تماشای آبشار نیاگارا در متاورس

تماشای آبشار نیاگارا از بالای برج ایفل به عنوان یک توریست در متاوس

به زودی یک جزیره مجازی در متاورس که همه مکان‌های دیدنی جهان را در خود جای داده است، می‌تواند با هزینه کمتر از ۲ یورو پذیرای بازدیدکنندگان باشد.

“شهر VR” همانطور که از آن نام برده می‌شود در متاورس قرار می‌گیرد و مکان‌های دیدنی از جمله آبشار نیاگارا و دیوار بزرگ چین را گرد هم می آورد. ایده “گردشگری سایبری” جدیدترین چیزی است که با گسترش دامنه آن به متاورس ورود کرده است.

واقعیت مجازی (VR) در حال حاضر توسط مکان‌های گردشگری برای جلب نظر مشتریان استفاده می‌شود. امید داریم با حذف هزینه‌های سنتی سفر و ورودی، شگفتی های جهان را بتوان با کسری از قیمت در دسترس عموم تماشاگران در متاورس قرار داد.

کامران چودری(Kamran Choudhary)، کارشناس متاورس در سرویس معاملات دارایی های دیجیتال BCB می گوید: «هدف در اینجا غلبه بر موانع سنتی تعامل مانند زمان و مکان است. این به مردم امکان می دهد تا تجربیات و خدمات جایگزین سفر را تجربه کنند که تا پیش از این احتمالا از طریق روش‌های سنتی در دسترس نبوده باشد.”

بازیگران بزرگ مسافرتی مانند Delta Air Lines، هولدینگ Hilton Worldwide Holdings و Qatar Airways همگی به گردشگری واقعیت مجازی به محوی وارد شده‌اند، همینطور استراحتگاه‌های تجربه‌گرا مانند دیزنی لند، جاذبه‌های واقعیت مجازی را برای همه افراد خانواده فراهم می‌کنند.

سفرهای واقعیت مجازی همچنین برای ایجاد تجارت با سافاری در کنیا، غواصی در مالدیو، و سفرهایی در سواحل بالتیک آلمان همگی توسط اعضای صنعت گردشگری که همواره به دنبال مشتری است و از بیماری همه گیر آسیب زیادی متحمل شده، استفاده شده است.

توسعه چنین مکان هایی مطمئناً از نظر تئوری شانس سودهای کلان را فراهم می‌کند.

چودری گفت: «این شهر واقعیت مجازی یک جنبه کلیدی و در عین حال نادیده گرفته شده از متاورس را مورد هدف قرار داده است؛ این به معنی آن است که برای ساختن آماده است».

تحلیلگران بی‌سی‌بی تخمین می‌زنند که اگر شهر واقعیت مجازی ساخته می‌شد، ارزش آن بر اساس نرخ ارز با بلاک چین ETH، نزدیک به 3.5 تریلیون یورو خواهد بود.

چوداری، که به این نکته اشاره می‌کند که در حال حاضر، در حالی که هزینه‌ها پایین است، ساخت و ساز در متاورس، یک حرکت هوشمندانه برای آینده است. او در ادامه گفت: «ساختن زودهنگام نسبت به آینه می‌تواند برای بسیاری یک انتخاب اقتصادی هوشمندانه باشد». وی افزود: «این مقصد گردشگری سایبری می‌تواند توسط دیگرانی که پتانسیل آن را می بینند خریداری شود.

“این زمین ممکن است پس از آن، برای فعالیت‌های تجاری در VR City با امید تبدیل آن به دارایی درآمدزا، تغییر کاربری داده شود.”

ایده فروش مکان های دیدنی برای استفاده از واقعیت مجازی قبلاً توسط شهر کن در اوایل سال جاری آزمایش شده بود.

این شهر ساحلی در ریویرای فرانسه در ماه ژوئن مقاصد نمادینی مانند کروازت و کاخ جشنواره‌ها را به‌عنوان NFT به حراج گذاشت و خریداران توانایی این را داشتند تا آن‌ها را به‌عنوان فروشگاه یا مکان‌های تفریحی در متاورس راه‌اندازی کنند.

بازده شهر مجازی می‌تواند بسیار زیاد باشد؛ طبق تخمین BCB   70 میلیون بازدید کننده در سال بر اساس تعداد بازدیدکنندگان فعلی به نقاط دیدنی واقعی امکان پذیر است.

آبشار نیاگارا سالانه 13 میلیون گردشگر و دیوار چین 10 میلیون گردشگر را جذب می‌کند. در همین حال، تاج محل، برج ایفل و کولوسئوم، که در شهر VR نیز وجود دارند، که هر کدام بین شش تا هشت میلیون درآمد دارند.

البته باید به این نکته توجه داشت که در حالی که بازدیدکنندگان ممکن است با سفر به شهر واقعیت مجازی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، باز هم مطمئناً نمی‌توان آن را به واقعیت تبدیل کرد. این مقصد با فرم مفهومی و علمی تخیلی ممکن است موانع سنتی سفر را کاهش دهد.

https://www.euronews.com/next/amp/2022/08/08/metaverses-vr-city-could-allow-tourists-to-view-niagara-falls-from-the-top-of-the-eiffel-t

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =