پویایی بازار در متاورس

پویایی بازار در بخش متاورس

 

به‌گفته  Santiment(پلتفرم تجزیه و تحلیل رفتار)، تعدادی عوامل مهم در بخش متاورس وجود دارد که ممکن است تا حد زیادی بر قیمت‌ها و تغییرات سرمایه توکن‌های MANA، SAND، AXS، ENJ در هفته‌های بعد تأثیر بگذارد. به طور خاص همبستگی بین توکن‌های متاورس نسبتاً کم است، زیرا پروژه‌های مختلف رفتارهای بسیار متفاوتی را از خود نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، نتایج 24 ساعته بازار نشان‌دهنده افزایش ارزش دیسنترالند ،  Enjin Coinو WEMIX و همچنین کاهش ارزشSandbox ، Axie Infinity،  Immutable Xو Illuvium است. این واقعیت نشان می‌دهد که دامنه کلی بخش متاورس در حال حاضر نسبتاً پایدار است و سرمایه‌گذاران وجوه خود را در میان پروژه‌های اصلی به انتظار انتخاب سودآورترین و کم‌خطرترین جایگزین تغییر می‌دهند. در بازه زمانی طولانی‌تر، فقط دیسنترالند تحرک مثبت در قیمت خود نشان داده است و به موقعیت رهبری خود در حوزه متاورس کمک می‌کند و افزایش سریع قیمت آن ممکن است نشان دهنده آغاز یک چرخه صعودی جدید در هفته‌های آینده باشد. بیشتر توکن‌های دیگر پتانسیل لازم برای برآورده‌کردن نرخ رشد بازار دیسنترالند را نشان نمی‌دهند. حتی Sandbox و Axie Infinity نیز در روزهای اخیر تمایل به از دست‌دادن موقعیت‌های رقابتی خود نشان داده‌اند.

تحلیلگران Santiment پیشنهاد می‌کنند که WEMIX ممکن است در هفته‌های بعد به نرخ‌های بالایی از رشد قیمتی دست‌یابد که دلیل آن افزایش سریع حجم معاملات آن به بیش از 65 درصد است که در حال حاضر منجر به افزایشی در قیمت توکن نشده‌است. با این حال، وضعیت ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند زیرا فاصله زمانی بین تغییرات حجم و قیمت نسبتاً برای پروژه‌های کریپتو رایج است.

Illuvium نیز به میزان حجم معاملات مثبت رسیده‌است اما همچنان این تغییرات حجم زیر 5 درصد است. بنابراین رشد قیمت و تغییرات سرمایه آن محدود است. اکنون اکثر پروژه‌های متاورس حجم معاملات منفی را نشان می دهند که نشان دهنده درجه بالای عدم اطمینان سرمایه گذاران در مورد تغییرات کوتاه مدت است. کاهش حجم دیسنترالند در مقایسه با Sandbox و Axie Infinity  کمتر است، که حاکی از تقاضای پایدار برای توکن MANA(رمزارز بومی دیسنترالند) در مواجهه با زمستان کریپتو یا نوسانات قیمت پروژه‌های متاورس است.

 

منبع:

Market Dynamics in the Metaverse Segment

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 6 =