مک دونالد در متاورس

ثبت علامت تجاری مک‌دونالد برای «رستوران‌های مجازی» در متاورس / شعبه جدید مک دونالد در متاورس!

مک دونالد به تازگی اعلام کرده که علامت تجاری برای کالاها، خدمات و حتی رستوران‌ و کافه‌های مجازی را ثبت کرده و در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک رستوران مجازی با کالاهای واقعی و مجازی در متاورس است.

یک وکیل حقوقی در زمینه علامت تجاری به نام «جاش گربن» در توییتر خود نوشت که مک دونالد در روز 4 فوریه (پانزدهم بهمن) درخواست علامت تجاری جدیدی را ثبت کرد که شامل طرح‌هایی برای «یک رستوران مجازی با کالاهای واقعی و مجازی» و «راه‌اندازی یک رستوران مجازی با قابلیت تحویل درب منزل» می‌باشد.

از دیگر اهداف مک دونالد، برگزاری کنسرت‌های آنلاین واقعی و مجازی و سایر فعالیت‌های سرگرمی در مک کافه مجازی خود است.

مک دونالد در متاورس

 

یک شرکت نانوایی‌ زنجیره‌ای آمریکایی به نام Panera Bread ، در 3 فوریه یک درخواست علامت تجاری برای راه اندازی یک رستوران و کافه زنجیره‌ای در متاورس به نام “Paneraverse”را ثبت کرده است. در آنجا اقلام خوراکی و نوشیدنی مجازی و قابل دانلود “برای استفاده در دنیای مجازی” از طریق NFT و گزینه خرید کالاهای واقعی در دنیای مجازی ارائه می‌شود.

 

McDonald’s و Panera Bread جدیدترین شرکت‌هایی هستند که برای یک انقلاب بالقوه در دنیای مجازی آماده شدند و به شرکت‌های بزرگی مانند Nike، Walmart و Sketchers پیوستند که همگی در سه ماه گذشته پرونده‌های علامت تجاری مشابهی را ثبت کرده‌اند.

گربن به مجله فوربس گفت: «وقتی این توده مهم از شرکت‌های بزرگ، این تعداد علامت تجاری ثبت می‌کنند، کاملاً واضح است که انقلاب بزرگی در راه است ».

او همچنین افزود: «من فکر می‌کنم تا ۱۲ ماه آینده هر برندی را که فکرش را بکنید، این پرونده‌ها را می‌سازد».

جورج هانسون، مدیر ارشد دیجیتال این شرکت، در بیانیه‌ای به فوربس گفت:  پانرا همیشه در تلاش است تا در خط مقدم پیشرفت فناوری باشد. ما به‌عنوان یک برند دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای بهبود تجربه مهمانان خود هستیم، چه در کافه‌هایمان و چه در متاورس».

به گفته گربن، بررسی این درخواست‌ها معمولاً هشت تا نه ماه طول می‌کشد تا توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده بررسی شود. اگرچه او می‌گوید مک‌دونالد برای تأیید علائم تجاری مشکلی نخواهد داشت.

در حالی که Metaverse تنها دنیای مجازی نیست که می‌توان از این علائم تجاری در آن استفاده کرد، به نظر می‌رسد متا (فیس بوک)  بیش از هر شرکت بزرگ دیگری به چشم‌انداز خود از دنیای مجازی متمایل است و نتایجش را هم می‌بیند. . بر اساس گزارش درآمد سه ماهه چهارم متا،  شرکت فیسبوک بیش از 800 میلیون دلار درآمد از بخش “Reality Labs” به دست آورد، همان بخشی که شامل سخت افزار واقعیت افزوده و مرتبط با واقعیت مجازی مانند  Oculu، هدست VR بسیار محبوب شرکت برای دسترسی به متاورس است.

منبع: https://www.forbes.com/sites/masonbissada/2022/02/09/mcdonalds-files-trademark-for-metaverse-based-virtual-restaurant/?sh=6efe11866678

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

one + twenty =