گذراندن دوره‌های دانشگاه توکیو در متاورس

خبری تازه و شگفت انگیز در مورد گذراندن دوره‌های دانشگاه توکیو در متاورس علاقه مندان به این حوزه از غلم و فناوری را تحت تاثیر خود قرار داده است.

دانشگاه توکیو، که به نام تودای(Todai) نیز شناخته می‌شود، قرار است در اواخر امسال طیف وسیعی از برنامه‌های مطالعاتی را ارائه دهد که در متاورس برگزار می‌شود.

طبق گزارشی که شنبه از خبرگزاری محلی Asahi Shimbun اعلام شد، این دوره‌ها برای دانش آموزانی از دبیرستان تا دانش آموزان بزرگسال  ارائه خواهد شد. این نشریه بیان کرد که برنامه های تحصیلی متاورس از طریق دانشکده اختصاصی خود که مدرک ارائه می‌دهد ارائه نخواهد شد، بلکه در عوض تحت دانشکده مهندسی و دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با مهندسی Todai عمل خواهد کرد. دانش آموزانی که دوره‌ها را به پایان برسانند، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

پروژه تودای برای رفع کمبود پرسنل ماهر که روی «تحول دیجیتال» و «فناوری‌های پیشرفته» کار می‌کنند، راه‌اندازی شده است. مقامات دانشگاه نیز تاکید کردند که تحصیل در متاورس  موقعیتی را ایجاد می‌کند که در آن “هر کسی، صرف نظر از سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی و منطقه سکونت، می تواند در مورد مهندسی و علم اطلاعات بیاموزد.”

رمز ارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به طور خاص ذکر نشده‌اند، اما با توجه به اینکه این بخش اغلب با متاورس مرتبط است، احتمالاً به پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین اشاره می‌شود.

دانش‌آموزان دبیرستانی یک نمای مقدماتی از فضا، همراه با یادگیری نقشه‌های راه بالقوه برای یافتن کار در مهندسی، علوم و سایر زمینه‌های مرتبط دریافت خواهند کرد. آن‌ها محتوا را در ترکیبی از درس‌های آنلاین و حضوری دریافت خواهند کرد.

به دانشجویان دانشگاه و افرادی که در حال حاضر در نیروی کار مشغول به کار هستند، فرصت‌هایی برای یادگیری مجدد مهارت‌های به‌روزرسانی شده از طریق دوره‌های آنلاین مرتبط با تمرکز بر هوش مصنوعی (AI)، فناوری ارتباطی نسل بعدی و آموزش کارآفرینی ارائه می‌شود. همچنین فشاری برای جذب زنان بیشتر برای تحصیل در این برنامه ها وجود خواهد داشت، زیرا عدم حضور زنان در رشته های مهندسی به عنوان یک مسئله شناخته شده است.

در ماه‌های اخیر کاربردهای قابل‌توجهی از متاورس در ژاپن وجود داشته است، زیرا شهروندان محلی موارد استفاده جالبی از این فناوری پیدا کرده‌اند. روز دوشنبه، Japan Today گزارش داد که یک گروه پشتیبانی از فوکوئوکا به نام JACFA یک اتاق پشتیبانی مجازی در پلتفرم SecondLife متاورس راه اندازی کرده است. این گروه به طور خاص روی ادغام مجدد Hikkikomori (افراد منزوی که اساساً از ترک خانه خود امتناع می‌کنند)  در جامعه کار می‌کند.

این مشکل به عنوان یک مسئله اجتماعی بزرگ در ژاپن برجسته شده است، و ایده این است که Hikkikomori قادر به دریافت کمک اولیه، بدون فشار حضوری باشد. در ماه آوریل، همچنین گزارش شد که 3800 دانش آموز از مجموع 29 مدرسه تجاری مانند زیبایی، ورزش، فناوری و غیره تحت لیگ کالج NSG در نیگاتا، مراسم آغاز سال 2022 خود را در متاورس برگزار کردند. این رویداد به طور مجازی میزبانی شد تا همه بتوانند به راحتی بدون خطر ابتلا به COVID-19 در آن شرکت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

five × 3 =