اولویت هوش مصنوعی در متاورس

هوش مصنوعی در متاروس باید یک اولویت باشد!

بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ اینتلیجنس ، متاورس یک بازار 800 میلیارد دلاری است. هنوز دیگران در مورد اینکه متاورس واقعا چیست بحث می‌کنند، اما با این همه پول و کنجکاوی پیرامون آن، همه را وادار به تحقیق درباره آن کرده است.

بدون شک، هوش مصنوعی نقش بزرگی در متاورس ایفا خواهد کرد. به خصوص زمانی که ما با دیگران ارتباط برقرار می کنیم. در حالی که بیش از هر زمان دیگری به اینترنت متصل خواهیم بود، هوش مصنوعی که به هیچ دولتی، استاندارد یا کد اخلاقی متصل نیست، می تواند پیامدهای خاص خود را داشته باشد. همانطور که اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل اخیرا بیان کرد: “چه کسی می تواند قوانین را تعیین کند؟”

درک مفاهیم هوش مصنوعی

از آنجایی که الگوریتم‌های هوش مصنوعی توسط افراد دارای تفکرات ساخته می‌شوند، می‌توان آن‌ها را برای پیروی از الگوهای فکری و تعصبات سازندگانشان ایجاد کرد که در ادامه تعدادشان می تواند چند برابر شود. ما دیدیم که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند تبعیض جنسیتی ایجاد کند، یا اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند محدودیت‌های اعتباری بزرگ‌تری را به مردان نسبت به زنان بدهد، یا اینکه قومیت‌های خاصی را بیشتر مستعد تبعیض های ناعادلانه کند.

برای ایجاد یک متاورس شکوفا و منصفانه تر، باید به الگوهای سیاه هوش مصنوعی که امکان ایجاد و تداوم تبعیض را فراهم می کنند، توجه شود. اما چه کسی این تصمیم می گیرد؟ و چگونه انسان ها می توانند از تبعیض و تعصب اجتناب کنند؟

تنها راه حل برای کاهش این هوش مصنوعی کنترل نشده، توسعه استانداردهای اخلاقی در همه سازمان هاست. از دید ما، الگوهای تاریک هوش مصنوعی می توانند تهاجمی باشند. هوش مصنوعی اغلب بدون نظارت اخلاقی توسعه یافته است و این موضوع باید در متاورس تغییر کند.

ما باید مطمئن باشیم که هوش مصنوعی مکالمه‌ای نیز برای اخلاقی بودن طراحی شده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای ترجمه پیام ها در متاورس

به‌عنوان یک زبان‌آموز مشتاق و بنیان‌گذار شرکتی که از هوش مصنوعی و انسان برای ارتباط بین مردم در سطح جهانی استفاده می‌کند، از احتمال تبدیل شدن همه افراد به انسان های چند زبانه (قادر به صحبت به چندین زبان) با توانایی فوق‌العاده بالا هیجان‌زده هستم؛ اما بیشتر به درک طرز کار هوش مصنوعی علاقه مند هستم.

در متاورس، بسیاری از کاربران احتمالاً به زبان خود با مترجمان زبان مبتنی بر هوش مصنوعی ارتباط برقرار خواهند کرد. اگر مراقب نباشیم، فناوری زبانی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده می‌تواند تبعیض ها را تداوم بخشد. ما باید مطمئن باشیم که هوش مصنوعی مکالمه‌ای نیز برای اخلاقی بودن آموزش دیده است.

تصور کنید آواتار جو می خواهد با آواتار میگل صحبت کند، اما جو و میگل به یک زبان صحبت نمی کنند. هوش مصنوعی چگونه پیام های آنها را ترجمه می کند؟ به طور مستقیم؟ یا اینکه به‌جای اینکه به معنای واقعی کلمه باشد، به نیت‌های شخصی ترجمه می کند تا شخص دریافت‌کننده پیام بتواند آن را درک کند؟

از بین بردن مرز بین انسان و ماشین

این موضوع که ما در جهان متاورس چقدر «انسان» هستیم، اهمیت دارد. کسب‌وکارها می‌توانند از فناوری زبان برای ترجمه سریع پیام ها به زبان‌های مختلف استفاده کنند که این مسئله می‌تواند به ایجاد جامعه آنلاین، قابل اعتماد و جهان شمول کمک کند.

