اولین فروشگاه فیزیکی متا

افتتاح اولین فروشگاه فیزیکی متا خبری بسیار خوب برای اتصال دنیای مجازی به دنیای واقعی می باشد.

فیس بوک در اکتبر 2021 به متا تغییر نام داد. در آن زمان اعلام کرد که تمرکز آن فراتر از رسانه­ های اجتماعی است و چشم­انداز متاورس خود را برای اتصال تجربیات اجتماعی آنلاین و دنیای فیزیکی بیان کرد.

اگرچه متناقض به نظر می­رسد، اما هر تجربه­ای در متاورس، ابتدا از دنیای فیزیکی آغاز می­شود. هر شخص باید از یک دستگاه واقعی برای اتصال به دنیای مجازی استفاده کند تا بتواند آن را درک کند. متا (شرکت مارک زاکربرگ) این را به خوبی می­داند؛ بنابراین در حال توسعه طرحی برای ایجاد فروشگاه­های فیزیکی است. در این فروشگاه­ها کاربران می­توانند دستگاه­هایی که به آنها امکان دسترسی به جهان­های مجازی می دهد را آزمایش کنند.

در روز دوشنبه، متا اعلام کرد که یک فروشگاه خرده‌فروشی را در تاریخ 9 می در برلینگیم (Burlingame) کالیفرنیا با هدف ارائه­ی نسخه­های دموی محصولات سخت‌افزاری این شرکت از جمله هدست‌های واقعیت مجازی، نمایشگرهای ارتباطی ویدئویی و عینک‌های هوشمند که قابلیت تعامل دارند را افتتاح می‌کند. هدف مارک زاکربرگ این است که به تولید کننده محصولات سخت افزار مورد علاقه برای کاربرانی که قصد ورود به دنیای متاورس را دارند تبدیل شود.

البته توسعه فروشگاه های فیزیکی به میزان فروش دستگاه‌های عرضه شده از سمت شرکت متا بستگی خواهد داشت. واحد متاورس شرکت مِتا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ میلیارد دلار ضرر کرد.

موقعیت این فروشگاه مشرف به خلیج و فرودگاه سانفرانسیسکو است و تا منطقه خرید اصلی بورلینگیم حدود 20 تا 30 دقیقه پیاده­روی فاصله دارد. این نشان می‌دهد متا می‌خواهد اولین فروشگاهش برای بازدید مردم جذابیت لازم را داشته باشد.

https://www.reuters.com/technology/facebook-owner-meta-open-first-physical-store-metaverse-bet-2022-04-25/#:~:text=April%2025%20(Reuters)%20%2D%20Meta,its%20highly%20touted%20metaverse%20mainstream

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

fifteen − 1 =