زاها حدید در متاورس

معماران زاهاحدید (Zaha Hadid Architects) در حال برنامهریزی یک شهر متاورسی برای لیبرلند هستند

به نقل از خبرگزاری کوارتز (Quartz)،

در ماه ژانویه، لیبرلند خیره‌کننده‌ترین و مسلماً متقاعدکننده‌ترین پیشنهاد خود را معرفی کرد. جدلیچکا (Jedlička) با همکاری پاتریک شوماخر (Patrik Schumacher) از معماران زاهاحدید، کشورش را به‌عنوان یک بهشت ​​رمزنگاری‌شده از طریق شهری کاملاً تحقق‌یافته در متاورس به تصویر کشید. یک سالن اجتماعات ملی، یک بازار پرهیاهوی NFT و برج‌های اداری را تصور کنید که همگی به سبک معماری پرطرفدار و ارزشمند زاهاحدید ساخته‌شده‌اند.

پاتریک شوماخر، مدیر شرکت زاهاحدید (ZHA) شخصاً نسخه‌ی متاورس یک ‌شبه‌دولت آزاد مورد مناقشه را مدیریت می‌کند. کشوری  به نام جمهوری آزاد لیبرلند  که در سال 2015 توسط سیاستمدار خودخواه آزادیخواه جمهوری چک ویت جدلیچکا تأسیس شد. جاه‌طلبی مشترک جدلیچکا و شوماخر در سال‌های گذشته افزایش ‌یافته است و اکنون به دنبال آن هستند که جایگاه خود را در تصورات عمومی از طریق ایجاد زیرساخت‌های نهادی و فشار برای به رسمیت شناختن نهایی دولت از سوی سازمان ملل تثبیت کنند. این سیاستمدار 38 ساله به کوارتز گفت: «زمان آن رسیده بود که ایده‌ها را به چیزی ملموس‌تر تبدیل کنیم. این مهم است که به جهان نشان دهیم که برای شروع توسعه در لیبرلند جدی هستیم.»

شوماخر که خود یک آزادی‌خواه شناخته‌شده است، می‌گوید که برنامه‌‌اش طراحی پارامتریک ساختمان‌های نهادی خواهد بود که در پلتفرم Mytaverse حضور دیجیتالی خواهند داشت و ساخت آن‌ها باید آسان‌تر از ساختمان‌های فیزیکی ازنظر فقدان کدهای ایمنی و ابعاد مشابه آن‌ها باشد. او گفت: «سابقه‌ی مدیریت سایت‌های ساختمانی بزرگ در اینجا موردنیاز نیست. این بیشتر بر شایستگی اصلی طراحی متمرکز است.» به گفته‌ی شوماخر، لیبرلند متاورس هنوز یک کار در حال پیشرفت و یک تلاش مشترک بین لیبرلند، شرکت معماری زاهاحدید، پلتفرم Mytaverse و شرکت معماری Agenda است.

 

منبع:

https://archinect.com/news/article/150300164/zaha-hadid-architects-is-planning-a-metaverse-city-for-liberland

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + seven =