با این حال، اگر مراقب کلماتی که انتخاب می‌کنیم نباشیم، فناوری همچنین می‌تواند جهت گیری ایجاد کند یا اجازه رفتار غیرمدنی را بدهد.

می‌پرسید چطور؟ من برای شما توضیح می‌دهم. آیا تا به حال شنیده اید که یک کودک 3 ساله با الکسا صحبت کند؟ شخصیت داشتن صرفا دلیلی برای انسان‌گونه بودن آن نیست؛ وقتی افراد حس کنند که با فناوری تعامل دارند و نه با انسان های واقعی، نیازی به رعایت ادب در خود احساس نمی کنند. طبق تحقیقات انجام شده، مشتریان نسبت به ربات‌های گفتگو مثل الکسای آمازون و خطوط تلفن خودکار بی‌ادبانه رفتار می‌کنند. و این داستان همچنان ادامه دارد!

در یک دنیای ایده‌آل، هوش مصنوعی زبانی، تفاوت‌های ظریف و همدلی مورد نیاز برای نشان دادن دقیق یک انسان را به تصویر می‌کشد، به طوری که متاورس به مکانی تبدیل می‌شود که انسان و فناوری در کنار هم شکوفا می‌شوند.

هوش مصنوعی فاقد شخصیت در متاورژس نیز می تواند بد باشد. زبان مناسب می تواند ارتباط و درک واقعی و عاطفی ایجاد کند. با عملیات زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیام مناسب می تواند به شخصیت بخشی به یک برند کمک کند.این فن آوری که می تواند به برندها کمک کند تا فوراً با استفاده از زبان های بسیاری با سایر افراد ارتباط برقرار کنند، بسیار مهم خواهد بود.

ما معتقدیم که اعتماد سازی بین مشتری توسط زبان مادری ایجاد می شود. اما چگونه یک جامعه بدون مرز و کاملا مجازی می تواند زبان مادری داشته باشد؟ و آن محیط چگونه می تواند بین افراد اعتماد ایجاد کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، متاورس پتانسیل بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد تا در دنیای مجازی بیشتر در معرض دید قرار گیرند. مردم در حال حاضر انگیزه‌های جدی برای مد مجازی پیدا می‌کنند و این روند ادامه خواهد داشت. برندها باید راه‌هایی برای ایجاد تجربیات آنلاین بیابند که حسی اعتبار بیشتر یا حتی بهتری نسبت به تعامل حضوری داشته باشند. این یک سفر برای پیشی گرفتن از رقباست و ارتباطات زبانی هوشمند بخشی از این سفر خواهد بود.

سوال همه افراد این است که متاورس در نهایت چگونه خواهد شد؟ با این حال، هیچ‌کس نمی‌خواهد برندی باشد که به خاطر تأثیر نامتناسب هوش مصنوعی بر گروهی از افراد یا اینکه چگونه هوش مصنوعی محصولش را غیرانسانی کرده است، در ذهن مردم بماند.

هوش مصنوعی در پیش‌بینی الگوها برای همیشه بهتر و دقیق‌تر می‌شود. با این حال، هوش مصنوعی می‌تواند پیامدهای جدی برای نحوه «زندگی» ما در متاورس داشته باشد. به همین دلیل است که استفاده ازهوش مصنوعی اخلاقی و مسئولیت پذیر ضروری است.

وقتی هوش مصنوعی مکالمه‌ای، چت-ربات‌ها یا واقعیت‌های مجازی برندها را تقویت می‌کنند، فرصت‌های زیادی برای از دست دادن اعتماد مشتری یا احساس انسانیت وجود دارد. این به محققان و کارشناسان هوش مصنوعی بستگی دارد که با برندها برای یافتن راه حل هایی برای چارچوب های هوش مصنوعی مسئولانه همکاری کنند تا بتوانیم با آرامش در دنیای متاورس “زندگی کنیم“.

 

منبع:

https://techcrunch.com/2022/03/04/in-the-metaverse-responsible-ai-must-be-a-priority/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

two + 15 =