متا (Meta) در بخشی از پروژه‌ی متاورسی‌اش سریع‌ترین سوپرکامپیوتر دنیا را ساخته است!

 

به نقل از وبسایت یورونیوز:

کمپانی مادر فیسبوک، متا (Meta)، اعلام کرده است که یک سوپرکامپیوتر مبتنی بر هوش مصنوعی جدید ساخته است که باور دارد می‌تواند سریع‌ترین کامپیوتر دنیا باشد!

این غول عرصه‌ی شبکه‌های اجتماعی اضافه کرده که امیدوار است این ماشین به عنوان بستر برنامه‌های شرکت برای ساخت یک متاورس به کار گرفته شود، ساخت یک جهان مجازی که با واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) آمیخته می‌شود.

متا تصریح کرده وقتی کار ساخت کامپیوتر در نیمه‌ی سال 2022 تمام شود، این سریع‌ترین کامپیوتر دنیا خواهد بود. آن‌ها می‌گویند که یک Research SuperCluster (RSC) مبتنی بر هوش مصنوعی جدید به آن‌ها کمک خواهد مدل‌های هوش مصنوعی بهتری بسازند، مدل‌هایی که می‌توانند با آموختن از تریلیون‌ها مثال، در میان صدها زبان کار کنند و متن و تصویر و ویدیو را با هم تحلیل کنند و اگر محتوا مضر بود تشخیص دهند.

سوپرکامپیوتر یا ابررایانه‌ها رایانه‌های هستند که قادر به انجام محاسبات سنگین و پیچیده‌ای هستند که برای رایانه‌های معمولی خانگی ممکن نیست.

متا هنوز مشخص نکرده که این کامپیوتر کجاست و ساخت آن چقدر هزینه می‌برد.

شرکت می‌گوید: « این پژوهش نه تنها در حال حاضر امنیت کاربران سرویس‌های ما را تأمین می‌کند، بلکه در آینده و فرایند ساخت متاورس هم همین نقش را خواهد داشت. تجربه‌هایی که ما برای متاورس می‌سازیم قدرت محاسبه‌ی عظیمی طلب می‌کند (میلیاردها میلیارد عملیات در یک ثانیه!)

این کمپانی شبکه‌ی اجتماعی در اکتبر نام خود را به متا تغییر داد تا تمرکزش روی متاورس را نشان دهد، پروژه‌ای که فکر می‌کند در زمینه‌ی اینترنت موبایل پیشتاز خواهد بود. این کمپانی در حال حاضر فیسبوک، اینستاگرام و واتسپ را دارد.

منبع: https://www.euronews.com/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × four =