اولین استادیوم فوتبال در متاورس

 

تیم فوتبال منچسترسیتی ساخت اولین استادیوم فوتبال جهان در دنیای متاورس را شروع کرد

 

به نقل از آی‌نیور انگلستان، منچسترسیتی ساخت اولین استادیوم فوتبال جهان در دنیای متاورس را با کمک کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده‌است. با استفاده از تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری‌های ردیابی حرکات انسان توسط شرکت Hawk-Eye که یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و سرگرمی است، استادیوم باشگاه منچسترسیتی به نقطه مرکزی شهر در دنیای واقعیت مجازی تبدیل خواهدشد. مسئولان باشگاه که روی این پروژه کار می‌کنند، زمانی را پیش‌بینی می‌کنند که بتوانند چندین بار استادیوم مجازی اتحاد(ورزشگاه خانگی منچستر سیتی) را پر کنند و به هوادارانی که ممکن است هرگز به منچستر نروند، اجازه دهند تا بازی‌های زنده را از خانه خود در هر کجای دنیا تماشا کنند.

پیشگامان فناوری لیگ‌برتر فوتبال انگلیس قراردادی سه ساله با شرکت سونی امضا کرده‌اند و اگرچه کار هنوز در مراحل ابتدایی است، تیم‌هایی از کارشناسان این شرکت قبلاً از ورزشگاه اتحاد بازدید کرده‌اند تا آن را به صورت دیجیتالی نقشه‌برداری کنند و در واقعیت مجازی بازسازی کنند. سایر ایده‌های مورد بررسی شامل ملاقات طرفداران با بازیکنان در دنیای متاورس، تعامل با یکدیگر و خرید محصولاتی است که در زندگی واقعی در دسترس نیستند.

نوریا تار، مدیر ارشد بازاریابی و تعامل هواداران گروه فوتبال منجسترسیتی به آی نیوز می‌گوید: «مزایایی که ما می‌توانیم از داشتن یک متاورس داشته باشیم این است که می‌توانید یک بازی را دوباره بازسازی کنید، می‌توانید بازی را به صورت زنده تماشا کنید و یا می‌توانید ورزشگاه را تا آنجا که می‌خواهید پر کنید، چون نامحدود و کاملا مجازی است. اما همچنین شما بر آنچه می‌خواهید در آن زمان تماشا کنید، کنترل دارید. یک زاویه‌دید وجود ندارد، می‌توانید از هر زاویه‌ای از استادیوم به آن نگاه کنید.»

 

منبع:

https://inews.co.uk/sport/football/man-city-world-first-football-stadium-metaverse-1469810

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

one × 5 =