ایجاد حس لامسه متاورس

به نقل از اینستاگرام مارک زاکربرگ و وبسایت The Verge:

تیم لابراتوار واقعیت مجازی  کمپانی متا ( شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و … ) از دستکش‌های تبادل حس لامسه‌ در متاورس رونمایی کرد.

متا امیدوار است که این تکنولوژی در آینده امکان لمس اجسام و فشار را در متاورس برای کاربران به ارمغان آورد.

شرکت متا به خاطر ورود همه‌جانبه و حساب‌شده‌اس به عرصه‌ی واقعیت‌های مجازی و افزوده (AR & VR) شناخته شده است. این شرکت برای هفت سال در سکوت روی یکی از هیجان‌انگیزترین پروژه‌هایش کار می‌کرده: یک دستکش تبادل حس که می‌تواند احساساتی مثل گرفتن یک چیز یا کشیدن دست به یک سطح را بازتولید کند. با وجود این که متا هنوز اجازه نداده کسی بیرون از این لابراتوار واقعیت مجازی این دستکش‌ها را امتحان کند، اما برای نخستین‌ بار است که روی این محصول شگفت‌انگیز مانور می‌دهد و تبلیغات می‌کند، و مشخصاً این دیوایس را در کنار دیگر فناوری‌های قابل پوشیدن به عنوان آینده‌ی تعاملات واقعیت مجازی و افزوده می‌داند.

هنگامی که شما این دستکش‌ها را می‌پوشید و وارد یک تجربه‌ی واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده می‌شوید، یک سیستم کنترل پیچیده و دقیق تحریکات لازم برای ایجاد حس لازمه را روی بخش‌های مختلف دست شما ایجاد می‌کند. اگر شما با نوک انگشتانتان یک شی‌ء مجازی را لمس کنید مثل این است که با پوست انگشتتان لمسش می‌کنید. این حس در کنار حس دیداری و شنیداری می‌تواند حالت لمس فیزیکی واقعیت را بازسازی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + fifteen =