stepN چیست

کفش استپ انstepN


راه برو و درآمد دلاری کسب کن! اگر می خواهید با پیاده روی روزانه سلامتی خود را تضمین کنید با stepN استپن می توانید درآمد دلاری نیز کسب کنید. با ما باشید تا به شما بگوییم چگونه هم ورزش کنید، هم سالم باشید و همزمان درآمد هم کسب کنید.

پلتفرم GameFi که مبتنی بر بلاک چین است و برنامه StepN، که حول محور سلامت و تناسب اندام فعالیت می­کند، در مدت زمان کوتاهی توانستند توجه های زیادی را به خود جلب کنند. StepN استپن بازی‌هایی که برای کسب درآمد(play-to-earn) هستند را با NFT برای رسیدن به تجربه کاربری منحصربه فرد ترکیب می کند.

طیف وسیعی از ویژگی های نوآورانه و ارزش گذاری بیش از 1 میلیارد دلاری سکه GMT، که توکن حاکم برآن است، باعث شده که بیشتر در مرکز توجه باشند و حتی ممکن است اخیراً شما هم نام آن را شنیده باشید.  در این مقاله از متاورس پارسی به این مسئله می­پردازیم که StepN استپن چیست و StepN چگونه کار می کند. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 StepN استپن چگونه متولد شد؟

شرکت مادر StepN یعنی Find Satoshi Lab  در سال 2021 توسط زوج استرالیایی Jerry Huang و Yawn Rong تأسیس شد. آن‌ها نسبت به اهداف پروژه‌های متاورس بازی برای کسب درآمد (play to earn) مانند Axie Infinity، به دلیل از بین بردن ارزش ها، انتقاد داشتند. شیتی منقانی (Shiti Manghani)، مدیر ارشد بازرگانی StepN،گفت که آن­ها درباره چیزهایی که می‌توان برای افزودن ارزش به سیستم انجام داد بحث و گفتگو کردند.

این دو به یک اندازه دغدغه­ی ترویج یک سبک زندگی سالم را داشتند و طرفدار پروژه های کربن صفر هم بودند. همچنین از آتش‌سوزی‌های خانمانسوزی که استرالیا را در سال ۲۰۲۰ ویران کرد، خشمگین شده بودند. همه این عوامل سبب شد تا  اصطلاح «حرکت برای کسب درآمد(move-to-earn)» را ابداع کنند؛ که این عبارت به نوعی تغییر یافته­ی اصطلاح «بازی برای کسب درآمد» بود.

 

تیم Stepn استپن پس از یک تلاش برای استخدام در سپتامبر 2021، مقام چهارم را در رویداد Solana Ignition Hackathon به دست آورد که علاقه سرمایه گذاران را به همراه داشت. همچنین در دسامبر 2021 یک آزمایش بتای عمومی انجام داد.

StepN  استپن تاکنون، فقط به رشد خود ادامه داده است و در سه ماهه اول سال 2022 به سودهای قابل توجهی دست یافته است. فروش کفش­های کتانی استپن در سه ماهه اول بیش از 26.8 میلیون دلار به دست آورد. در همین حین که حساب­های منحصر به فرد در این پلتفرم شاهد رشد مداوم بودند.

در گوگل پلی، اپلیکیشن StepN  استپن بیش از 100000 دانلود (با امتیاز 4.0/5) دارد و در جدول سلامت و تناسب اندام اپ استور، در رتبه 27 قرار دارد. این موضوع نشان­دهنده آن است که StepN استپن در حال ایجاد یک تغییر بزرگ جهانی است.

 

stepN

نحوه کارکرد StepN استپن

اولین قدم برای استفاده حداکثری از StepN استپن این است که کفش ورزشی NFT خود را از طریق کیف پول درون برنامه‌ای ضرب کنید (برای خرید باید SOL را به کیف پول وارد کنید). کاربران می توانند طیف وسیعی از ویژگی های کفش ورزشی، از جمله کارایی، راحتی و انعطاف پذیری را در نظر گرفته و انتخاب کنند.

ویژگی‌های کفش ورزشی همگی به افزایش انرژی آن کمک می‌کنند. از آنجایی که عرضه جایزه دارای محدودیت است، بالاترین حد انرژی یک عامل مهم در کسب جایزه است.

کاربران همچنین می توانند یک کفش ورزشی NFT را از طریق بازار اجاره کنند و جوایز را با صاحب کفش به اشتراک بگذارند. هنگامی که کفش ورزشی شما مجهز شد، می توانید شروع به دویدن کنید و در توکن GST جوایز را کسب کنید (30٪ از عرضه برای توزیع جوایز کنار گذاشته شده است).

