موزه های متاورسی


موزه‌ها مجموعه‌های خود را در متاورس بازسازی می‌کنند و نسخه‌های NFT قطعات محبوب را ارائه می‌کنند

به نقل از خبرگزاری دیلی رکورد، در دسامبر سال گذشته دیمیتری اوزرکوف، رئیس بخش هنرهای معاصر در موزه دولتی هرمیتاژ در سن‌پترزبورگ روسیه، پیش‌بینی کرد که درنهایت، همه موزه‌ها و گالری‌ها یک کپی دیجیتالی از خود در متاورس خواهند داشت. در آن زمان، او به کوین تلگراف گفت: «همه ما در حال حرکت به عصر دیجیتال هستیم و دنیای دیجیتال همه‌جا ما را دنبال خواهد کرد.»

هرمیتاژ، که بزرگ‌ترین موزه‌ی جهان ازنظر فضای گالری است، اقدامات خاص خود را برای انتشار مجموعه‌ی خود در متاورس انجام داده است، ازجمله فروش NFT پنج مورد از شناخته‌شده‌ترین آثارش. بااین‌حال، با توجه به وضعیت جاری بین اوکراین و روسیه، معاملات ارزهای دیجیتال به حالت تعلیق درآمده است. اوزرکوف توضیح داد: «در دنیای واقعی شما می‌توانید بدون دست زدن به چیزی از این درها عبور کنید، درحالی‌که در دنیای مجازی، می‌توانید هر کاری انجام دهید، با آثار هنری بازی کنید، آن‌ها را تعاملی کنیدو داده‌ها را به آن‌ها اضافه کنید.»

اکنون طراحان و محققان در کالیفرنیا در حال کار بر روی ایجاد یک مدل مجازی جدید مبتنی بر متاورس از حیوانات عصر یخبندان برای بازدیدکنندگان موزه هستند. CoinBureau گزارش می‌دهد که این گروه توسط دکتر مت دیویس و همکارانش در موزه‌ی تاریخ طبیعی کانتی لس‌آنجلس به همراه تیمی در La Brea Tar Pits هدایت می‌شود. به گفته‌ی دکتر ویلیام سوارتوت، یکی از نویسندگان این مطالعه، مدیر ارشد فناوری در مؤسسه فناوری‌های خلاقانه و نوآوری USC، این رویکرد به ما امکان می‌دهد تا آثار هنری دقیق علمی برای متاورس ایجاد کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تمام تحقیقات علمی و تصمیمات هنری را که برای ایجاد این مدل‌ها انجام شد منتشر کنیم. این کار باعث می‌شود که دیگر دانشمندان و دیرینه‌شناس‌ها بتوانند کار تیم ما را نقد کرده و آن را تقویت کنند.

 

منیع:

https://www.dailyrecord.co.uk/lifestyle/money/museum-creates-metaverse-collection-26404691

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + fourteen =