پیشرفت ارز دیجیتال با حضور مسی

حضور لیونل مسی در تیم فوتیال PSG کمک زیادی به پیشرفت ارز دیجیتال این باشگاه می‌کند

به نقل از روزنامه ورزشی مارکا، پاری سن ژرمن در سال 2018 قراردادی را با Socios.com امضا کرد تا اولین ارز دیجیتال خود را ایجاد کند و به اولین باشگاه ورزشی‌ای تبدیل شود که وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شود. این شرکت مسئول ایجاد PSG Fan Tokens  بود، نوعی از ارز دیجیتال ایجادشده در بلاک‌چین Chiliz$HZ که به طرفداران ورزشی خود اجازه می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از مزایای مرتبط با باشگاه و فعالیت‌های آن دسترسی داشته باشند. بنابراین هواداران PSG می‌توانند از طریق رای دادن در تصمیمات باشگاه شرکت کنند، به تبلیغات اختصاصی دسترسی داشته باشند یا بلیت VIP خریداری کنند.

به گزارش روزنامه ورزشی اکیپ، با انعقاد قرارداد لیونل مسی به ارزش 110 میلیون یورو که در طول سه سال پرداخت خواهد شد، پاری سن ژرمن برای رشد و پیشرفت این ارز دیجیتال قدمی محکم برداشت. همان‌طور که مارک آرمسترانگ در مصاحبه با مارکا به این نکته اشاره می‌کند که توافق با مسی شامل پرداخت مقداری از قرارداد به این بازیکن به‌صورت  Fan Tokens، ارز رسمی  PSG است.

در سپتامبر گذشته، یک ماه پس از امضای قرارداد مسی، باشگاه یک قرارداد حمایت مالی بزرگ با crypto.com امضا کرد، یک پلتفرم مبادله‌ی ارزهای دیجیتال که در حال حاضر با باشگاه‌های سری آ ایتالیا و فرمول 1 کار می‌کند. تخمین زده می‌شود که این قرارداد سه‌ساله حدود 30 میلیون یورو برای باشگاه فرانسوی سود به همراه خواهد داشت که پرداخت آن با ارز دیجیتال این باشگاه فرانسوی خواهد بود. بنابراین، این شرکت سومین گروه با فناوری بلاک‌چین بود که به PSG ملحق شد و در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال و NFT فعالیت می‌کند. PSG همچنین با راه‌اندازی مجموعه‌ی موضوعی تصاویر توسط هنرمند پاریسی لودو، وارد دنیای NFT شده است.

آمدن مسی ارزش این ارز دیجیتال در PSG را افزایش داده است. حتی قبل از نهایی شدن ورود مسی، ارزش آن 43 درصد رشد کرده بود و در روز معرفی او به بالاترین حد خود رسید. به گفته الکساندر دریفوس، مدیرعامل Socios.com، ارزش این ارز دیجیتال در چند سال آینده می‌تواند به حدود 10000 دلار برسد.

 

منبع:

https://www.marca.com/en/football/psg/2022/03/06/62249b5046163f8e2a8b460a.html

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

five × 3 =