پلتفرم های web3، اقدام به راه اندازی اتحاد متاورس باز کردند

پلتفرم‌های متاورس و وب 3 که مبتنی بر بلاک چین هستند، تصمیم گرفته‌اند تا برای غلبه بر چالش‌های موجود در ارتباط با همکاری در صنعت، یک اتحاد متاورس باز برای وب 3 یا به اختصار (OMA3) تشکیل دهند.

این اتحاد متاورس باز بر چهار اصل برقرار است که  عبارت اند از: شفافیت، فراگیر بودن، تمرکززدایی و دموکراتیک شدن.

این سازمان مشترک توسط Alien Worlds، Animoca Brands، Dapper Labs، Decentraland، MetaMetaverse، Space، Superworld، The Sandbox (SAND)، Upland، Voxels و Wivity تأسیس شد. همانطور که در اعلامیه رسمی مشخص است، این ابزار به طور جدی برای غلبه بر چالش های همکاری بر روی پیشنهاد استانداردها و تسهیل همکاری بین سهامداران مختلف وب 3 و سایر صنایع متمرکز خواهد بود.

OMA3 به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) تشکیل خواهد شد تا از یک سیستم حاکمیتی “شفاف و کاربر محور” اطمینان حاصل کند. این سازمان تلاش‌های خود را بر روی موضوعات خاص مرتبط با فراجهان متمرکز خواهد کرد، مثلا استانداردهای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، پروتکل‌ها، هویت قابل انتقال، پورتال‌های بین دنیای مجازی، نقشه‌برداری و نمایه‌سازی و… از جمله مواردی است که این سازمان قصد تمرکز بر روی  آن‌ها را دارد.

اعضای این اتحاد قصد دارند به انجمن استانداردهای متاورس که اخیراً اعلام شده، بپیوندند. این انجمن مجموعه ای از شرکت های Web3 است که الزامات و پشتیبانی استانداردهای موجود را هماهنگ می کند و استانداردهای مربوط به Metaverse را توسعه می‌دهد.

سباستین بورگت یکی از بنیانگذاران Sandbox نمونه ای از یک آواتار دیجیتالی را برای نشان دادن مسائلی که OMA3 قرار است روی آنها کار کند ساخته است و در ادامه افزود :« ما می‌خواهیم آواتار شما چیزی بیش از یک نمایش مجازی باشد و بتواند شهرت شما را نیز به همراه داشته باشد؛ هر کسی می‌تواند NFT‌هایی را که در طول زمان کسب، نگه‌داری، ایجاد یا خریداری کرده‌اید را به همراه تاریخچه کامل تراکنش‌ها را رویت کند و همچنین امیدواریم پیشرفت و عملکرد شما  در این زمینه را نیز قابل رویت باشد تا بتوان در طول زمان به آن کمک کرد.»

این اعلامیه وعده داده است که جزئیات بیشتری از طرح کلی OMA3 را در اجلاس جهانی NFT در لندن در روز جمعه فاش کند.

 

 

https://cointelegraph.com/news/web3-platforms-launch-the-open-metaverse-alliance

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

three + twenty =