وارن بافت

سهام متاورس مورد علاقه‌ی وارن بافت

  • سرمایه‌گذار افسانه ای ممکن است در مورد متاورس صحبت نکند، اما او در حال حاضر راهی برای سود بردن از آن دارد.

شما بدون شک در مورد پتانسیل متاورس شنیده‌ا‌ید. غول‌های فناوری مانند انویدیا سرمایه گذاری زیادی روی دنیای دیجیتال می‌کنند. فیس بوک حتی نام خود را به Meta تغییر داد تا آرزوهای متاورسی خود را نشان دهد. اما یک سرمایه‌گذار افسانه‌ای وجود دارد که در مورد متاورس بسیار ساکت بوده است. وارن بافت در گذشته دقیقاً طرفدار بسیاری از سهام‌های فناوری نبوده است. جای تعجب نیست که مدیر عامل میلیاردر برکشایر هاتاوی به طور علنی وارد قطار سریع السیر متاورس نشده است. با این حال، حتی یک لحظه هم فکر نکنید که بافت دوست ندارد از دنیای متاورس آنطور که بسیاری انتظار دارند، سود ببرد.

در واقع چند سهام وجود دارد که بافت آن‌ها را دوست دارد که می‌توانند در متاورس سرآمد باشند. برکشایر سهام اکتیویژن بلیزارد ( Activision Blizzard) را در سه ماهه‌ی چهارم سال 2021 به دست آورد. مایکروسافت ماه گذشته برنامه‌هایی را برای تصاحب این شرکت بازی اعلام کرد و اظهار داشت که این معامله به ارائه بلوک‌های سازنده برای متاورس حیاتی خواهد بود. برکشایر همچنین دارای سهام قابل‌توجهی در شرکت سازنده باتری و خودروهای الکتریکی چینی BYD است. این شرکت اخیراً برای علامت تجاری   BYD Metaverse  درخواست داده است. با این حال، باید دید که BYD چه حرکت‌هایی در دنیای دیجیتال انجام خواهد داد. با این حال سهام متاورس موردعلاقه بافت، نور چشم اوست. اپل بزرگترین سهم را در سبد سهام برکشایر دارد. بافت حتی در گذشته گفته بود: « اپل احتمالا بهترین کسب‌وکاری است که من در جهان می شناسم». اما آیا واقعا باید اپل را به عنوان یک سهام متاورسی در نظر گرفت؟ از این گذشته، این شرکت در سال گذشته به طوفان متاورس نپیوست. اواخر ماه گذشته، به راحتی می‌توانستید مقاله‌هایی را پیدا کنید که در مورد این موضوع صحبت می‌کردند که اپل برنامه‌های متاورسی بزرگی ندارد. مدیر عامل اپل، تیم کوک، با اظهارنظرهای خود در کنفرانس سه ماهه چهارم مالی 2022، غوغا به‌پا کرد. از کوک در مورد نقش بالقوه اپل در متاورس سؤال شد و او پاسخ داد که این شرکت در تجارت نوآوری است و همیشه در حال کشف فناوری‌های جدید و نوظهور است. کوک خاطرنشان کرد که بیش از 14000 کیت برنامه واقعیت افزوده (AR) در اپل‌استور وجود دارد. وی افزود: پتانسیل‌های زیادی در این فضا می‌بینیم و بر همین اساس در حال سرمایه‌گذاری هستیم. اصلاً جای تعجب نیست که اپل واقعاً قصد دارد به یک بازیکن اصلی در متاورس تبدیل شود. این شرکت همواره یک مبتکر برتر در فناوری بوده است. طبق گزارش‌ها، اپل در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی و واثعیت افزوده و عینک AR است. پتانسیل متاورس برای این دستگاه‌ها بسیار زیاد است، حتی اگر اپل زیاد آن را تبلیغ نکند.

متاورس تنها یک محرک رشد برای اپل است. بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان در حال گسترش است. اپل همچنین در حال توسعه یک خودروی خودران است. کیتی هوبرتی، تحلیلگر مورگان استنلی معتقد است که اپل در صورت ورود به بازار خودروهای الکتریکی خودران، می تواند درآمد خود را دو برابر کند. وارن بافت ممکن است در مورد متاورس ساکت بماند. اما عملکرد سهام او در اپل می تواند تمام حرف‌های مورد نیاز را بزند.

 

منبع:

https://www.fool.com/investing/2022/02/20/heres-warren-buffetts-favorite-metaverse-stock-by/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 18 =