قیمت زمین متاورس

املاک متاورسی تا حدود 500 میلیون دلار فروش رفته اند، و پیش‌بینی شده که این سقف امسال دو برابر شود

 

به نقل از وبسایت CNBC :

سال گذشته فروش املاک روی متاورس به بالاترین میزان خود یعنی حدود 500 میلیون دلار رسید، و طبق دانسته‌های ما از سرمایه‌گذاران و نهادهای آماری می‌تواند امسال دو برابر شود.

در سال 2021 فروش املاک روی چهار پلتفرم اصلی متاورسی به 501 میلیون دلار رسید. فروش در ژانویه تا حدود 85 میلیون دلار بالا رفت. این امر نشان می‌دهد که این نرخ فروش در سال 2022 می‌تواند تا حدود یک میلیارد دلار هم برسد.

جرقه‌ی خیز فروش اخیر مربوط به زمانی بود که فیسبوک در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که در طی یک فرایند برندسازی دوباره، کمپانی مادر از فیسبوک به متا (Meta) تغییر نام می‌دهد و پروژ‌ه‌های آینده‌ی کمپانی متا، که مدت زیادی پیش از این اعلام رسمی هم در حال پیشرفت بوده، ارتباط تنگاتنگی با مفهوم متاورس خواهند داشت. پس از آن طی ماه نوامبر فروش املاک در متاورس حدود 9 برابر زیاد شد و به 133 میلیون دلار رسید. پس از آن فروش کمی افت داشت اما در ژانویه‌ای که گذشت فروش حدود 10 برابر فروش در ژانویه‌ی 2021 بود.

یک گزارش از تحقیقات بازار BrandEssence دریافته است که بازار املاک متاورس، در فاصله‌ی سال 2022 تا 2028، با نرخ مرکب سالانه 31% پیش بینی رشد دارد.

جانین یوریو (Janine Yorio)، مدیر عامل Republic Realm، یک شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره‌ی املاک در متاورس، گفته است: « ریسک‌های بزرگی وجود دارد، اما به صورت بالقوه پاداش‌های بزرگی نیز در انتظار ماست.»

 

منبع: https://www.cnbc.com/2022/02/01/metaverse-real-estate-sales-top-500-million-metametric-solutions-says.html

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + four =