دانشگاه هنگ کنگ کلاس درس واقعیت ترکیبی را در متاورس افتتاح می کند

دانشگاه هنگ کنگ کلاس درس واقعیت ترکیبی را در متاورس افتتاح می کند.

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) اعلام کرد که در 1 سپتامبر میزبان جشن راه اندازی یک کلاس درس واقعیت مجازی در متاورس است. این راه اندازی نشان دهنده آغاز برنامه HKUST برای ترویج یادگیری همه جانبه با ایجاد یک پردیس مجازی در متاورس است. این محیط آموزشی MetaHKUST نامیده می‌شود.

یک دانشگاهی از موسسه HKUST به South China Morning Post گفت که راه اندازی کلاس درس واقعیت ترکیبی نشان دهنده افتتاح یک پردیس جدید در شهر گوانگژو هنگ کنگ است. پان هوی(Pan Hui)، استاد کرسی رسانه‌های محاسباتی و هنر در پردیس گوانگژو، در این باره گفت: بسیاری از مهمانان ممکن است خارج از کشور باشند و نتوانند در این گشایش شرکت کنند؛ بنابراین ما میزبان آن در متاورس خواهیم بود.»

با ساخت MetaHKUST، این موسسه قصد دارد یک محیط آموزشی ایجاد کند که به طور مجازی دو پردیس که یکی در هنگ کنگ و دیگری در گوانگژو است را به هم متصل کند. با اتصال مجازی پردیس ها، HKUST امیدوار است به دانشجویان کمک کند تا در هنگام حضور در کلاس‌ها، بر محدودیت‌های جغرافیایی غلبه کنند.

در حالی که دانشگاه‌ها در سراسر جهان برای برگزاری کلاس‌های آنلاین در طول همه‌گیری کووید-۱۹ سراغ پلتفرم‌هایی  مانند زوم رفتند، Hui معتقد است که یادگیری در متاورس گزینه بهتری برای دانشجویان است، چراکه سطح بیشتری از تعامل را ارتقا می‌دهد. او همچنین  اضافه می‌کند: از طریق واقعیت مجازی می‌توانید احساس کنید که آنجا هستید. نحوه تعامل شما با دانشجویان اطرافتان، نتیجه یادگیری شما را افزایش می دهد.»

علیرغم نوپا بودن این فناوری، وانگ یانگ(Wang Yang)، معاون توسعه سازمانی در HKUST، گفت که متاورس، “جایی برای ماندن است.”

https://cointelegraph.com/news/hong-kong-university-to-inaugurate-mixed-reality-classroom-in-metaverse/amp

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

thirteen − 3 =