سود StepN از طریق مالیات اعمال شده روی تمام خریدهای درون برنامه ای کسب می­شود؛ اگرچه تمام دارایی های برنامه Stepn متعلق به کاربران فردی است و اکثر درآمدهای برنامه توسط کاربران ایجاد می شود.

کفشstepN

 

مفهوم حرکت برای کسب درآمد

StepN استپن اولین اپلیکیشن موبایلی نیست که ما را مجبور به دور شدن از محیط امن خانه های خود می کند. بازی واقعیت افزوده مبتنی بر مکان Pokémon GO، پس ازعرضه در سال 2016 با صدها میلیون کاربر خود، به یک  بازی جهانی تبدیل شد. حتی اپلیکیشن موبایل مبتنی بر بلاک چین Triffic از سال 2017 از فناوری GPS برای کسب درآمد از حرکت شما استفاده می کرد.

بازی Pokémon GO کاملاً در حوزه وب 2.0 ریشه داشت و Triffic را می‌توان کاملا ابتدایی و ساده توصیف کرد. این ها ویژگی هایی بودند که استپن قصد نداشت آن­ها را تکرار کند. پس مفهوم حرکت برای کسب درآمد را با استفاده از شیوه های جدید به اجرا درآورد و معیارهای گذشته را دنبال نکرد.

 

حمایت یک سازمان سرمایه گذاری پر ریسک به رهبری شرکت آمریکایی Sequoia و Folius Ventures از هنگ کنگ گرفته تا حمایت معاون رئیس جمهور آدیداس، اسکات دانلپ، همه این ها نشان دهنده­ی آن است که استپن دارای اعتبارنامه های سازمانی است. و به وضوح، یک تیم بسیار حرفه ای از توسعه دهندگان برنامه های وب و موبایل پشت این اپلیکشن وجود دارد.

 

اینکه حرکت برای کسب درآمد، بیشتر مورد استقبال قرار گیرد به چندین عامل بستگی دارد. ترکیب بخش تناسب اندام چند میلیارد دلاری و رو به رشد با بازار چند میلیارد دلاری NFT فریبنده به نظر می رسد؛ اما در عین حال مدیریت NFT ها و کیف پول های رمزنگاری شده می تواند برای افراد عادی جامعه که به دنبال تناسب اندام هستند، دردسرساز باشد. به ویژه برای نسل های قدیمی تر و مسن که نسبت به فن‌آوری بلاک چین احساس نزدیکی ندارند.

منقانی (Manghani) از این مسائل آگاه است. او گفت: “ما شب و روز به این مسئله فکر می کنیم. هدف ما رسیدن به یک میلیون کاربر فعال روزانه است، و صادقانه بگویم جایی که امروز به آن رسیدیم نشان می­دهد که رسیدن به این هدف برای ما یک چالش بزرگ نیست.» منقانی معتقد است که رابط‌های کاربری اصولی و همچنین امکان اجاره کردن کفش ها (که فرآیند خرید NFT را دور می‌زند)، جنبه‌های مثبتی هستند که به ایجاد یک ارتباط دوستانه بین کاربر و برنامه کمک می‌کنند.

 

توکن­هایstepN استپن

مدل اقتصادی ارز دیجیتال StepN استپن بر دو توکن متکی است:

  • توکن ساتوشی سبز (GST) توکن ابزاری است که برای پرداخت پاداش های درون برنامه ای استفاده می شود. ژتون منبع نامحدودی دارد، اما زمانی که یک کفش ضرب، تعمیر یا ارتقاء داده شود، سوزانده می شود.
  • توکن گرین متاورس (GMT)، با حداکثر عرضه شش میلیارد، توکن حاکم بر استپن و ذخیره اولیه ارزش سرمایه گذاران آن است. سکه GMT که در Solana اجرا می شود، 2.29 دلار (از 9 می 2022) ارزش دارد و عمدتاً در Binance معامله می شود و همچنین از حجم معاملات بالایی برخوردار است.

 

بر اساس برنامه واگذاری تا مارس 2030، عرضه GMT­ (گرین متاورس) به شرح زیر اختصاص داده می‌شود:

 

  • 30٪ به جوایز درون برنامه ای اختصاص دارد.
  • 30 درصد در خزانه باقی مانده است.
  • 3٪ برای فروش خصوصی محفوظ است.
  • 2 درصد توسط تیم حفظ شده است.
  • 7٪ برای فروش لانچ پد بایننس محفوظ است
  • 5 درصد به مشاوران داده می شود.

