برند های بزرگ در متاورس

برندهای بزرگ در حال جهش به متاورس هستند

به نوشته جین مارک ژورنالیست روزنامه‌ گاردین؛

متاورس اکنون بر تجارت کوچک شما تأثیری نخواهد گذاشت، اما خیلی چیزها می‌توانند در یک دهه تغییر کنند و باهوش‌ترین صاحبان مشاغلی که من می‌شناسم آن را زیرنظر دارند. متاورس؛ آیا شما در مورد آن شنیده‌اید؟ شاید شما در مورد آن مطالعه کرده ‌باشید اما آیا واقعا آن را درک می‌کنید؟ متاورس مجازی است، اما واقعی هم است. این یک دنیای آنلاین است که قادر است اقتصاد خود را ایجاد کند. تاکنون بیشتر توسط مارک زاکربرگ حمایت شده است، که به معنای واقعی کلمه نام یکی از آشناترین برندهای جهان را تغییر داد تا با وعده آینده آن مطابقت داشته باشد. اما برندهای بزرگ در حال انتقال خود به این جهان هستند.

مایکروسافت محصولات خود را برای همکاری تجاری بهتر درمتاورس قرار می‌دهد. گوگل در حال ساخت نسخه‌ی کاربرپسندتر گوگل گلس است تا مردم بتوانند بدون اینکه شبیه یک احمق به نظر برسند، از یک گجت پوشیدنی جدید برای دسترسی به متاورس استفاده کنند. شرکت‌های دیگری مانند Magic Leap در حال ساخت دستگاه‌های مشابه هستند. شرکت بازی‌سازی Epic Games یک میلیارد دلار برای حمایت از دیدگاه خود برای متاورس جمع‌آوری کرده‌است. والمارت چند برند تجاری جدید را ثبت کرده است که ظاهراً نشان می‌دهد که رمزارز خود و مجموعه ای از NFT ها را ایجاد خواهد کرد. مک دونالد اخیراً 10 برند تجاری از جمله یک رستوران مجازی، ثبت کرده‌است. سامسونگ اخیراً یک گوشی هوشمند جدید در متاورس عرضه کرده است. حتی شرکت حسابداری قدیمی و سنتی PricewaterhouseCoopers دارایی مجازی را در Sandbox  خریداری کرده است.

متاورس چقدر بزرگ است؟

میلیاردها دلار در این بازار سرمایه‌گذاری شده‌است و برخی از تحلیلگران می‌گویند که این بازار می‌تواند طی 10 تا 15 سال آینده به یک بازار 30 تریلیون دلاری تبدیل شود. در مقایسه، کل اقتصاد ایالات متحده در سال 2021 حدود 25 تریلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌است. برای افراد بالای 30 سال، متاورس عجیب غریب و حتی کمی غم انگیز و وحشتناک به نظر می‌رسد. اما برای نسل بعدی -به ویژه نسلی پس از سال 1995 متولد شده اند، و بچه هایی که در حال حاضر در مدرسه ابتدایی هستند متاورس عادی خواهد بود. آن‌ها به زندگی در دنیای مجازی و واقعی عادت خواهند کرد. همانطور که ما به زندگی آنلاین عادت کرده‌ایم. در واقع، یک آمریکایی به طور متوسط ​​24 ساعت در هفته را صرف گشت و گذار در اینترنت می‌کند. یک گیمر معمولی نزدیک به 800 ساعت در سال در دنیای Halo، Minecraft و Call of Duty وقت می‌گذراند. همه این‌ها اولین دنیاهای مجازی هستند. متاورس این را به سطح بعدی خواهد برد. در حال حاضر این برندهای بزرگ هستند که مثل همیشه اولین قدم‌ها را برمی‌دارند. اما به محض اینکه مسیری باز شد، درها برای سیل کسب و کارهای جدید برای استفاده باز خواهند شد. چگونه؟

اگر یک کسب و کار کوچک را اداره می‌کنید، به زودی Zoom و Teams را کنار می‌گذارید و با هولوگرام یا آواتار یک مشتری، شریک، تامین‌کننده یا کارمند در یک اتاق کنفرانس مجازی ملاقات می‌کنید و اسناد و موارد مجازی را با هم بررسی می‌کنید. اگر یک مشاور املاک هستید، با مشتریان خود به صورت مجازی از خانه‌ها دیدن خواهید کرد. اگر در حال ساخت و ساز هستید، همین کار را با املاک در حال توسعه انجام خواهید داد. کنفرانس‌های شما مجازی خواهد بود. فروش شما در مکان‌های مجازی خواهد بود. شما یک نسخه مجازی از خودتان خواهید داشت. نگران نباشید، هیچ یک از این‌ها جایگزین تماس واقعی انسانی نخواهد شد بلکه آن را تکمیل خواهد کرد. برخلاف جلسات آنلاین جدایی که در حال حاضر داریم، متاورس تعاملات شما را دلپذیرتر و شخصی‌تر می‌کند. همه این‌ها با هزینه همراه خواهد بود. برای برگزاری جلسات خود باید املاک و مستغلات بخرید. شما باید آن اتاق‌ها را با آثار هنری و مبلمان تجهیز کنید. شما باید ابزارهایی را برای ارائه خود تهیه کنید. اما دوباره بسیاری از کارآفرینان باهوش این چیزها را می‌فروشند، زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنند و املاک و مستغلات داغ و محصولاتی را که همه می‌خواهند را ارائه می‌کنند، بنابراین درآمد زیادی نیز وجود خواهد داشت. این چه تاثیری بر کسب و کار کوچک شما در سال 2022 خواهد داشت؟ نخواهد شد. اما در سال 2027 چطور؟ یا 2032؟ بنابراین خیلی چیزها می‌توانند در یک دهه تغییر کنند. در دهه آینده خیلی چیزها تغییر خواهد کرد. آن تغییر، بزرگ خواهد بود و باهوش‌ترین صاحبان کسب‌وکارهایی که من می‌شناسم این تغییرات را زیر نظر دارند.

https://www.theguardian.com/business/2022/feb/20/metaverse-profit-small-business-big-brands

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − sixteen =