متاورس در بزرگترین رویداد موبایلی جهان

متاورس توجه‌ها را در بزرگترین رویداد موبایلی جهان به خود جلب کرد

به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی (‌cnbc) بزرگترین رویداد جهانی موبایل امسال بازگشت بزرگی داشت، اما گوشی‌های هوشمند یا فناوری 5G در کانون توجه نبودند. در عوض،  متاورس، مفهومی مبهم که برای توصیف دنیای دیجیتالی وسیعی که کاربران می‌توانند در آن کار کنند، بازی کنند یا حتی به مهمانی بپردازند، در این رویداد خودنمایی می کرد. در MWC، بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان برای صنعت تلفن همراه، این کلمه بارها در سخنرانی های اصلی مطرح شد و در غرفه‌های نمایشگاه پخش شد. بن وود، تحلیلگر ارشد CCS Insight، در این نمایشگاه به CNBC گفت: «متاورس کلمه‌ی پرسروصدای این لحظه‌ها است.»

شرکت SK Telecom کره جنوبی یک سواری متاورسی 4D در غرفه‌ی خود در طول هفته به نمایش گذاشت. شرکت‌کنندگان در این مسابقه نشستند و از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کردند. سپس آن‌ها را بلند کردند و در اطراف یک نمایش دیجیتالی از فضا حمل کردند. این فقط یک تغییر دیگر از همان سواری‌های 4D VR بود که شرکت‌هایی مانند سامسونگ در سال‌های گذشته در MWC به نمایش گذاشته بودند. در واقع، بسیاری از تجربیات متاورس در MWC مبتنی بر واقعیت مجازی بودند.

در غرفه HTC، از بازدیدکنندگان دعوت شد تا هدست‌های Vive این شرکت تایوانی را بپوشند و در یک موزه‌ی مجازی قدم بزنند. آن ها همچنین می‌توانند در حین کاوش در یک منظره بیابانی در VR با یک خودکار کوچک راه بروند.

در غرفه‌ی Qualcomm، می توانید آموزش آشپزی یا حشرات غول‌پیکر سه‌بعدی را ببینید. Orange از مردم دعوت می‌کرد تا با هدست متا Oculus Quest2  از کلیسای نوتردام در واقعیت مجازی دیدن کنند.

 

منبع:

https://www.cnbc.com/2022/03/04/the-metaverse-stole-the-show-at-mobile-world-congress.html

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

twenty − seventeen =