مانند برنامه ماسک گرنت، که از پروژه هایی که می توانند در اکوسیستم رمزنگاری شبکه ماسک مشارکت یا ادغام شوند، حمایت مالی می کند.

تاریخچه شبکه ماسک وب (MASK)

سوجی یان شبکه ماسک را تأسیس کرد و او همچنین مدیر عامل این پلتفرم است. سوجی یان در حال حاضر مربی RadicalxChange Fellowship است و مقالاتی را با RadicalxChange تالیف کرده است. کارهای او توسط South China Morning Post، Wired، New York Times، Wall Street Journal و غیره پوشش داده شد.

توکن های شبکه ماسک وب در متاورس چگونه ایجاد و به دست می آیند؟

Mask Network توکن های MASK را از طریق پیشنهاد اولیه توییتر (ITO) راه اندازی کرد. ITO یک مکانیسم غیرمتمرکز ارائه دارایی است که به کاربران توییتر اجازه می دهد مستقیماً در راه اندازی توکن شرکت کنند. عملکرد ITO در شبکه‌های بلاک چین اتریوم، بایننس هوشمند و پلیگون ارائه می‌شود. کاربران می توانند مستقیماً در توییتر در راه اندازی توکن شرکت کنند. این پلتفرم بیان می‌کند که اعلامیه‌های ITO درباره توکن‌های MASK در دسته توییتر، وبلاگ‌ها و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها انجام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

twelve + seventeen =