 

کوین Stepnاستپن برای چه استفاده می شود؟

دارندگان GMT می توانند توکن های خود را برای شرکت در دورهای رای گیری به اشتراک بگذارند. در مجموع، دارندگان توکن به اهدای درصدی از توکن ها به یک برنامه جبران کربن رأی دادند.

جوایز بازی استپن عمدتاً در GST پرداخت می‌شوند. ولی کاربرانی که کفش‌های کتانی سطح 30 و بالاتر و همچنین برخی پارامترهای دیگر دارند، می‌توانند در GMT نیز پاداش دریافت کنند. طیف وسیعی از کارها از جمله برنامه نصف کردن به کاهش انتشار توکن در طول زمان کمک می کند.

همانطور که برای پروژه‌های محبوب NFT معمول است، GMT حجم معاملات بسیار بالایی دارد. در یک دوره 24 ساعته اخیر، این توکن بیش از 3 میلیارد دلار فعالیت تجاری داشت که تقریبا دو برابر ارزش بازار 1.6 میلیارد دلاری در آن زمان بود.

به گفته منقانی، رشد بی حد و مرز به طور بالقوه میتواند توکن را به صفر برساند، حفظ ارزش GMT یک اقدام متعادل کننده است. مردم می توانند پول نقد کنند و بسوزانند». برای حفظ رشد پایدار، استپن یک سیستم کد فعال‌سازی را در برنامه مجدداً معرفی کرد: بازی فقط با کد دعوت امکان پذیر است و زمانی که این سیستم  فعال است، افراد برای پیوستن به استپن نیازمند کد هستند.

نقاط ضعف stepNاستپن

سکه‌های گران قیمت

هزینه ی سکه های استپن ممکن است یک مانع دیگر برای جذب کاربر باشد. قیمت متوسط یک کفش ورزشی NFT 14 SOL است. این مقدار بیشتر از 1036 دلار است (از قیمت مبادله SOL در 9 می).

با در نظر گرفتن این موضوع، یک جفت کفش ورزشی انحصاری مشکی پرادا پولاریوس 19 LR در دنیای واقعی، قیمتی کمتر از 1100 دلار برای شما خواهد داشت. ممکن است این هزینه بالای ورود از محبوبیت استپن بکاهد.

 

منتقدان حرکت برای کسب درآمد

Omri Lachman مدیر اجرایی LEAP است که یک نسل جدید برای بازی های ورزشی است. این بازی از فناوری 3Web و بلاک چین استفاده میکند.

 

لاچمن می­گوید:« من فکر می‌کنم که مردم برای انجام فعالیت‌های اساسی لازم نیست پاداشی دریافت کنند؛ همانطور که برای تنفس یا نوشیدن آب انگیزه و پاداشی دریافت نمیکنیم. این خوب است که یک مفهوم بتواند مردم را به زندگی سالم دعوت کند؛ اما مرز باریکی بین ایجاد انگیزه و تحریک کردن وجود دارد.

علاوه بر این، لاچمن معتقد است که موفق بودن در زمینه حرکت برای کسب درامد، تجربه کاربری را در تنگنا قرار می­دهد. لاچمن اضافه کرد حتی با وجود اینکه این بازی بی نقص نیست، اما سرو صدای حرکت برای کسب درآمد، می­تواند مسیر درستی به سوی استفاده از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و افزایش مشارکت­های ورزشی باشد.

 

آیندهstepN استپن به کدام سمت می رود؟

با توجه به اظهارات منقانی، به نظر می رسد نگرانی اصلی این تیم برای آینده، تعادل باشد. او گفت ما از Axie Infinity را به عنوان پیشگام اقتصادی از نوع بازی برای کسب درآمد یاد می­کنیم؛ اما اشتباهاتی وجود دارد که مرتکب شده اند و ما به طور جمعی از همه آنها عبرت گرفتیم.

منقانی نمی‌خواهد کاربران جدید به سادگی به «منبع درآمد برای بازیکنان قدیمی‌تر» تبدیل شوند، چیزی که Axie Infinity به آن متهم شده بود. در عوض هدف آن­ها این است که همه افراد، چه جدید و چه قدیمی، کسب درآمد کنند و سود ببرند و هم‌زمان بر تناسب اندام و سلامت نیز تمرکز کنند.

 

منبع: https://currency.com/what-is-stepn-your-ultimate-guide

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

seventeen − 1 =