استراتژی متاورس دبی

ولیعهد دبی برنامه‌هایی را برای تبدیل این شهر به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان با راه اندازی استراتژی متاورس دبی آغاز کرده است. خبرگزاری WAM گفت که دولت دبی قصد دارد استانداردهای جهانی را در ایجاد پلتفرم‌های ایمن برای کاربران توسعه دهد. به علاوه قصد دارد زیرساخت‌ها و مقررات را طوری سازماندهی کند تا پذیرش این فناوری ها در کمترین زمان اتفاق بیافتند. هدف دولت دبی ایجاد بیش از 40000 شغل مجازی و افزودن 4 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آن تا سال 2030 است.

امارات قصد دارد به یکی از پیشتازان وب 3 تبدیل شود. با پذیرش زودهنگام فناوری متاورس، دبی به دنبال تبدیل شدن به یکی از 10 اقتصاد برتر متاورس است. همچنین با استفاده از راه حل های دیجیتال، به عنوان یک پیشرو در عرصه جهانی یاد می‌شود. این مسئله بر دیدگاه شیخ حمدان بن محمد(Hamdan bin Mohammed) برای تبدیل دبی به یک پیشتاز در فناوری‌های پیشرفته، با ارائه راه‌حل‌های متاورس و Web3 تأکید می‌کند.

وزیر، عمر بن سلطان العلما، در این مراسم گفت که متاورس به تلاش های امارات متحده عربی و دبی برای ارائه راه حل‌های جدید، بهبود شرایط زندگی مردم و تبدیل شهر به یکی از باهوش ترین مراکز جهانی که ارائه دهنده فرصت های جدید است، کمک می‌کند.

دبی برای جذب شرکت‌های Web3 پیشنهادات گسترده‌ای را مطرح کرده است؛ هدف این استراتژی، جذب بیش از 1000 شرکت بلاک چین و متاورس است که نشان دهنده افزایش پنج برابری در تعداد فعلی است. شیخ حمدان همچنین از برگزاری مجمع متاورس دبی در ماه سپتامبر خبر داد.

 

استراتژی متاورس دبی

 

در راستای استراتژی متاورس دبی، موزه آینده در سپتامبر 2022 میزبان مجمع متاورس دبی خواهد بود. این رویداد جهانی بیش از 300 متخصص و 40 سازمان تخصصی را گرد هم می آورد تا در مورد فرصت های نامحدود ارائه شده توسط متاورس برای خدمت به بشریت بحث کنند.

بزرگ‌ترین شرکت‌های شهر هم‌اکنون در حال هجوم به متاورس هستند. خطوط هوایی امارات گفته است که استفاده از این فناوری را گسترش خواهد داد. این در حالی است که گروه داماک اعلام کرده که قصد دارد شهرهای دیجیتال بسازد. خلیج تایمز گزارش داد که شرکت مراقبت های بهداشتی Thumbay طی چند ماه آینده بیمارستانی را در متاورس برای مشاوره مجازی افتتاح خواهد کرد.

دبی با تایید پلتفرم های برتر مانند Binance و FTX برای فعالیت در این شهر به یکی از پیشتازان منطقه تبدیل شده است. در همین هفته که گذشت، صرافی ارز دیجیتال OKX مستقر در کره جنوبی مجوز موقت دارایی مجازی را از مقامات دریافت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

fifteen + nine =