آیا دسترسی به متاورس برای همه امکان پذیر است؟ 

آیا دسترسی به متاورس برای همه امکان پذیر است؟ 


دسترسی به متاورس کمی در جهان امروز پیچیده شده است. متاورس در واقع یک فضای جدید است که آینده اینترنت را می سازد یا معرفی می‌کند. همانطور که می دانید مدتی است موضوعی به نام واقعیت مجازی در جهان مطرح شده است و آموزش متاورس هم مثل این موضوع است. ممکن است از خود بپرسید که آیا همه ما می توانیم به متاورس دسترسی پیدا کنیم یا خیر. اگر کلمه متاورس را از هم جدا کنیم و آن را معنی کنیم، این گونه تعریف می شود که یک فضای فراتر از جهان است.  امروز ما در وبسایت متاورس پارسی می خواهیم در ارتباط با این که آیا دسترسی به متاورس برای همه امکان پذیر است صحبت کنیم.

دسترسی به متاورس به عنوان یک موضوع مبهم

موضوع اصلی در تعریف اینکه آیا متاورس احتمالاً محیطی قابل دسترس برای افراد دارای مختلف است یا خیر این است که از سال 2022، مفهوم متاورژن در واقع کمی مبهم باقی مانده است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که تعاریف فرا وجهی متشکل از یک اتحاد سست از مفاهیم و عناصری است که هنوز کاملاً با هم تلفیق نشدند.

متاورس ممکن است به عنوان نسل بعدی اینترنت در نظر گرفته شود که در آن بازدیدکنندگان از تجارب فراگیرتر و تعاملی بیشتری لذت خواهند برد.

حضور در فضاهای دیجیتال و دسترسی به متاورس

این امر مستلزم افزایش حس «حضور» در فضاهای دیجیتال است. در مورد عناصر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متداول، هنوز چیزی وجود ندارد که به طور قطع شما ره به دسترسی‌ بهتر نزدیک کند. اما بسیاری از مراکز گفتگو در مورد استفاده از گرافیک‌های سه‌بعدی و حتی چهار بعدی، عینک‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی همفکری دارند.

چه نوع ویژگی های دسترسی به متاورس باید در این نوع فضا وجود داشته باشد؟

برای پذیرایی از بازدیدکنندگان ناشنوا، مکان‌ها در متاورس باید دارای نوعی سیستم شرح‌نویسی باشند. اما چگونه این سیستم‌ها در یک محیط سه بعدی پیچیده‌ نمایش داده می‌شوند؟ آیا آن‌ها کاربر را هر کجا که سر خود را بچرخانند دنبال می کنند و ممکن است این باعث تهوع برخی افراد شود؟

کاربران نابینا و کم بینا به قابلیت خواندن صفحه نمایش همراه با توضیحات صوتی یکپارچه نیاز دارند. یکی از چالش‌ها این است که متاوره، بنا به ماهیت خود، از نظر بصری دنیایی غنی‌تر از آن‌چه امروز داریم، در نظر گرفته شده است.

استفاده هوشمندانه از لمس در دسترسی به متاورس

این پیچیدگی های بیشتری را برای کاربران نابینا و کم بینا ایجاد می کند. یکی از ویژگی هایی که ممکن است بتواند برخی از این محدودیت ها را جبران کند، استفاده هوشمندانه از لمس است. در مورد کاربران با اختلالات حرکتی و مهارتی چطور؟ برای پیمایش آزادانه در متاورس، از کاربران انتظار می رود که بر مجموعه ای از کشیدن انگشتان و حرکات دست مسلط شوند. آیا انواع دستگاه های متاورس  در حال حاضر برای افرادی که مشکل حرکت دست دارند به راحتی قابل انتقال هستند. آیا می توان این دستگاه را با سیستم های فعال سازی صوتی با کارایی بالا همراه کرد؟

دسترسی به متاورس و برخی خطرات آن

یکی از واضح‌ترین خطرات برای یک متاورس در دسترس این است که در عجله دیوانه‌وار غول‌های فناوری برای به دست آوردن مزیت بازار، نگرانی‌های مربوط به دسترسی در زمان عرضه از اولویت برخوردار می‌شوند. تهدید واقعی دیگر عدم وجود استانداردهای مشترک برای توسعه ابزارهای دسترسی شخص ثالث برای متاورس است.

در واقع، قابلیت همکاری ابزارهای نرم‌افزاری در سراسر متاورس می‌تواند برای همه، نه فقط کاربران دارای معلولیت، یک مشکل باشد و در نهایت کل هدف را از مسیر خارج کند.

سخت افزار مایکروسافت با پلتفرم دسترسی به متاورس

فرض کنید افرادی مانند مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، موضعی محافظه‌کارانه اتخاذ کنند. به‌طور مثال، سخت‌افزار مایکروسافت با پلتفرم متاورس فیس‌بوک کار نکند آن‌گاه هیاهوی متاورس بسیار ضعیف خواهد بود. در نهایت به یک سری از تجربیات بازی های ویدیویی پیشرفته اما غیر یکپارچه شباهت خواهد داشت.  در واقع دیگر یک الگوی تکنولوژیکی کاملاً جدید که یک سیستم ثابت برای درگیر شدن در نقاط تماس مختلف ارائه می دهد، نیست.

سخن آخر

نکته مثبت این است که اینترنت ما امروز حداقل الگویی برای دسترسی به وب ارائه می دهد. ما منابع مدون و مدونی مانند دستورالعمل‌های دسترسی به متاورس ایجاد کردیم که چهار اصل کلیدی دسترسی دیجیتال را بیان می‌کند. یعنی اینکه محتوا قابل درک، قابل اجرا، قابل پذیرش و قوی است. شرکت‌هایی که کلیدهای متاورس را در اختیار دارند، تیم‌های دسترسی داخلی قوی و مستقر دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × five =