دیزنی

دیزنی والت  The Walt Disney Company یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های رسانه‌ای جهان مسیری را برای کشف متاورس تعیین کرده است

شرکت والت دیزنی اخیراً حق اختراع فناوری ادغام شده برای گردشگران شهر بازی را دریافت و ثبت کرد. در این فناوری جدید نیازی به هدست های واقعیت مجازی  VR و واقعیت افزوده  XR نیست.

دیزنی یکی ازبزرگترین شرکت های رسانه ای و پارک های جهان، حق امتیاز فناوری را دریافت کرد که قادر است از طریق ردیابی تلفن همراه، برای ایجاد پوشش های سه بعدی شخصی شده بر روی دیوارها، فضا ها و اشیاءکارکند.

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده، اواخر دسامبر سال گذشته، حق اختراع «شبیه ساز دنیای مجازی »را به این شرکت اعطاء کرد، و دیزنی در جولای۲۰۲۲ آن را ثبت نمود.

حق اختراع متاورس به غول رسانه ای اجازه می دهد تا محتواهای دیجیتالی بر روی محیط های واقعی و فیزیکی اعمال شود. بنابراین نیازی به نمایشگرهای روی سر و (XR، VR) نخواهد بود.

این خبر پس از آن که شرکت مستقر در بربانک Burbank، کالیفرنیا، در سال ۲۰۲۲اعلام کرد که قصد ساخت پارک رسانه ای متاورسی دارد، منتشر شد و بعداً بر أساس اهداف مجازی خود، درآمد سال گذشته خود را به روز کرد. در تماسی باب چاپک  Bob chapek ، مدیر اجرایی اظهار داشت: « کافی است بگوییم تلاش های ما تا به امروز صرفاً پیشگفتاری است برای زمانی که می توانیم دنیای فیزیکی و دیجیتال را نزدیکتر به هم متصل کنیم و امکان داستان سرایی بدون مرز را فراهم نماییم.»

بر اساس گزارش نقل شده توسط لس انجلس تایمز، دیزنی « هیچ برنامه‌ی فعلی » برای استقرار فناوری ها در پارک های خود در آینده‌ی نزدیک ندارد، ولی قصد دارد به شرکت کمک کند تا به اهداف خود در زمینه‌ی متاورس برسد. بر اساس ارقام، دیزنی،دوازده پارک رسمی در سراسر جهان وجود دارد؛ ازجمله پارک‌های مستقر در ایالات متحده‌ی آمریکا، پاریس، هنگ‌کنگ، ژاپن و چین. این شرکت در سال ۲۰۲۱ با وجود قرنطینه‌ی جهانی به‌علت همه‌گیری کرونا، به‌لطف پارک‌ها و تجربیات و بخش محصولات خود، درمجموع نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

این شرکت در حال حاضر دارای حق امتیاز های موفقی برای مارول، پیکسار، جنگ ستارگان،و… و همچنین رسانه های ESPNIN و HULU است.

این حق ثبت اختراع درست پس از آن که شرکت رقیب  Busch Gardens  از برنامه های خود برای برای افتتاح  VR واقعیت مجازی ادغام  شده با هدست های  HTC و VIVE پرده برداری کرد منتشر شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

thirteen + 12 =