افزایش قیمت رمز ارزها

با تشدید جنگ روسیه و اوکراین، قیمت رمزارزها افزایش یافت

 

به نقل از خبرگزاری سی‌بی‌اس (cbsnews)،

قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دنبال کاهش ارزش پول روسیه در هفته جاری در حال جهش هستند. به گفته برخی از تحلیلگران، نشانه‌ها حاکی از این است که سرمایه‌گذاران روسی پول خود را از روبل خارج می‌کنند زیرا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین است باعث کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور شده است.

بندیک شی (Bendik Schei)، سرپرست تحقیقات Arcane Research مستقر در نروژ، به CBS MoneyWatch  گفت: «سرمایه‌گذاران پس از کاهش شدید ارزش روبل در اثر تحریم‌ها سعی می‌کنند از آن خارج شوند.»

بندیک شی همچنین گفت: «در شرایط فعلی بازار، من از دیدن سرمایه‌گذارانی که به دنبال استیبل کوین‌ها هستند (حداقل آن‌هایی که در روسیه هستند )، تعجب نمی‌کنم. استیبل کوین‌ها نسبت به دیگر رمزارزها دارای نوسان کمتری هستند، زیرا ارزش رمزارزهای اساسی بازار به نسبت ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا دارایی‌های سخت مانند طلا ثابت هستند.»

عامل دیگری که ممکن است قیمت کریپتو را بالا ببرد، نگرانی فزاینده در میان برخی از سرمایه‌گذاران جوان در مورد اقدامات دولت است که بر قیمت ارز تأثیر می‌گذارد، ازجمله تحریم‌های اقتصادی این هفته علیه روسیه. مایکل الیور، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقاتی صنعت مالی Momentum Structural Analysis گفت: «یک نسل جوان کامل از سرمایه‌گذارانی وجود دارد که به دلایلی نسبت به دولت تردید دارند. اتفاق اوکراین و روسیه نمونه‌ای از این است که مردم فکر می‌کنند، آیا پول من در آن حساب بانکی امن است؟ او افزود که این سرمایه‌گذاران رمزارز را راهی برای پنهان کردن پول خود از کنترل دولت می‌دانند.»

برخی از افراد نیز از ارز دیجیتال برای اهدای پول به اوکراین استفاده می‌کنند. به گفته شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic، سرمایه‌گذاران بیش از 22 میلیون دلار ارز دیجیتال به دولت اوکراین در جریان درگیری اهدا کرده‌اند. جورج هاراپ، یکی از بنیان‌گذاران کیف پول رمزنگاری سولانا، به CBS MoneyWatch گفت: «ارزهای رمزنگاری‌شده را می‌توان برای نیل به اهداف در سراسر جهان و با دردسر بسیار کمتری نسبت به سیستم بانکی موجود استفاده کرد».

 

منبع:

https://www.cbsnews.com/news/bitcoin-ukraine-cryptocurrency-prices-russia-donation/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − three =