اتاق گاز نازی ها در بازی متاورس

فاش شد: اتاق‌های گاز نازی‌ها در یک بازی متاورسی

 

به نقل از خبرگزاری دیلی میل (dailymail) انگلستان، یک پلتفرم بازی آنلاین که بین بچه‌های دبستانی در سراسر جهان بسیار پرطرفدار است، میزبان بازی تجربه‌های نازی‌های آلمان (اتاق گاز و اجساد مرده) بوده است. Roblox (پلتفرم طراحی بازی آنلاین چند نفره)، که برای کودکان هفت ساله مناسب ارزیابی شده است، هفته گذشته به دلیل ایجاد بازی مهمانی‌های جنسی مجازی با اعمال خشن، به تیتر اخبار دنیا تبدیل شد. اکنون این خبرگزاری می‌تواند فاش کند که این پلتفرم تجربه‌ای تلخ و زننده به نام اردوگاه کار اجباری را نیز ارائه کرده است که در آن اتاقی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در آن کاری کنند تا گازهای مرگبار از سر دوش‌ها آزاد شود. اردوگاه کار اجباری مجازی که توسط یکی از خبرنگاران ما کشف شد، همچنین شامل آتش سوزی جنازه‌ها از آواتارهای (شخصیت های بازیکنان) مرده بود. پرچم‌های آلمان نازی و صلیب شکسته در خارج از برج‌های دیده‌بانی به سبک لگو در کنار ردیف‌هایی از آواتارها با لباس نازی‌ها، مجسمه‌های سربازان با تفنگ، زندانیان و یک کوره آدم‌سوزی به اهتزاز درآمده‌است. بازیکنان حتی می‌توانستند مرگ آواتارها را تماشا کنند و نظر بدهند. آواتار ایجاد شده توسط خبرنگار میلی دیل که بازی را بررسی می‌کرد، توانست به بلوک یکی از سلول‌های اردوگاه دسترسی پیدا کند تا وضعیت اسفبار زندانیان در اردوگاه‌های جنگ‌جهانی دوم را تجربه کند.

شب گذشته، تانیا کارتر از گروه کمپین اتحاد مدارس ایمن گفت: «از شنیدن خبر اتاق‌های نازی‌ با اجساد مرده و اتاق‌های گاز وحشت زده شدیم. این امر به ویژه در فضای فزاینده یهودستیزی نگران کننده است. آسیب‌هایی که این بازی می‌تواند به کودکان وارد کند، بسیار جدی است. والدین باید از آنچه فرزندانشان در فضای آنلاین انجام می‌دهند آگاه باشند و با آن‌ها در مورد مشکلات صحبت کنند. مدارس باید کودکان را در مورد آسیب‌های فضای مجازی آموزش دهند و دولت باید علیه کسانی که میزبان پلتفرم‌های نامناسب هستند اقدام کند.»

دنیای گسترده بازی‌ها و فضاهای دیجیتالی که کاربران می‌توانند در این پلتفرم کاوش کنند، نسخه اولیه متاورس در نظر گرفته می‌شود، دنیای آنلاینی که روزی پیش‌بینی می‌شود مردم بیشتر معاشرت و کار خود را در آن انجام دهند. شب گذشته، Roblox گفت: «برای ما محتوا یا رفتارهایی که افراط گرایی از جمله یهودی ستیزی را ترویج می‌کنند، قابل تحمل نیست. ما تجربیات مورد بحث را حذف کرده و افرادی که آن‌ها را ایجاد کرده‌اند را ممنوع کرده‌ایم. به‌طور خستگی‌ناپذیری برای حفظ پلتفرمی ایمن، غیرنظامی و فراگیر کار می‌کنیم و از ابزارهای تشخیص دستی و خودکار برای حذف سریع تجربیاتی که با استانداردهای جامعه ما مطابقت ندارند، استفاده می‌کنیم.»

منبع:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10531139/The-Nazi-gas-chambers-metaverse-game-played-children-young-seven-world.html

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

seven − two =